Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

EdK

Forumguru
Alleen al je antwoord dat als wij over die 90 Km hebben dat wij dan racers zjn die 130 en harder rijden.
De manier zoals je het neerzet is en komt agressief en generaliserend over !
Als je nu eens eerst leerde lezen dan kwamen we al een eind verder.
Want vrachtwagens zijn begrenst op 80 a 85 Km dus als jij 90 rijdt schuif je lekker met 5 a 10km per uur onder die vrachtwagen dus maw je teller geeft niet de juiste waarde aan maar werkelijkheid is dus nog lager en nog zoveel verbruik
Dan al rijdt je als mister slak met 90 tussen de vrachtwagens , ik hoop dat je wel gas bijgeeft naar 100 of 120 zodra je op die 2e of 3e rijstrook komt want doe je dat niet dan ben je dus wel een gevaar voor je medemens !
En als je dan wil verkondigen dat wij die iets harder rijden maar binnen de aangegeven snelheid moeten uitkijken dan ben je zeer egocentrisch bezig en behoor je niet op de weg !
En hoop ik van harte dat je je rijlessen theorie om te beginnen over kan gaan doen.

Ik hoop dat je een meedenkertje hebt meegekregen voor de nacht !
Slaap lekker en blijf alstublieft op provinciale wegen en mijd met die instelling de snelwegen

mvg

EdK
 

Combiron

Actief lid
Beste Ed,

Ten eerste heb ik mijn rijbewijs al meer dan 25 jaar in mijn bezit, dus kom niet zeiken over de regels. Ten tweede ( als je kunt lezen!) heb ik aangegeven dat ik met het verkeer mee rij. Dus niet 90 KM per uur. Ten derde vind ik het nog steeds vreemd dat mij enige vorm van agressiviteit word verweten, leg dat eens uit aub. En vreemd genoeg heb ik nooit ergens gezegd ( niet gezecht) dat ik met 90 KM per uur op de linker baan rij. Jij denkt iedereen hier op het forum de les te leren, vraag even of je Moderator mag worden hier, zullen veel mensen blij mee zijn denk ik.
 

Multi1100

Actief lid
Dus ik ben agressief in mijn antwoord? Vertel eens.....
En daarbij blijf ik bij mijn standpunt dat als men 90 KM per uur rijdt dat men nog meer aan de veiligheid bijdraagt dan als men 130 of meer rijdt. Kijk maar eens naar de statestieken voor wat betreft de oorzaken van ongelukken. Zelden wordt hier melding gemaakt van "een te lage snelheid" . Kom op zeg.

Dam wil ik je graag naar de statistieken verwijzen...meeste ongelukken zijn in de bebouwde kom en als je daar 90 km/u rijdt klopt er iets niet..
 

Multi1100

Actief lid
als ge dat niet aangeeft kan een ander dat niet weten toch? let op het woordje ge...
Om met je eigen woorden te reageren..flauw hoor..
 
zo, en weer terug on topic:

vandaag 250 km gereden, voornamelijk snelweg, met volle baggage (+/- 100 kg extra)

Op de heenweg 110 gereden op de snelweg, was met de drukte een prima snelheid. Bij het inhalen ga ik trouwens wel gewoon 120 rijden. verbruik over de hele rit: 3,9/100km. Ik stond er zelf van te kijken.

Op de terugweg(zojuist) 125 gereden, verbruik kwam uit op 4.3. Helemaal niet verkeerd vind ik.

De auto lijkt nog steeds zuiniger te worden, ik heb nu ruim 10.000 op de teller en hij presteert beter dan in het begin.

En we moeten ons maar niet storen aan uitingen in reclames, want dan kun je wel aan de gang blijven volgens mij. Ik ga ook geen brieven aan witte reus sturen omdat de vlekken niet uit de was gaan.

Ik ben nog steeds tevreden, ik had voorheen een zuinige auto, maar heb nu een nieuwe die groter is, sneller gaat, nieuwer is, ruim €80 in de maand scheelt aan wegenbelasting, fijner rijdt en ook 30% zuiniger is dan wat ik had.

En zoals ik eerder heb gezegd kon ik het verbruik van 3.3/100 in het begin alleen halen bij 70 km/u of zo, nu haal ik dat al net onder de 100km/u. En ook bij de 110-120 km/u wordt hij nog steeds elke keer een beetje zuiniger. Ben benieuwd wat hij doet als er 30.000 op de teller staat.
 

Multi1100

Actief lid
Heel gezonde en goede reactie.. zo zie je maar..als het torretje echt ingereden is dan kun je er veel plezier aan beleven!
Mooi voor de relativering van de hypes en nog veel mooier voor de GL rijders!
 

Hetzer

Forumguru
Heel goed @heisterkamp, dit onderwerp gaat over het vebruik van de Fabia 1.2 TDI Greenline, en met name verbruikservaringen zijn hier dus relevant, gaarne dus het verzoek voor eenieder om proberen on-topic te blijven.


