Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Captain Hook

Forumguru
Weet je wat volgens mij het meeste helpt? :2133:
De bestuurders moeten zelf geen premium achtige zaken meer drinken (daarmee bedoel ik alles waar je zo hyper van wordt, als energy drankjes, drank, suikerbommetjes, etc)
Al dat AlleDagenHeelDruk gedoe in het verkeer is nou niet bepaald bevorderlijk voor een rustig en beschaafd rijgedrag; ergo je brandstofverbruik. Bij sommigen alhier, loopt hun interne temperatuur nog verder op dan dat mijn Maxidot kan aangeven. :grin:

Just my 2cts. :koffie:
 

peperskoda

Forumguru
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde...:winkie: Ik moet altijd lachen wanneer ik weer naast zo'n druktemakertje in de file sta. Je ziet ze constant van baan naar baan switchen, maar uiteindelijk rijden ze toch weer achter je.
 
Mis veel hier na een dagje niks gelezen te hebben :)

Ik heb de afgelopen 2 weken ook 90km/uur achter vrachtwagen aangereden.
Ik was erg benieuwd wat mijn winst zou zijn bij deze snelheid, waar de wind de grootste factor is.
Deze manier van rijden is mij echter verbazingwekkend goed bevallen. Ik rijd 290 km per dag en het tijdsverlies neem ik graag op de koop toe. En NEE, ik doe dit niet om mijn verbruik in mijn handtekening stoer laag te hebben, of om aan te tonen dat je wel 1 op 29 kan rijden (want bij normaal rijgedrag haal je dit never nooit)....maar puur om mijn centjes. Bij 6000km per maand alleen voor mn werk bespaar ik gewoon erg veel brandstof. In deze tijden kan ik dit goed gebruiken.

Dat dit gevaarlijk is omdat anderen mijn snelheid niet kunnen inschatten is in mijn ogen flauwekul! Als ik achter een vrachtwagen rijd, ziet iedereen die achter mij rijd ook die vrachtwagen en dus ook zijn snelheid ipv die van mij. Hierdoor zullen zij al automatisch invoegen op de linker rijstrook. Waar is dan het gevaar?

Op enkelbaanswegen houd ik mij wel aan de max snelheid om niet in de weg te rijden voor anderen. Bij 2 of 3 baanswegen is dit gewoon niet van toepassing.


Aangezien ik ook van mening ben dat deze discussie dit draadje aardig vervuild, heb ik hier een apart draadje gestart....
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=205294#post205294
 

Bertm

Actief lid
Dus jij haalde het ook niet het opgegeven verbruik wat beloofd werd! Zelfs nog beter :24: :)

Dat bedoel ik nou. Jij zou dus met jouw rijstijl betere resultaten moeten halen, net zo als Captain Hook in zijn O2 2.0. Hij deed het beter dan in de folder stond.

Jij zou dus bijvoorbeeld 1 op 40 moeten halen. Toch.........
 

Bertm

Actief lid
Tja, BertM er zijn nu eenmaal mensen die wel zuinig kunnen rijden.....
'
Het gaat om het feit dat wordt gesteld dat het verbruik van de Gl 1:29,4 gemiddeld is. En dat kun je dus alleen maar bereiken door je snelheid sterk te beperken. Tot 90 km/u.
Zoals mijn opa vroeger op zondag in zijn Dafje over de Veluwe reed.

Ik rijd inmiddels 35 jaar gemiddeld een 40.000 km per jaar (diesel).
Zo'n groot verschil t.o.v. de opgave heb ik nog nooit gezien
 

Bertm

Actief lid
Dat valt wel mee FredV,

picture.php


Zoals je ziet 28pk. Topsnelheid 110. Het is hem vergeven.:2133:
De skoda kan ca. 170 km/u
 

Rosinfield

† In Memoriam
Degenen die in de slipstream van een vrachtwagen blijven hangen, zijn levensgevaarlijk bezig. Je ziet niet wat daarvoor gebeurt en bij een noodstop schuif je er zo onder. Ik zorg altijd juist dat ik er zo snel mogelijk achter vandaan kom. Verder vind ik 90 rijden op de snelweg een verkeerd soort zuinigheid en hinderlijk tot gevaarlijk omdat je je dan niet aanpast aan het verkeer. Ik zou dan gewoon de auto de deur uit doen, ben je nog veel zuiniger!
 

Combiron

Actief lid
Nee, jij rijdt zeker lekker hard, heb je ook een petje achterstevoren op? Wat een bs verhaal verkoop je hier. Dus je beweert dat met 90 km per uur rijden gevaarlijk is????
 

Multi1100

Actief lid
Zeg Combiron, je bent flink agressief in je reactie vind ik en dat hoort niet..ik weet uit ervaring en van ervaring van anderen (o.a. vrachtwagen chauffers) dat dat gedoe van hangen achter een vw wel degelijk gevaarlijk is. Sowieso omdat wanneer zo.n truck echt remt jij het met de beste abs niet kan bijbenen, ten tweede omdat de meesten er zo dicht achter gaan hangen dat de chauffeur je niet meer in z'n spiegels ziet en let op , die mannen en vrouwen kijken goed en zijn begaan met wat er kan gebeuren..
ten derde..als ik met m'n motorfiets lekker aan het toeren ben en dan zo'n "sleper" opeens op de linkerbaan zie komen met 85/90 km/u dit niet bijdraagt aan de verkeersveiligheid! Maar dan zal ik in menig oog wel weer zo'n aso op 2 wielen zijn..
 

Combiron

Actief lid
Dus ik ben agressief in mijn antwoord? Vertel eens.....
En daarbij blijf ik bij mijn standpunt dat als men 90 KM per uur rijdt dat men nog meer aan de veiligheid bijdraagt dan als men 130 of meer rijdt. Kijk maar eens naar de statestieken voor wat betreft de oorzaken van ongelukken. Zelden wordt hier melding gemaakt van "een te lage snelheid" . Kom op zeg.
 
Bovenaan Onderaan