Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

jos_br

Actief lid
[MODERATORBREAK]Dit topic gaat over het verbruik van de 1.2 Greenline en NIET over andere zaken zoals hard rijden, langzaam rijden, veilig rijden, of wat dan ook. Dit topic begint steeds meer en meer uit de hand te lopen en we moeten als mods ook steeds weer hier ingrepen doen. Dit begint ons ondertussen dusdanig te irriteren dat we het volgende hierop te zeggen hebben:

Laatste waarschuwing aan iedereen: je blijft ontopic in deze discussie en je houdt je aan de regels. Zo niet, dan gaat het alsnog dicht. Jammer dan voor die mensen die er met de goede bedoelingen in posten, maar het begint echt de spuigaten uit te lopen.[/MODERATORBREAK]

Sorry hoor, ik bedoel dat er wel degelijk een verband is tussen het verbruik en gebruik van de auto, en heb het niet over gedrag op de weg...........lijkt mij wel on-topic..........

Jos.

erik2907

Actief lid
Besparing tussen mijn vorige auto en de Greenline over de periode 01 oktober 2010 tot en met 21 november 2010.

----------> Brandstof - Belasting - Verzekering
ZAFIRA ---- € 487,32 -- € 212,80 -- € 97,60
GREENLINE - € 299,65 -- € 0,00 ---- € 53,33
VERSCHIL -- € 187,66 -- € 212,80 -- € 44,27

TOTAAL: € 444,73

Snoopy

Lid
Ben gisteren met de vrouw (en de GL natuurlijk) naar Maastricht gereden voor een bezoek.
Dit is een rit van ongeveer 95 km, 2/3 snelweg.
Op de heenweg was het verbruikt 4.1/100km, op de terugweg in het donker 4.4/100km.
Heb op de snelweg waar het kon 110km/uur gereden, op verschillende plaatsen kon het niet vanwege wegwerkzaamheden.
Voel me bij een snelheid lager dan 110km/uur niet zo op mijn gemak omdat iedereen je dan gaat inhalen (weet je wel:winkie:).
Heb dus wel een aantal keren niet sneller kunnen rijden dan 90 en dan zie je het verbruik werkelijk flink omlaag gaan.

Tallguy

Forumguru
@Jos: je moet je ook niet persoonlijk aangevallen voelen nav mijn opmerking. De opmerking geldt nl voor iedereen. Jouw opmerking was nl wel ontopic.

Dit weekend van Rotterdam naar Luxemburg gereden. Auto rijd vrij lekker met 150 km per uur op de CC. Nederland normaal gereden vanaf Belgie tussen de 140 en 150 km per uur gereden. Gemiddeld verbruik zowel heen en terug 6.1 op de 100. Niet ontevreden met die snelheden. Nog even het gas diep ingetrapt en kwam niet verder dan 175 km per uur. Maar who cares zo hard moet je helemaal niet rijden.

Max5

Senior Member
De zure reacties op deze viral zijn nog het mooiste :winkie:

En als iemand deze langdradige draad doorleest, dan weet hij/zij dat 1 op 27 ook nep is!

peperskoda

Forumguru
Vanmiddag een rit van 100km gereden(zonder valium of andere rustgevende middelen:471:) Uiteindelijk mijn voertuig geparkeerd met een verbruik op stand 1 van de BC van 3,5l/100km ofwel 1 op 28,6. Ik moet hierbij wel aantekenen dat op beide rijbanen van de snelweg slechts 90km/h gereden werd, dus dat heeft wel een stevige duit in het zakje gedaan.

peperskoda

Forumguru
heel netjes Peperskoda, ritje zwolle meppel op en neer??

Nee, al had dat ook tot de mogelijkheden behoort. Ik moest de andere kant op voorbij Harderwijk. Vanmorgen was het weer echt op z'n maandags druk en lag het tempo rond de 90km/h en vanmiddag in de spits was het al niet anders. Beide keren heb ik het aangehaalde verbruik kunnen realiseren. Het was natuurlijk prettig rijweer, vrij koud(in theorie zou dat voor een turbodiesel moeten betekenen dat er een betere lucht/brandstofmenging ontstaat door de koudere inlaatlucht) maar droog en licht dus weinig verbruikers aan en dan is zuinig rijden ineens niet zo moeilijk meer. Als de omstandigheden maar meewerken.......

Combiron

Actief lid
Net de eerste tankbeurt: 5,2 Liter / 100KM. Valt wat tegen, maar is te begrijpen. Veel korte stukjes zodat de motor veel verbruikt met optrekken etc. Te weinig kilometers op de snelweg dragen daar zeker aan bij. Je leert de auto een beetje kennen en ik denk dat als ie eenmaal ingereden is het verbruik ook zal verbeteren.

Vandaag weer eens getankt.

Mij viel op dat ook ik nu een verschil had tussen BC2 en daadwerkelijk verbruik.
Volgens de bc lag het verbruik 0.45L op de 100Km lager dan het daadwerkelijk was.
het kan niet aand e banden liggen heb er namelijk de orginele banden op liggen.
Hoop dat ik in het goede draadje zit weet namelijk niet meer zeker of het hier eerder in dit draadje over ging.

Bovenaan Onderaan