Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Wasmachineman

Forumguru
@greenliner: goedkoper kan niet en ook nog gezellig!
Alhoewel, goedkoper kan niet??? Vriend van mij boekt een ticket van Amsterdam naar Malaga, retour voor 75 Euro!:ahum:

EdK

Forumguru
Nou, ik wel en mijn gemiddelde verbruik de eerste 4.200 km is 24.8 km met één liter!

Dan heb je geen reden tot klagen !
En dat is zonder dat je je wagen met de hand voorduwd zoals sommige Yeti rijders doen om een goed verbruik te krijgen ?

Greenliner

Senior Member
@Edk.
Ja, airco uit en 100 km/u op de cc.

@Wasmachineman.
75 euro retour naar Malaga? Super! Wat zijn we rijk!
Ik ga komende zomer met een caravan achter de Greenline naar Spanje. Als hij het goed trekt kom ik Malaga wel tegen. Zo'n beetje de mooiste plek van Zuid-Europa.

Wasmachineman

Forumguru
Mooi Greenliner, alle vakantie-ervaringen en voorbereidingen in een topic hier plaatsen he aub?!
Naast de tips die je hebt om te zien ldaar okaal willen we natuurlijk alles weten hoe de auto zich gedraagt! Met caravan!

LenK

Forumguru
Als je door de lage kosten meer km gaat rijden dan is het milieu technisch het paard achter de wagen spannen :)

Multi1100

Actief lid
Zag op de wakkerekrantvannederland.nl (mag geen reclame maken begreep ik, nou ja, het is mijn krant ook niet..) dat ze een zuinigheidsproef gaan doen met Fiat 500, 1 op 25 willen ze halen...waarom dan geen Fabia GL??? (als ik de verbruiken hier lees)

Greenliner

Senior Member
@Wasmachineman.

Hou je tzt uiteraard op de hoogte van het verbruik van de Faab als er een flinke sleurhut achter hangt. Zie ook het topic "1.2 TDI geschikt als trekauto?"

Vandaag een ritje maken van Rotterdam naar Zeist. Eerste 100 km + rit. Ben benieuwd!
Zit nu na 400 km op 5l/100 gem. Veel korte ritten in de stad gemaakt en dat is killing voor mijn gebruik. Iemand een taktiek om met (koude) motor binnen de stad je verbruik laag te houden.
Stoplicht optrekken naar 50/80 dan weer stoplicht etc blijft lastig.

Noord26

Forumguru
Onderaan de laatste pagina staat een mod-opmerking dat het on-topic moet blijven, maar ik zie alleen maar opmerkingen die off-topic zijn na deze moderator opmerking.

Ik hoor graag de ervaring van anderen over dit onderwerp. Jammer heeft 75% van de reacties in dit topic geen raakvlak met het verbruik...

Is het geen idee om een appart borrel-onzin topic te openen over zaken die niet onder een topic vallen?

Mijn bijdrage in het verbruik: korte ritjes van vandaag (<8km, 6 stuks) met een gemiddeld verbruik van 1:21,9 volgens BC. Dat vind ik wel netjes met telkens koude motor en veel stoplichten.

Vandaag een ritje maken van Rotterdam naar Zeist. Eerste 100 km + rit. Ben benieuwd!
Zit nu na 400 km op 5l/100 gem. Veel korte ritten in de stad gemaakt en dat is killing voor mijn gebruik. Iemand een taktiek om met (koude) motor binnen de stad je verbruik laag te houden.
Stoplicht optrekken naar 50/80 dan weer stoplicht etc blijft lastig.

Net van Rotterdam naar Zeist geweest. Op de heenweg gewoon overal de maximum snelheid + 3 km aangehouden. Dus ook stukken 123. Kwam gemiddeld uit op 4.8 op de 100. Terug weg is besloten gewoon 104 te blijven rijden. Ook waar je 120 mag. Kwam ik op 3.9 op de 100. Dat is 1 op 25.6. Wel blij mee met een verse motor en 400 km op te de teller.
(3 personen in de auto)
Wel echt groot verschil tussen 100 en 120. Nog steeds van mening dat een 6e versnelling de Skoda NOG zuiniger zou kunnen maken.

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Draadje hevig opgeruimd net, wellicht te hevig, maar da's dan even jammer. On-topic nu (zie topictitel) en ook geen uitstapjes naar 'waarom is het OT-gedeelte gesloten'. Dat weten we allemaal al. Dank![/moderatorbreak]

wat verbuikt jopuw fabia 1.2 gl

Ik heb vandaag voor de 2e keer getankt binnen 8 dagen. De 1e x kwam ik uit op een gemiddeelde van 5.0 en vandaag was het gemiddelde 4.3.
Had ook 950 km gereden met 1 tank, dus gaat de goede kant op.
Ik rij uitsluitend lange stukken, gem 1200 km per week, en ben van mening dat de auto nog wel zuiniger wordt naarmate de motor wat meer km's gedraaid heeft.

duopenotti

Senior Member
Heb onlangs een ritje van ongeveer 100 km gereden met de Gl.
Ik gebruik altijd de cruise control en zie dat ik bij 100 km/uur ongeveer 25 km/l verbruik en bij 120 ongeveer 19 km/l.
Er stond praktisch geen wind. De heen en terug weg was het verbruik ongeveer hetzelfde.
Komt dit met jullie ervaring overeen?

Bovenaan Onderaan