[moderatorbreak]
Tevens dan ook maar hier aandacht voor het volgende. het skodaforum.nl is een plaats waar onderwerpen worden besproken, niet personen. Discussies gericht op een persoon zijn daarom niet gewenst! Heb respect voor mede forumgebruikers. Laat ze in hun waarde en wees niet onnodig kwetsend of storend tegenover anderen.
* Indien iemand jou beledigt of uitscheldt, probeer dit dan te negeren of op een volwassen manier op te lossen, maar ga niet mee in hetzelfde gedrag.
[/moderatorbreak]

wie ,de schoen past trekken hem aan...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Combiron, je bent je er misschien niet van bewust, maar je moet je wel realiseren dat we hier op een virtueel medium aan het discussieren zijn, waarbij je alle subtiele cues van live sociale interactie mist. Dat betekent dat je de nodige omzichtigheid in acht moet nemen wat betreft de wijze waarop je je uitdrukt. Termen als bs en "kom op zeg" zijn onnodig prikkelend en op zo'n manier escaleert zo'n discussie binnen no time. Zoals je wellicht hebt gemerkt ga ik discussies niet uit de weg, maar probeer daarbij altijd wel zoveel mogelijk onnodig prikkelende statements te vermijden.
Wat betreft de 90 km heeft Multi goed verwoord wat ik bedoel. Iemand die met een personenauto 90 p/u rijdt vertoont een rijgedrag dat niet in overeenstemming is met de rest van het personenauto-verkeer. Je ziet dat dus niet al te snel aankomen als je gewoon 120 rijd en als de linkerbaan bezet is moet je plotseling in de remmen of er nog net voorduiken waardoor links achterop komenden moeten remmen. Maak dit wel eens mee, gelukkig zelden tot nog toe. Hoop dus niet dat dit een rage wordt.
 
@Rosinfield

Het is een discussie die niet gaat om 90 Km/h rijden maar om iets anders, nl. het "uit je baan springen" met een te lage snelheid!

Deels te ondervangen door wetswijziging. Op de linker strook minimaal 100 Km/h.
Dit zie je bvb in het buitenland.

In het 'nieuwe rijden' moet een automobilist in feite nog veel beter gaan anticiperen! En daar ligt het probleem.
Ik ben er voorstander van, om de automobilist eens een aanvullende toets te laten afnemen m.b.t. dit nieuwe rijden. En dan natuurlijk wettelijk geregeld.

Kun je gelijk ook eens andere verkeersregels 'meenemen' die iedereen aan z'n laars lapt of gewoon niet kent.

Ik noem er enkele: (geen uitputtende opsomming):

-op donkere, regenachtige dagen overdag geen lichten voeren
-rokend en bellend (niet handsfree) achter het stuur
-geen richting aangeven als je op de rotonde zit en uitvoegt. Hele volksstammen denken nog steeds, dat als ze op een rotonde zitten en rechtdoor gaan, dit niet hoeven aan te geven
-dat fietsers in de bebouwde kom toch echt voorrang hebben op snelverkeer als zij van rechts komen!

Een opfriscursus zou voor velen een eye-opener zijn....

Waarvan akte.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tja, dit lijkt me ook weer zo'n bijdrage waarbij je je afvraagt of een reactie wel op prijs wordt gesteld. Eerst wordt plompverloren gesteld waarover de discussie gaat (wie bepaalt dat?) en dat is dan iets tamelijk willekeurigs en zeker niet het oorspronkelijke onderwerp van het draadje. Vervolgens wordt er dan een totaal ander onderwerp aangesneden, het al dan niet zinvol zijn van het onderwerpen van het verkeersgedrag in het algemeen aan een grondige toetsing. Zo komen we dus nergens, ben ik bang.
 

erik2907

Actief lid
@Rosinfield

Het is een discussie die niet gaat om 90 Km/h rijden maar om iets anders, nl. het "uit je baan springen" met een te lage snelheid!

Te lage snelheid?
Zolang de wetgever toestaat dat onderstaande snelheden zijn toegestaan dan kan een personenauto bestuurder een vrachtauto rustig inhalen met 95/100 km/u. Daar is niets mis mee! het gaat uiteindelijk om anticiperend rijden. Dat anderen graag 120 km/u rijden, dat staat iedereen vrij, maar als het even niet gaat, so be it :laugh:.
Echter, er is één uitzondering: er kan tegen langzaam verkeer opgetreden worden als zij gevaar of hinder veroorzaken door art. 5 WvW.

Artikel 42 RVV 1990
1. Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 50 kilometer per uur mag en kan worden gereden.
2. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 kilometer per uur mag en kan worden gereden.

En al met al, zie mijn verbruik, ik blijf tussen de 90 en 100 rijden zonder het overig verkeer te hinderen omdat het simpelweg veel geld scheelt in mijn portemonnee met de kilometers die ik rij.
 

jos_br

Actief lid
Ik blijf het triest vinden dat er zo langzaam met deze auto gereden moet worden om verbruikcijfers te halen die i.m.o. met een "normale" rijstijl gerealisserd dienen te worden. Met zijn voorganger (Lupo en A2 3L) is zelfs bij 140km/u een verbuik van 1:25 haalbaar...........

Jos.
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Dit topic gaat over het verbruik van de 1.2 Greenline en NIET over andere zaken zoals hard rijden, langzaam rijden, veilig rijden, of wat dan ook. Dit topic begint steeds meer en meer uit de hand te lopen en we moeten als mods ook steeds weer hier ingrepen doen. Dit begint ons ondertussen dusdanig te irriteren dat we het volgende hierop te zeggen hebben:

Laatste waarschuwing aan iedereen: je blijft ontopic in deze discussie en je houdt je aan de regels. Zo niet, dan gaat het alsnog dicht. Jammer dan voor die mensen die er met de goede bedoelingen in posten, maar het begint echt de spuigaten uit te lopen.[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan