Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

RobS

Lid
Dal lijkt me evident, maar mij ging het om de (drog)redenering waarin iets kwalijks (90 km p/u op de snelweg) wordt afgezwakt of vergoelijkt door iets te noemen wat veel erger is (scheurneuzen-gedrag)

Ik vind 90 km/u op de snelweg niet kwalijk en u wel. Ik vind het opdringen van rijgedrag wat meer overeenkomt met het uwe aan anderen wel kwalijk en u naar het lijkt, niet. Prima. Wat mij betreft discussie gesloten vanwege uiteenlopende meningen.

Rosinfield

† In Memoriam
Jammer, ik had er graag over verder gediscussieerd, maar blijkbaar roepen mijn reacties enige geprikkeldheid op. Dat spijt me dan. Overigens lijken mij discussies zonder uiteenlopende meningen uitermate saai!

RobS

Lid
Jammer, ik had er graag over verder gediscussieerd, maar blijkbaar roepen mijn reacties enige geprikkeldheid op. Dat spijt me dan. Overigens lijken mij discussies zonder uiteenlopende meningen uitermate saai!

Zeker niet geprikkeld, maar zeker wel off-topic. Via PB of een ander draadje misschien best de moeite waard, hoor. Ik houd wel van een goede discussie.

FredV

Banned
Het gaat steeds meer op een verhaal over rijstijl en verkeersgedrag lijken dan de oorsrponkelijke bedoeling van dit draadje.

Je leest dat mensen zich goed voorbereid hebben op de koop van een GL, informatie hebben verzameld, proefrit gemaakt etc.
En daarna lees je dat ze zich bedrogen voelen.

De GL was echt niet de eerste bpm-vrije VAG auto. De VW Polo BM was er al eerder. Daar dan nooit in gereden om een indruk te krijgen van de prestaties en verbruik?
Of toch die Fabia GL bindelings gekocht?

Ik heb zowel proef gereden in de Fabia GL als in de Polo BM.
Dan krijg je toch een indruk van het verbruik? Zowel op de snelweg als in de stad of binnenweg?
Dan lijkt het mij toch logisch dat je dan al kon zien dat een gemiddeld verbruik van 3,9 nooit en te nimmer haalbaar zou zijn.
Trouwens, mijn dealer gaf dbij de proefrit direct al aan dat een gemiddelde van 1 op 20-25 het maximale zou zijn.
Dus nee, ik zal en kan me nooit bedrogen voelen.

Als ik naar het verbruik van mn vorige auto keek, op de grote weg mocht ik blij zijn als ik 8l/100 km haalde, en op binnenwegen was 6,5l/100 km met moeite haalbaar.
Een verschil van 1,5 liter!
Als ik dit vergelijk met mn Fabiaatje dan is het verschil tussen binnenwegen en snelweg minder dan een liter/100 km.
Mij hoor je niet klagen......

Wasmachineman

Forumguru
Oh oh, ik heb echt een saaie middag op de beurs maar jullie zorgen er wel voor dat er nog wat te beleven valt voor mij! Hoe meer meningen hoe beter.

FredV

Banned
Ja Wasmachineman, hier beleef je nog wat:)
Er worden brieven geschreven, Kassa benaderd, Tros Radar, de RCC en dat niet voor t eerst...
En ben benieuwd naar t resultaat.
Ook in de VW forum zie je mensen van hier daar hun frustratie botvieren.
En Skoda is geeneens het enige merk dat een dergelijke reclame heeft, wie niet eigenlijk...
En als je leest hoe er gemeten is, ja, hoe leest men dat dan...

Rosinfield

† In Memoriam
Zeker niet off topic, al geef ik toe te lijden aan een sterke off topic neiging. Maar daarvoor hebben we tegenwoordig een apart gezellig forum. Kortheidshalve schematisch:
verbruik GL ==> wat doet GL rijder om zuiniger te rijden ==> in sommige gevallen 90 rijden op snelweg ==> is dit niet wat overdreven of zelfs gevaarlijk?
Lijkt me dus wel degelijk on topic en meer relevantie hebben dan een droge opsooming van al die "de mijne rijdt 1 op zoveel's". Mijn punt is dat die hele GL zuinigheids discussie in bepaalde gevallen obsessieve vormen dreigt aan te nemen en zelfs tot situaties leidt waarbij men zich af kan vragen of de verkeersveiligheid niet in gevaar wordt gebracht. Maar laten we nu idd maar ophouden en gaat u wat mij betreft weer over tot de orde van de dag, de never ending verbruiks-competitie.

