Noord26
Forumguru
Noord, Het hangt er erg van af waar je dit doet en of je tegenwind hebt of niet.
Valt me op dat wanneer ik 120 rij op een stuk waar veel beschutting is en weinig wind ik ook 4.6 haal. Wanneer ik op een open stuk rij met weinig beschutting (en een ongelijk wegdek) ik sneller naar de 5.2 ga.
Ik ga er van uit dat dit bij jou niet veel anders is en je niet 4.3/4.2 haalt met 120 op de teller want dan heb je een superskoda of een verkeerd afgestelde bc
Mijn stukken 120km/h zijn vrijwel alleen nieuwe wegdek op de A59 (langs Waalwijk). Wellicht dat het ook kan schelen. De BC wijkt minimaal af. Laatste tankbeurt was 1:22,3 volgens tankbonnetje en 1:22,6 volgens BC. Hierbij zitten velen korte ritje met koude motor.
Waar ik ook kan denken is dat ik de motor de eerste 200km flink op zijn lazer heb gegeven. Zodat het geen lui motortje wordt en om de zuigerveren goed te laten zetten. Ik lees van anderen alleen dat ze zeer voorzichtig de eerste 1500km aan hebben gedaan. Maar volgens mij is het juist belangrijk om juist die eerste kilometers flink op te trekken en dan snel naar de hoogste versnelling. Dus geen langdurige hoge belastingen, maar wel korte, stevige belastingen op de motor. Ik haal echt 1:22/23 bij 120km/h met een 'open' snelweg. Mijn BC heb ik op km/l ingesteld ipv liter/100km.
Even melding gemaakt mij een moderator omtrent de vele off-topic berichten. Een forum met leden zonder respect voor een ander? Wees wijs en ga over naar PM als je persee gelijk wilt krijgen. Anderen dragen wel graag inhoudelijk iets bij in dit topic. Of neem een hobby?