Ik snap dat niet iedereen het met mij eens is, maar opmerkingen over antieke meetmethodes etc die begrijp ik dus niet. Ik heb al vaker aangegeven dat ik tot nu toe altijd betere gemiddelde verbruikscijfers heb gehaald met mijn voorgaande auto's dan de cijfers die door de fabrikant werden opgegeven.
Wat er echter nu gebeurt is dat de metingen alleen nog worden gedaan op de testbank, puur alleen het motorblok en niet de volledige auto zoals dat in het verleden wel werd gedaan. De meetmethode is dus niet veranderd, maar wel de wijze waarop er gemeten wordt.
Dus ja ik voel me opgelicht, ipv de 300 euro die ik dacht te besparen per maand is dat maar 200 euro, oftewel 1200 euro per jaar die ik extra kwijt ben.
Hoe je het ook went of keert, dit is pure misleiding.
Inmiddels de bevestiging binnen van de RCC, waarin wordt aangegeven dat het aantal klachten over PON inzake de Polo BM, Skoda F GL en Seat Ecomotive op dit moment ruim 2000 bedraagt, ik ben dus niet alleen in deze.
Dat mensen zich in hun kruis getast voelen omdat ik iets negatiefs over hun heilige koe schrijf vind ik erg jammer, maar daaruit blijkt wel weer dat mensen absoluut niet tegen kritiek kunnen.
En die tandpasta en dat wasmiddel koop ik dan de volgende keer niet meer, maar dat gaat om een paar euro en niet om een half jaarsalaris
PS Ook ik heb met de Prius gereden, en daarmee is gemakkelijk een gemiddeld verbruik te halen van 1 op 25 zoals is aangegeven op de snelweg, gewoon 120 km/h, zeker met de afstanden zoals ik die rij met de auto. Zelfs als ik 80 op de snelweg ga rijden met de Fabia over een afstand van 400 km haal ik het verbruik wat Skoda opgeeft niet.