Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Inderdaad. Bij de toerenteller precies op de 2 rij ik volgens de BC 103. Vlakke weg weinig wind.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

NielsW

Lid
Weet niet zeker of het werkt of niet.
Heb wel de laatste 2 ritten woon werk verkeer gem. 4/100 gereden wat toch zeker niet slecht is (normaal 4.5/4.8 WW). of dat aan vpower ligt of aan het weer weet ik dus niet zeker.

FredV

Banned
Hou t maar op de temperatuur.
Had deze week t zelfde verschijnsel.
Overigens merk ik geen verschil met mn winterbanden eronder.
En als er al verschil zou zijn, ik verbruik al zo weinig dat een eventuele afwijking nauwelijks meetbaar zal zijn.

Bertm

Actief lid
Hoe gek ben jij om zuinig te rijden?

Gisteren onderweg naar Woerden (op de A27 bij Almere), zag ik hoe een Fabia GL door een vrachtwagen met een gangetje van 90 km per uur werd in gehaald.
Ik begin me een beetje te generen.

Rosinfield

† In Memoriam
Misschien wel iemand van hier die iedereen de loef wil afsteken. Want men maakt elkaar natuurlijk wel een beetje gek af en toe.

FredV

Banned
Nou, ben blij dat ik niet zo gefocused rij.
Ik rij zoals ik altijd rij, gewoon met het verkeer zoals t hoort.
Ik weet waardoor mijn verbruik is zoals die is en dat is al veel meer dan ik had verwacht.
Das is t voordeel als je niet steeds op de snelweg hoeft.

Maar hoe vaak zie je geen andere auto's achter vrachtwagens hangen... helaas vaak teveel met alle gekke inhaalacties op de koop toe.

Wik

Lid
Wat is daar mis mee dan?
MOETEN we harder rijden dan 90km? :icon_smile_question

ik zag hoe een Fabia GL door een vrachtwagen met een gangetje van 90 km per uur werd in gehaald.

erik2907

Actief lid

Gisteren onderweg naar Woerden (op de A27 bij Almere), zag ik hoe een Fabia GL door een vrachtwagen met een gangetje van 90 km per uur werd in gehaald.

Even het muntje van de andere kant bekijken :winkie:. Het is toch duidelijk dat de vrachtwagen chauffeur een snelheidsovertreding begaat van 10 km/h wat altijd goed is voor € 55, =. Toch weer een mooi bedrag om de misgelopen BPM en houderschapsbelasting te compenseren van de Greenline en soortgelijke auto's :winkie:.

@ wik,

Je moet helemaal niks maar ik begrijp de lichte irritatie van Bertm wel al zeker in de context van het gebruik.

Ik ging er bij de koop van uit dat ik de 1:29 niet zou halen, ik ben nogal realistisch ingesteld. Maar ik ging er wel vanuit dat 1:25 mogelijk zou moeten zijn dan. En nu blijkt dat je dit gemiddelde alleen haalt als je hoofdzakelijk 80 km wegen rijdt of als je dan toch autosnelweg rijdt dan de snelheid niet boven de 90 a 95 km/h laat komen. Dit is dus een tegenvaller. Ok maar ik ben geen huilie en ik heb deze constatering gemaakt and that's it, maar ik doe niet mee aan de 90 kilomter/uur hype, om dan vervolgens nog niet aan de 1:29 te komen.

Waar ik me nou aan erger, is dat mensen die wel 90 km/h op de snelweg rijden het hardste roepen dat de auto zo zuinig is, en het lijkt wel een wedstrijdje om zo hoog mogelijk in de rankings van spritmonitor te komen, terwijl deze waarden absoluut niet representatief zijn. En als mensen op basis van de verbruikswaardes van de 90 km/h rijders een greenline kopen en zelf gaan rijden met een "normale" rijstijl, komen ze zeer bedrogen uit.

erik2907

Actief lid
Waar ik me nou aan erger, is dat mensen die wel 90 km/h op de snelweg rijden het hardste roepen dat de auto zo zuinig is, en het lijkt wel een wedstrijdje om zo hoog mogelijk in de rankings van spritmonitor te komen, terwijl deze waarden absoluut niet representatief zijn. En als mensen op basis van de verbruikswaardes van de 90 km/h rijders een greenline kopen en zelf gaan rijden met een "normale" rijstijl, komen ze zeer bedrogen uit.

Ik ben zo iemand die 90/95 km/u rijdt en ja dan rijdt de Greenline zuinig. En ja, ik heb ook een registratie bij spritmonitor en nee ik doe het niet om boven aan te komen, en nee ik kom niet bedrogen uit omdat de waardes 1:29 gehaald zijn onder laboratorium testen op de rollerbank zonder tegen wind en allerlei andere factoren. Met mijn vorige auto reed ik zo ook al, netjes op de rechterbaan. Resultaat: heerlijk ontspannen op mijn werk aankomen en 's avonds ook thuis ontspannen aankomen na 160 km enkele reis. Tijdsverlies 15 min / 10 min.

Bovenaan Onderaan