Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

erik2907

Actief lid
@Vincent84

Er zal in principe altijd verschil zijn omdat er altijd en afwijking in de kilometer teller zit vanwege slijtage van de banden. Hoe meer kilometers er af gaan, hoe kleiner de rolomtrek. En hoe meet je het vullen? Stop je na de 1e klik als de tank bijna vol is, of na de tweede of vul je tot het randje?
Exact gelijk zal het m.i. daarom nooit zijn.
 
Heb je er rekening mee gehouden hoe en waar je staat tijdens het tanken.
Als je het goed wil doen dan tanken bij dezelfde pomp en bij het zelfde pompnummer als de vorige keer.
Op de ene tank plaats staat de auto "schever"dan bij de andere, dus vandaar.
 

henm

Lid
Heb je er rekening mee gehouden hoe en waar je staat tijdens het tanken. Als je het goed wil doen dan tanken bij dezelfde pomp en bij het zelfde pompnummer als de vorige keer. Op de ene tank plaats staat de auto "schever"dan bij de andere, dus vandaar.

Let ook goed op de buitentemperatuur, er mag niet teveel verschil inzitten tussen de 2 tankbeurten!

Ik vraag me acht af... wat leveren zulke futiliteiten nou aan verschil op over pakweg een duizend afgelegde kilometers?

Ik ben nog niet zolang hier op dit forum, vond het interessant een aantal topics te lezen, zo ook dit topic wat duidelijk maakte dat het opgegeven verbruik, zoals je zelf ook al van te voren begrijpt, niet gehaald wordt. Ik ben heel benieuwd ook, als mensen eenmaal boven de 10.000 km komen, of eea dan zuiniger blijkt te zijn geworden.
Wat ik nu steeds lees, en wat al eerder her en der is opgemerkt, zijn m.i. neuzelarijen die geen werkelijk zicht geven op een duidelijk beeld wat de Greenliners in werkelijkheid verbruiken. Ik dreig hier nu definitief af te haken.
Tsja... ik hóef me niet te storen... zal het antwoord zijn. Klopt! Dat doe ik dan ook niet. Maar ik zoek hier wèl relevante informatie. En die wordt zeldzamer.
 

wanderer

Senior Member
al dat geneuzel, daar stoor ik me ook weleens aan, maar on-topic, heb er nu bijna 15000 km opzitten en gemiddeld rij ik 1:22, heb een normale rijstijl, rij altijd de max toegestane snelheid, gebruik als het even kan de cc, ook op korte stukken, zal bijzonder tevreden zijn als het verbruik ooit 1:25 wordt, maar heb daar een hard hoofd in.
 

namleop

Actief lid
Nooit geweten of me gerealiseerd dat het verbruik afhangt van hoe vol je tankt..

Voor het werkelijke verbruik maakt dat ook niets uit, wel voor het berekende verbruik. Over een langere periode heffen de verschillen in temperatuur, scheefstaan en belading etc bij tankingen zich vanzelf op.

Is hetzelfde als wanneer je altijd voor 25 euro tankt, dan ben je per tankbeurt nooit duurder uit wanneer de prijzen stijgen, maar je werkelijke brandstofkosten stijgen wel.
 

henm

Lid
blij dat ik niet zoveel weet... hoef ik ook niet te rekenen!
:uitlachen:
@ namleop: tank jij ook aan De Ketting? Hopelijk krijgen we evenveel voor die € 25,-
:winkie:

En ik kom wel weer eens hier op het topic langs als wij onze auto binnen hebben.
 

Bertm

Actief lid
..... Ik dreig hier nu definitief af te haken.
Tsja... ik hóef me niet te storen... zal het antwoord zijn. Klopt! Dat doe ik dan ook niet. Maar ik zoek hier wèl relevante informatie. En die wordt zeldzamer....

Ik lijk wel masochistische trekjes te krijgen om dit forum nog te volgen. Afgesleten millimeters van banden, scheef staan bij het tanken.....

Ik houd er mee op.
 

EdK

Forumguru
Beste Moderators wordt het niet langzaam aan tijd dat dit topic gesloten gaat worden !!
Er haken steeds meer leden die notabene GL rijders zijn of worden af.
En ik moet ze nog gelijk geven ook in deze !

Kan er niet gewoon een invullijst gemaakt worden op een topic zodat ze hn naam en hun verbruik kunnen opgeven en niets meer !!!
 

CaseyBasey

Actief lid
Aan de andere kant: wat maakt het nou uit dat er zoveel gezwamd wordt over en rondom het Greenline verbruik? Heeft ook wel iets vermakelijks, toch?
 

peperskoda

Forumguru
Vanmiddag maar weer eens getankt. Het door mij berekende verbruik kwam uit op 1 op 23,15. Volledige afstand gereden op winterbanden en af en toe flink wind tegen en heuvel op(de A50 is niet mooi vlak:uitlachen::() Het valt mij mee en dus ben ik er tevreden mee.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar je moet natuurlijk ook denken aan de mogelijkheid van evt schadelijke neven-effecten van een te ver doorgevoerde verbruiks-preoccupatie
 

kcj

Actief lid
...wat maakt het nou uit dat er zoveel gezwamd wordt over en rondom het Greenline verbruik? Heeft ook wel iets vermakelijks, toch?
Dan wordt het tijd om het Off-Topic gedeelte terug te zoeken op de server...
(maar dat willen de Mod's niet)

Koen
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Al verschillende modbreaks en waarschuwingen geweest, maar deze discussie kan schijnbaar niet on-topic blijven, daarom NU weer waarschuwing. !!!!!!!!!!!!!!!!!! anders gaat hij echt op slot.[/MODERATORBREAK]
 
@ EdK en @ Hetzer...

Sorry, toch weer off topic, maar dat wordt ook uitgelokt...

Ik zie wel iets in het idee van EdK. Maar misschien dan los van dit topic. Waarom dit topic sluiten als er zoveel mensen nog reageren en lezen. Blijkbaar is hier een behoefte aan (niet door mij overigens).
Voorstel is dus om het idee van Ed te realiseren, een nieuw topic, waar alleen gegevens ingevuld kunnen worden en waar dus veel info te vinden is EN dit topic open houden voor degene die het geneuzel blijkbaar wel waarderen (je hoeft dit topic namelijk niet te lezen als het je irriteert....).....

Mee eens?
 

Hetzer

Forumguru
EN dit topic open houden voor degene die het geneuzel blijkbaar wel waarderen (je hoeft dit topic namelijk niet te lezen als het je irriteert....).....
Mee eens?


[MODERATORBREAK]
Wat denk je zelf? :shocked: Het forum is dus niet opgezet om als sociaal forum te dienen waarbij het merendeel van de postings niets meer te maken hebben met het beoogde doel. Het geneuzel zoals jij dat formuleert zal worden beschouwd als offtopic. Er is een kantine waar je over het geneuzel en andere zaken kan kletsen dan Skoda. Daar horen die postings ook thuis, dus nu vooooooooor de allerlaatset keer hier hebben we het alleen over het verbruik van de 1.2 TDI [/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan