Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

NielsW

Lid
Doe ik dus ook zsm optrekken en doorschakelen.
Wat me wel opvalt is dat de korte stukjes de auto negatief beinvloeden.
Woon/werkverkeer gem 4.3/4.6 korte stukjes al snel op 5.1/5.4.

Derde tankbeurt: 38,54L voor 786,4Km = 1:20,4 weer iets beter, maar nog niet het verwachte verbruik.
Ik hoopte op zo'n 1:25.
Vanwege file was het verbruik de eerste 30Km gisteren wel zo'n 1:24.
Het loont dus het wel om rustig 90Km/u te rijden, maar zodra je boven de 110Km/u komt zit het verbruik rond de 1:19.

Probeer op de snelweg gewoon is precies 100 te rijden in de CC. Dan ga je al snel richting de 1 op 25. Het maakt ook gewoon veel uit of je veel korte stukken rijd, veel file hebt, je rijstijl etc.

FredV

Banned
Als je nooit olie verbruikt, moet je je zorgen maken.
Olie loopt langs de zuigers en wordt verbrand. Dus verbruik is er altijd.
Dat het peil hoog blijft, komt door de verdunning met brandstof...:)

En dus hoger brandstofverbruik om on topic te blijven. :)
Topic is niet verbruik olie.

Rosinfield

† In Memoriam
Word jij nou ook al zo streng? Vergat erbij te vertellen dat er natuurlijk wel bij elke beurt olie werd ververst. Anders zou het wel merkwaardig zijn, ja. Maar nu weer on topic!

FredV

Banned
@Rosinfield, dat verklaart veel :)
Ja moet wel streng zijn, anders verdwijnt het draadje of gaat het over t verbruik van Toyota's:)

Alweer de 2e keer dat de boordcomputer een kilometrage van boven de 1500km voorspeld op 1 tank. Verwacht uiteindelijk rond de 1300km te kunnen rijden, met name door het slechte weer van deze dagen.
Gisteren de hele afsluitdijk met wind mee achter een vrachtwagen gehangen, waarbij het verbruik schommelde tussen de 2,4 en 2,5 l/100km. Dit is dus ruim 1 op 40!!
Jammer dat wanneer ik een normale rijstijl aan houd ik niet beter scoor dan rond de 1 op 20....

netjes.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Trucker

Actief lid
Vandaag weer getankt,ik (ws mijn vrouw) ben duurder gaan rijden,we rijden wel veel km maar ook veel korte stukken.

Vandaag voor het eerst getankt. Kilometerstand 829 km en 42,6 liter diesel dus 1 op 20,4. Het is nog maar de eerste tank en moet nog wennen aan motor en versnellingsbak. Vergeet hem vaak in de 5 te zetten, doordat de motor in de 4 zo stil is. Moet dus nog zuiniger kunnen als de motor meer ingereden is en ik de auto beter door heb.
Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij rustig rijd en door het lage toerental zelf nog rustiger (heerlijke anti stress auto) ga rijden. Dus nog niet harder dan 110 gereden.

erik2907

Actief lid
Zo, weer een tankbeurt. Een gemiddeld verbruik van 1:26,72!
Na 36 dagen al 5.414 km op de teller en nu een gemiddeld verbruik over de totale afstand van 1:25,2 km (zie www.spritmonitor.de)! Super tevreden hierover!

Combiron

Actief lid
Netjes Erik! Ik hoop ook zulke cijfers te gaan halen over een paar duizend kilometer, na nog geen 300 KM zit ik nu op 5,3 liter....

Rosinfield

† In Memoriam
Jullie gaan er toch niet echt een wedstrijd van maken, he? Dat vergelijken kan n.l. helemaal niet wanneer je niet controleert voor een aantal zaken zoals het aantal en soort ritten dat je maakt en de belading.

FredV

Banned
@Bertm,
Olie bijvullen is iets anders dan olie verbruiken!
En ik heb het erover dat een motor altijd olie verbruikt, Dat je tussen twee onderhoudsbeurten niets hoeft bij te vullen, is alleen maar gunstig.
Dus....:):)
Dus als je oliepeil tussen twee verversingsbeurten even hoog blijft staan, en je dus ogenschijnlijk geen olie verbruikt, dan is er wat aan de hand.

van_der_P

Senior Member
Dat vind ik een beetje overdreven omdat zo te stellen. Dit is mijn 4e Skoda en ik heb in totaal niet meer dan 1 liter op die bijna 12 jaar Skodarijden bijgevult. En ik heb nog nooit problemen gehad met geen enkel model.

FredV

Banned
prima toch? ik geef alleen aan dat het peil nooit tijdens gebruik maximaal zal blijven (als het goed is).
We moeten het verhaal ook niet uit z'n verband rukken, want dan krijgt het veel te veel lading met wat ik heb proberen te zeggen.

Greenliner

Senior Member
Inmiddels 4000 km gereden. Ik let tijdens het rijden niet meer zo neurotisch op het verbruik als in het begin. Het verbruik blijft dalen en de auto wordt soepeler en stiller, ben er heel happy mee. Met een rustige rijstijl en 100 km/u
op de snelweg verbruik ik nu zo'n 1 op 25. Ook oliepeil gecheckt vandaag, het peil is hetzelfde als bij aflevering. De olie lijkt wel donkerder van kleur.

Bovenaan Onderaan