Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Mixh

Lid
Waarschijnlijk een BHOHGP (blok hout onder het gas pedaal) editie....

We blijven de flauwe grappen maken als er eens leuke cijfers worden gehaald. Zonder blok hout, maar wel rustig met het verkeer mee net over 50 kilometer woonwerk (40 km snelweg) 1:27.5 (of 3.6). Als ik probeer zo snel mogelijk achter m'n bureau te zitten haal ik wel eens de 40 minuten reistijd, nu waren het er 46...

NielsW

Lid
Heb aardig wat stukken van max 100 KM in mijn woonwerk zitten.
Dat scheelt enorm op het verbruik als je je daar aan de snelheidslimiet houdt.
Verder ben ik steeds vroeg vertrokken waardoor ik de files ook voorben (minder remmen en gas geven).

Mixh

Lid
Je zou haast denken dat hoe rustiger je rijdt, hoe minder je verbruikt en v.v.!
:icon_smile_dead: En ja hoor: de zoveelste flauwe opmerking.
Laten we er maar over ophouden. Ikzelf heb ruim 30 jaar behoord tot de jakkeraars die altijd +15 of +20 boven de toegestane snelheid rijden en voortdurend vol in de ankers moeten als er iemand zich met 'slechts' 125 km op de linkerbaan durft te vertonen. Nu houd ik in principe mijn rijstrook, rijd nooit meer dan de max toegestane snelheid en doe er dan misschien 6 minuten langer over. Dat was het verhaal. Er zit ook iets tussen dat blok hout onder of die baksteen op het gaspedaal :winkie:

PS: Ik vond de mensen die langzamer reden dan ikzelf altijd irritant. Nu ik wat rustiger om me heen kan kijken zie ik dat de jakkeraars (gelukkig) juist tot de minderheid behoren

Rosinfield

† In Memoriam
Ik behoor zelf ook tot die braverds die altijd rustig rijden en nooit de max snelheid overschrijden. De "flauwe" opmerking was slechts bedoeld als blijk van mijn verbazing over het oneindige aantal alhier gedebiteerde varianten van de de volgende waarheid als een koe: hoe hoger de snelheid, des te hoger het verbruik

NielsW

Lid
LOL,

Sluit me helemaal bij Mixh aan :D
Dat was mijn rijstijl dus ook.Nu rij ik heerlijk rustig en kom eigenlijk meer ontspannen op mijn werk aan.
op de snelweg 100(waar max 100 is), Cruise control aan en tuffen maar ;)

Vandaag getankt, verbruik is nu 1:18,8 vorige keren 18,4 en 18,7 dus het wordt steeds beter maar het duurt zo wel erg lang voordat ik de 1:29,5 kan halen.
Totale km-stand is nu 5550 km en er is mij verteld ( door een andere Fabia GL rijder ) dat boven de 10000 km het wel beter wordt, dus boven de 1:25, 1:26.
Ben benieuwd...

EdK

Forumguru
Eindelijk eens iemand die het hier durft toe te geven !
Maar was volgens mij een 1500+ berichten terug ook al bekend en al een gegeven !
En nu afwachten dat er meer tot deze conclusie komen zodat aankomende GL kopers een reeéler beeld krijgen van het werkelijke verbruik !

FredV

Banned
Welke auto haalt wel zn theoretisch verbruik?
Gemiddels verbruik heb ik in mijn 45 jarig rijbewi s bezit en een tiental prive-auto's en tig auto's vanuit mn werk in dit werkveld, nog nooit gehaald, Dus ook bij deze F2 GL niet.
1:25 is gewoon het maximum haalbare met uitschieters naar beneden en soms naar boven.

vinshi

Lid
het grootste probleem bij de meeste gl rijders is toch nog steets de rechtervoet en het anticiperen in het verkeer. ik rij nu nog in een vw jetta 1.6 16v uit 2007 en haal met deze auto al een verbruik van 6.1 liter op 100 km.

En als ik het nou snapte en te verklaren is waar het hogere verbruik vandaan komt heb ik daar geen probleem mee.
Ik anticipeer op het overige verkeer (als het er is), rijdt 33 km naar het werk met 8 km weg van 1oo km/u en de rest 60 - 80 km/u weg.
Op de laatste zet ik de cc op 70 waar 60 mag en 80 waar 80 is toegestaan, de bc geeft aan dat ik 1:24 rijdt en als laatste stand (bij display 2 van de maxi-dot) eenn verbruik van 1:20,8.
De volgende verbruikscijfers laat ik hier ook wel even weten.
Oh ja, ik heb winterbanden die ik op 2,8 voor en 3,2 achter heb opgeblazen. 0,2 meer dan zomerbanden op volle belasting.

Rosinfield

† In Memoriam
Dit is statistiek/waarschijnlijkheidsleer: de verschillen tussen de verschillende metingen zijn dermate klein en ook nog over een klein aantal (N=3) bekeken, dat het net zo "toevallig" of "te verwachten" is als 3 exact dezelfde meetresultaten

Ik ben afgelopen week op wintersport geweest in oostenrijk. De GL boemvol geladen, dakkoffer erop, en vier volwassene erin. Denk dat ik het maximale toegestane gewicht wel gehaald heb.... Ook de airco continu aangehad, vanwege het beslaan van de ramen. Vooraf had ik bedacht, dat ik blij moest zijn met een verbruik van 1:14/15, aangezien ik normaal ongeveer 1:21/22 rijdt. Zeker vanwege de hoge weerstand van het dakkoffer, het gewicht, en de bergen.
Ik moet zeggen dat hij er ook behoorlijk aan moest trekken, maar meekomen op de rechterbaan ging goed (80/90 in de 3e versnelling, bij lange steilere stukken. Op de overige stukken CC op 120/130 gemiddeld.
Uiteindelijk 1722 km gereden, met een gemiddelde van 1:17! Kortom helemaal tevreden! Alleen jammer dat het gemiddelde verbruik op spritmonitor wel daald....

vinshi

Lid
en dan komt het weer als je de cc op 110 had ingesteld was je verbruik gegarandeerd een stuk beter geweest OK dan was je mischien een uurtje later in oostenrijk geweest. maar ja je had toch vakantie waarom dan zo,n haast.

Bovenaan Onderaan