Het gaat steeds meer op een verhaal over rijstijl en verkeersgedrag lijken dan de oorsrponkelijke bedoeling van dit draadje.
Je leest dat mensen zich goed voorbereid hebben op de koop van een GL, informatie hebben verzameld, proefrit gemaakt etc.
En daarna lees je dat ze zich bedrogen voelen.
De GL was echt niet de eerste bpm-vrije VAG auto. De VW Polo BM was er al eerder. Daar dan nooit in gereden om een indruk te krijgen van de prestaties en verbruik?
Of toch die Fabia GL bindelings gekocht?
Ik heb zowel proef gereden in de Fabia GL als in de Polo BM.
Dan krijg je toch een indruk van het verbruik? Zowel op de snelweg als in de stad of binnenweg?
Dan lijkt het mij toch logisch dat je dan al kon zien dat een gemiddeld verbruik van 3,9 nooit en te nimmer haalbaar zou zijn.
Trouwens, mijn dealer gaf dbij de proefrit direct al aan dat een gemiddelde van 1 op 20-25 het maximale zou zijn.
Dus nee, ik zal en kan me nooit bedrogen voelen.
Als ik naar het verbruik van mn vorige auto keek, op de grote weg mocht ik blij zijn als ik 8l/100 km haalde, en op binnenwegen was 6,5l/100 km met moeite haalbaar.
Een verschil van 1,5 liter!
Als ik dit vergelijk met mn Fabiaatje dan is het verschil tussen binnenwegen en snelweg minder dan een liter/100 km.
Mij hoor je niet klagen......