Wat verbruikt jouw Octavia?

Spaced

Senior Member
Moet zeggen dat dat een behoorlijk net verbruik is voor een benzinemotor. Zeker als je kijkt naar de verhouding inhoud motor/wagengewicht. Beetje Octavia zit toch tegen de 1400kg aan....

picture.php
picture.php

Gistermiddag genomen.

1.6 TDI Greenline Combi

Wasmachineman

Forumguru
@Marsepein :Ik heb een gemiddelde snelheid van 66 km/u en verbruik 1 op 17, gebaseerd op 5500 km volgens de BC.
En jij bent wel veel zuiniger gaan rijden dan bij het begin. Dat heeft dus echt met inrijden te maken...

Spaced

Senior Member
@ marsepein

Dat zijn nette cijfers zeg. Alhoewel onze gemiddlelde snelheid aardig overeenkomt, zit ik qua verbruik toch net ff wat hoger (geen greenline, dat dan weer wel), maar dat komt w.s. door mijn zware voet. Ik wil zelfs in NL op vrije stukken wel eens lekker doorknallen tot de 160/170km/h

Spaced

Senior Member
@ Wasmachineman: Op hoeveel km zit je nu?

@ Hemi ik zit nu gemiddeld op 5,7l 100km. Dat blij dus het maximaal haalbare bij een gewone rijstijl.

Wasmachineman

Forumguru
168.000 km en moet nog tot 180.000 of 1 september.
Dat komt goed uit, nog 2 weken werken nu (3.000 totaal), we gaan 11 juli naar Italie (4.000 km) en als we 1 augustus terug zijn uit Italie kan ik nog 1 maand werken (5.000 km). Dus dan nog de laatste loodjes met deze mooie O2 en dan omruilen in Emmen voor de volgende O2 !

bos-eh

Nieuw lid
hallo allemaal,

ik rijd nu ruim 52.000km met mijn lease O2 en ik kom nu uit met gemiddeldes van 1:20,2 ,hiervoor moet ik wel opletten dat ik niet te hard rijdt op de snelweg, want dat is direct merkbaar, overigens bereken ik mijn gemiddelde verbruik per tankbeurt

flip

Lid
Mijn bc overdrijft altijd iets: laatst was een opgegeven 6.1l/100km na berekening 5.88l/100km. Naar het schijnt kunnen ze dat bijstellen als de auto aan de computer ligt.

hemi24

Forumguru
Zelfde afwijking als Flip: de BC geeft een verbruik dat ca. 0,2l/100km ongunstiger is.
Zelfde "probleem" had mijn vorige O2 ook al.
Voor mij is het nauwkeurig genoeg, houdt de tankbeurten toch in een Excel-sheet bij.

bobby45

Actief lid
autobann duitsland 200 km/u

Ja dan loopt hij 18/100 km:1884:

Was niet zo .want hij moet nog in rijden 1200 km op de teller:super:

Rolle

Senior Member
@Flip:

Dit kan inderdaad aangepast worden via VAG-com. OctaviaII heeft hiervoor een handig rekentabelletje gemaakt (als ik me niet vergis moet je dit terugvinden in de thread over de voorjaarsmeeting van 2009) hij heeft toen de afwijking van mijn wagen gecorrigeerd en over het algemeen klopt de BC met het werkelijke verbruik (af en toe zit hij er eens 0.1L/100km ofzo naast)

bos-eh

Nieuw lid
@Bos-eh :En zegt je BC hetzelfde qua verbruik ? Meestal is deze iets gunstiger !

was het maar waar, mijn BC geeft een waarde aan die slechter is 1:19,6.
Tot nog toe reken ik het altijd even uit na de tankbeurt, omdat we (samen met een collega, ook een O2 greenline, alleen iets nieuwer en met aut airco) een wedstrijd houden wie er zuiniger rijdt, helaas wint mijn collega bijna altijd, denken dat de auto airco regelmatig uit gaat, terwijl mijn handbediende altijd aanstaat.

Wasmachineman

Forumguru
Het meest accuraat is gewoon je tankbonnetjes uitrekenen met de kilometerstand erbij dus. Doe ik eigenlijk nooit dus dat ga ik wel eens checken !

Bovenaan Onderaan