Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Noord26

Forumguru
Maar Erik2907, dan blijft het toch misleiding als je een ander verbruik wordt voorgeschoteld dan in de praktijk blijkt?

Dat ligt niet Skoda of welke fabricant dan ook. Maar aan hoe het verbruik getest wordt. Geen enkele auto behaald zijn opgegeven verbruik.

Rosinfield

† In Memoriam
Wel met de test-methode! Niet in de praktijk. Iets wat je onder "laboratorium condities" meet, ligrt in de praktijk vaak net iets anders.
Keep your lane ben ik een fervent voorstander van. Doe het nu ook wel eens wanneer er een hardnekkige linksrijder is, hoewel ik weet dan in overtreding te zijn.

FredV

Banned
VPower, Ultimate en Excellium benzine

Nou, dat wordt behalve een brief naar Pon ook een scherpe brief naar Shell.

Zojuist Kassa gezien: het is nu wetenschappelijk aangetoond dat die benzine niets extra's oplevert, geen lager verbruik, geen schonere uitlaatgassen.

Ben benieuwd wat de RCC nu gaat doen, want ik voel me nu heel goed belazerd.

Hoopte het verbruik met de VPower/Ultimate/Excellium te verlagen, niet dus.

Kunnen wij als verbruiker iets gezamenlijks ondernemen?

erik2907

Actief lid
Maar Erik2907, dan blijft het toch misleiding als je een ander verbruik wordt voorgeschoteld dan in de praktijk blijkt?

M.i. is het géén misleiding omdat in de EG-norm duidelijk wordt aangegeven onder welke condities dit behaald wordt. Zolang je zelf deze condities niet volgt kun je niet spreken van misleiding m.i.

Het zou wat anders zijn als je de auto zelf ook onder deze normering test en het blijkt dan dat het verbruik anders is dan wat de fabrikant roept. Dan spreken we m.i. pas over misleiding.

erik2907

Actief lid
Als iedereen dat nu eens ging doen? Dan is het toch geen probleem?

misschien het amerikaanse systeem invoeren: keep your lane...

Vaak haal ik maar 30 of 40 op de snelweg, maar dan heet het file :) en daar wordt je niet voor beboet. Rijdt wel zuinig trouwens :24:

Multi1100

Actief lid
Zie post 1343...(belachelijk hoog nummer eigenlijk, maar ja) wie zweerden er ook alweer bij de premiums? Kom op heren..met de billen bloot voordat ze verbranden...

EdK

Forumguru
Zover de wetgeving nu is staat er geen enkele snelheid bij een file
maw je kunt file stapvoets rijden maar ook file rijden met 100Km/pu

NielsW

Lid
Als iedereen dat nu eens ging doen? Dan is het toch geen probleem?

misschien het amerikaanse systeem invoeren: keep your lane...

Tijdens mijn huwelijksreis in florida snap ik ook wel waarom. ze kennen daar geen 2 baans snelwegen fred. 4 lijkt het minimun.

Wat die 90 km/u betreft spoor je niet naar mijn mening als je dat op een 120km weg gaat rijden. van 70+ verwacht ik het nog maar niet van iemand die het "moderne rijden" probeert toe te passen. erop anticiperend of niet.

Ben wel blij dat er eindelijk duidelijkheid komt over de "premium" brandstoffen.
Kan ik nu ook ergens mijn geld terug halen :)

FredV

Banned
Wat die 90 km/u betreft spoor je niet naar mijn mening als je dat op een 120km weg gaat rijden. van 70+ verwacht ik het nog maar niet van iemand die het "moderne rijden" probeert toe te passen. erop anticiperend of niet.
:)
Dit begrijp ik niet helemaal. 90 op 120 mag volgens jou niet, maar iedereen zegt ewel 90 waar 80 is toegestaan..
Ik was niet op huwelijksreis in de US of A en ben er meerdere keren geweest , maar ik vond het heerlijk keep-your-lane, ook op 2-baans wegen. Gewoon rechts inhalen zonder toeteren.

peperskoda

Forumguru
Wat een oeverloze discussie voeren we hier weer! We leven in een samenleving en dat betekent dat er altijd mensen dingen anders doen dan ik zou willen of wensen. Uiteindelijk gaat het erom dat je elkaar de ruimte moet geven om zaken zo te doen zoals je dat zelf wilt, binnen de grenzen die de (door ons gekozen) wetgever opgesteld heeft. Als er mensen zijn die niet sneller willen rijden als 90 km/h dan krijgen ze daar van mij alle ruimte voor. Ik schuif gewoon een baan op en rij er voorbij, en als dat even niet kan dan is dat een mooie oefening in het geduld hebben.

Het meeste dat ik in deze discussie lees zijn allemaal "haantjes" die vinden dat hun mening de enig juiste is en iedereen die zich anders gedraagt is dan minimaal irritant of gevaarlijk. Ik zou jullie willen adviseren: accepteer dat ieder mens zich ook in het verkeer anders gedraagt als jij zou willen of wensen en stoor je daar niet meer aan. Dat maakt het leven op de weg een stuk plezieriger!

EdK

Forumguru
Sorry FredV maar het is nu bewezen bij benzine, diesel is nog niet ter sprake geweest.
Dus zou best zo kunnen wezen dat Vpower diesel wel reinigend en zuiniger verbruik geeft.

FredV

Banned
@EdK Dan wordt het tijd dat die ook getest wordt.
Maar welke keus heb ik dan? Diesel heet bij Shell al Vpower...

EdK

Forumguru
datgene wat er in je RTFM staat.
Bij de benzine test had men contact met meerdere importeurs opgenomen en gevraagd wat hun adviseerde.
Wat denk je ........... juist gewoon regular was voldoende.
Maar ja diesel is net ff anders, wordt niet ontstoken met een bougie dus daar zou het verschil kunnen zitten, toch ?

peperskoda

Forumguru
@EdK: Het zou inderdaad anders kunnen zijn, maar er bestaat na het onderzoek bij de benzines op z'n minst gerede twijfel of de uitkomst bij diesel anders is. Ik tank in ieder geval "normale" diesel vooralsnog rijdt mijn Fabia daar ook fanatstisch op en is heerlijk zuinig.

RobS

Lid
Wat een oeverloze discussie voeren we hier weer! We leven in een samenleving en dat betekent dat er altijd mensen dingen anders doen dan ik zou willen of wensen. Uiteindelijk gaat het erom dat je elkaar de ruimte moet geven om zaken zo te doen zoals je dat zelf wilt, binnen de grenzen die de (door ons gekozen) wetgever opgesteld heeft. Als er mensen zijn die niet sneller willen rijden als 90 km/h dan krijgen ze daar van mij alle ruimte voor. Ik schuif gewoon een baan op en rij er voorbij, en als dat even niet kan dan is dat een mooie oefening in het geduld hebben.

Het meeste dat ik in deze discussie lees zijn allemaal "haantjes" die vinden dat hun mening de enig juiste is en iedereen die zich anders gedraagt is dan minimaal irritant of gevaarlijk. Ik zou jullie willen adviseren: accepteer dat ieder mens zich ook in het verkeer anders gedraagt als jij zou willen of wensen en stoor je daar niet meer aan. Dat maakt het leven op de weg een stuk plezieriger!

Je weet het een stuk beter te verwoorden, maar dat bedoelde ik dus precies!:aangenaam:

FredV

Banned
Nou, ik heb anders wel 4 gloeibougies erin...
Eigenlijk heb ik dus voor noppes naar Kassa gekeken, omdat t effect met dieselbrandstof nog niet is getest.

Bovenaan Onderaan