EdK

Forumguru
Ik vind 90 km/u op de snelweg niet kwalijk en u wel. Ik vind het opdringen van rijgedrag wat meer overeenkomt met het uwe aan anderen wel kwalijk en u naar het lijkt, niet. Prima. Wat mij betreft discussie gesloten vanwege uiteenlopende meningen.

Inderdaad , het is zeker niet kwalijk, maar dan wel als u op de meest rechter baan blijft rijden tussen de vrachtwagens
Anders kan het een gevaar opleveren vor uw medemens, die inschat dat u met een hogere snelheid aldaar voortbeweegt

RobS

Lid
Ik behoor niet tot diegenen die daar vertoeven. Ik stoor me er alleen niet aan dat anderen dat wel doen. Verder is onnodig links rijden is voor iedereen strafbaar, toch?
Daarbij leer je in je rijlessen dat bijvoorbeeld bij invoegen of inhalen, het verstandig is de snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer. Het werkt zeker niet andersom.... dat de rest zich (te veel) aan moet passen aan jou. (en jouw verbruik).
Dit gaat volgens mij ook op voor de mensen die een te hoge snelheid aanhouden als de verkeerssituatie dit niet toelaat.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

FredV

Banned
Net zoals dit topic over brandstofverbruik Fabia gaat en we nu wel erg off topic gaan.
Dat stelt de moderator ook niet op prijs.

Rosinfield

† In Memoriam
Aanpassen aan de rest van het verkeer staat op gespannen voet met 90 p/u rijden met een personenauto. EdK slaat de spijker op de kop. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet en dat maakt het hinderlijk of zelfs gevaarlijk.

EdK

Forumguru
Ik behoor niet tot diegenen die daar vertoeven. Ik stoor me er alleen niet aan dat anderen dat wel doen. Verder is onnodig links rijden is voor iedereen strafbaar, toch?
Daarbij leer je in je rijlessen dat bijvoorbeeld bij invoegen of inhalen, het verstandig is de snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer. Het werkt zeker niet andersom.... dat de rest zich (te veel) aan moet passen aan jou. (en jouw verbruik).
Dit gaat volgens mij ook op voor de mensen die een te hoge snelheid aanhouden als de verkeerssituatie dit niet toelaat.

Krijg nogal het gevoel dat je je gauw aangevallen voelt in deze.
Ik stel dat ik totaal geen problemen heb dat u 90Km rijdt op de snelweg.
Alleen maak ik hierbij de algemene opmerking dat ik dan mag verwachten dat men dan wel zoveel mogelijk rechts rijd ivm verkeersveiligheid
En we hebben allen een rijbewijs op dezelfde wijze gehaald, allen sommige hebben deze gekregen bij een pakje boter in de supermarkt.
En of u daar er ook één van ben zal ik zeer zeker NIET beamen, want aan uw tekst te zien heeft u de zelfde rijopleiding genoten als ik !

Rosinfield

† In Memoriam
Tja, wat het waard is? Lijkt me een nogal strikt juridische, legislatieve benadering. Vraag is natuurlijk of je verkeersveiligheidsproblemen zo volledig recht kunt doen. Minimum snelheid is 60, dus zolang je daar boven blijft is er niets aan de hand. Zou dus ook betekenen dat er geen gevaarlijke situatie ontstaat als je met een personenauto 65 gaat rijden op de snelweg. En dat wil je toch niet beweren?

FredV

Banned
Zou dus ook betekenen dat er geen gevaarlijke situatie ontstaat als je met een personenauto 65 gaat rijden op de snelweg. En dat wil je toch niet beweren?
Als iedereen dat nu eens ging doen? Dan is het toch geen probleem?

misschien het amerikaanse systeem invoeren: keep your lane...

Bovenaan Onderaan