Wat verbruikt jouw Octavia?

Het verbruik van een nieuwe wagen ligt altijd hoger dan een wagen die ingerden is hoor. En ingereden is voor mij vanaf 20-30 duizend Km want dan begon bij mij het diesel en olie verbruik te zakken.

goldoro

Nieuw lid
Het verbruik van een nieuwe wagen ligt altijd hoger dan een wagen die ingerden is hoor. En ingereden is voor mij vanaf 20-30 duizend Km want dan begon bij mij het diesel en olie verbruik te zakken.
Bij mijn vorige twee Octavias was er totaal geen sprake van een hoger gebruik toen ze nieuw waren. Dus waarom zou dat dan nu wel het geval kunnen zijn?

Rolle

Senior Member
De mijne (bijna een jaar oud) verbruikt ongeveer 5,8 tot 6,1 l/100 km. Nu met de werken op de E19 haal ik zelfs 4,8l/100km (je mag maar 70km/u nu tussen Mechelen en Kontich. Als ik 's avonds naar huis rij ligt het verbruik dan wel weer op het normale peil (ik werk in het centrum van antwerpen).
In het begin lag het verbruik merkelijk hoger dan mijn BC aangaf (dat is door Nomad en Octavia II mooi gecorrigeerd op de laatste meeting), nu klopt dit ongeveer. Ik merk ook dat de wagen nu (24K op de teller) idd wat zuinigerwordt bij quasi dezelfde rijstijl (Snelwegen, stadsverkeer, CC en airoc dan weer wel dan weer niet aan) dan toen hij net geleverd was.
Tot nu heb ik ook nog geen olie hoeven bij te vullen (en ik controleer het peil toch regelmatig)

Tot nu heb ik ook nog geen olie hoeven bij te vullen (en ik controleer het peil toch regelmatig)
In het begin moest ik om de 7500 maar nu om de 15000 Km 650 ml olie bijvullen. Ik kijk dit niet na maar wacht tot het lampje gaat branden. Dan staat het peil nog niet aan het minimum.
En het brandstofverbruik is merkbaar gezakt tov in het begin.

Woensdagavond van Boxtel naar Hoofddorp gereden. Dat is helemaal door de bouwput genaamd A2. Vertrokken om 22:00. Dus overal 50, 70 en 90 km/h.
Bij aankomst in Hoofddorp om 23:20 stond er zowaar 5,6l/100km op de minidot.
Alles op de cc gereden en nergens stil gestaan.
Vind ik toch niet gek voor een 1.8tsi.

Da's heel netjes voor een benzine! :xyxthumbs:

Zijn bijna dieselverbruikscijfers. Zo zie je maar hoe relaxed rijden in combinatie met de cc hele nette verbruikscijfers oplevert.

Met de verbruikscijfers voor mijn vakantie in Duitsland (vorige week) ben ik dik tevreden: 1548 km met een gemiddeld verbruik van 1:16,8 oftewel een kleine 6 liter op 100 km. Ooit kreeg ik het advies eens Aral Ultimate (RON 100) te proberen als ik in Duitsland was. Toen ik bij een Aralpomp een literprijs van € 1,439 voor dat product geafficheerd zag, heb ik de tank ermee afgevuld (45 liter). De volgende dagen heb ik werkelijk genoten van de trekkracht die deze benzine oplevert, terwijl de motor bijna fluisterstil zijn werk deed. Heerlijk rijden is dat! Er zit nu overigens weer gewone super in - RON 98 dus. Netto levert mij dat voordeel op boven Euro 95, want het gemiddelde verbruik bij super 98 ligt op 1:15,9 en bij euro 95 op 1:14,7 - gemeten over telkens ca 5000 km.

MarcoO2

Forumguru
Ja, als je Ultimate 100 erin hebt zitten, met je het verschil wel hé... heerlijk! Welke motor heb jij eigenlijk, Cant55?

verbruik 1,9 tdi ( met tuning)

he hallo, na 14000Km heb ik een gebruik van 5,9 per 100KM..niet echt slecht. daar zitten ook 6000Km vol gas duitsland bij

Bijlagen

• FORUM.jpg
    FORUM.jpg
    26 KB · Weergaven: 36
Bovenaan Onderaan