Wat verbruikt jouw Octavia?

Ralph

Lid
De eerste 1300 kilometer van mijn nieuwe RS heb ik gemiddeld 1:11 gereden. Dus mijn waarden liggen iets anders dan mijn oude 2.0 TDI waar ik gemiddeld 1:17 mee reed!!!

VEEJAY

Forumguru
Zondag volgetankt met Vpower. 570km gereden, volgens boordcomputer nog 460 te gaan!

Met een 1.9TDI DSG. Prima bak en toch vlot in het verkeer als het moet.

De laatste tanken, 1 op 19, eigen waarneming. Steeds diesel vullen tot het randtje van de Octavia 1.9 Tdi uit 2005. 1/5 snelweg - 1/5 stad - 3/5 buitenwegen

Eleganca

Nieuw lid
Ik rijd ongeveer 560 km op 47 liter gas, 60% snelweg, 40% 80 km wegen kom ik uit op 1:12. Er staat nu 4200 km op de teller.

Petrolhead

Forumguru
13,3 km/liter (Ultimate98) over tot nu toe 11.000 km. 50% stad, 40% N-wegen en 10% snelweg. (alle vaak met cc)

O2 1.6 FSI Combi Elegance.

Verbruik

Ik rijd voor 70 % in de stad, 30 % buitenwegen. Kom gemiddeld op 1:10.
Redelijk, toch?? Ik ben overigens wel meer gebruik gaan maken van de fiets, zeker om naar mijn werk te komen gebruik ik alleen maar de tweewielert!!!
Ook dat scheelt een hele slok benzine per maand, dat is zeker te merken.:yeah:

1:12.5 (DIESEL) vorig week 1050km van oostenrijk naar huis gereden met een gemiddelde snelheid van 130km/h

Kan beter, begin dit jaar naar Polen gereden, twee personen met bagage, 100 km/uur duitse autobaan ( echt het kan ) 1131 km - op bestemming volgens display nog ruim 500 km te gaan - ik dacht gemiddeld verbruik iets van 3,8 ltr/100km. Octave van 11-2005 1.9 Tdi chipped van 77 Kw-98 Kw.

Peter_Octavia

Forumguru
Net een weekje Oostenrijk achter de rug.

Gemiddeld de heen en terug reis 1 op 15 gereden. Volgens de boardcomputer was het 1 op 16.

Vond het niet verkeerd. Veel 150/160 km/u gereden waar het mocht. Ook uitschieters gehad... op de terugweg gaf de GPS een keer 209 km/u aan als hoogst gereden snelheid. Kon mijn zwager iig goed bijhouden. Hij bezit sinds kort een Golf VI 1.4 TSI (160 pk). Rijdt ook niet verkeerd trouwens.

Normaal gesproken rijd ik 1 op 19 (vlgs boardcomputer 1 op 20) als woonwerkverkeer.

plaza

Forumguru
1 op 10 bij pittige rijstijl, 1 op 11 bij normale omstandigheden ,
en 1 op 6 op duitse autobahn bij 250 +/+ km.
Normale omstandigheden zijn lange ritten en korte 10 km ritten en stads ( dorp ) verkeer.

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb nu 10K gereden in mijn O2 Combi 1,9TDI van 2008 (auto gekregen bij 30K) en ik kom niet verder dan 1:15 tot 1:15,5.

Ik rijd veel snelweg, 140 km/u op de cc soms ff jakkeren maar dan heel soms. Verder trek ik vol gas op (als ie warm is) maar doorgaans niet boven de 2500. Ook probeer ik uit te laten rollen waar mogelijk.

Het valt mij best tegen. Heb eens 1 tank heel rustig gereden, rustig optrekken, cc op 120 ipv 140, heel defensief rijden. Dit resulteerde in 1:15,3.

sunnyboy

Senior Member
Dat je met een 2.0 FSI ook zuinig kan rijden bewees ik afgelopen zondag maar weer.
Gemiddeld 5,6 liter op de 100 bij een snelheid tussen de 90 en de 100 km/u.
Gemiddeld zit ik op zo'n 7 a 7,5 liter op de 100.
In de stad 10 liter/100. Snelweg 6,5 /100.
De Bridgestone banden zijn ivm cuppen vervangen door Goodyear Efficientgrip.
(80.000 op de teller met zomer- winterband wissel)
De eerste ervaring met Goodyear is dat de auto langer uitrolt, minder lawaai veroorzaakt en comfortabeler is.

Gieliovd

Forumguru
Kan beter, begin dit jaar naar Polen gereden, twee personen met bagage, 100 km/uur duitse autobaan ( echt het kan ) 1131 km - op bestemming volgens display nog ruim 500 km te gaan - ik dacht gemiddeld verbruik iets van 3,8 ltr/100km. Octave van 11-2005 1.9 Tdi chipped van 77 Kw-98 Kw.
Zo, dat is een hele prestatie!! Waar kan ik zo'n zuinige wagen vinden???

100 op de autobahn kan prima, ik heb het zelf ook gedaan. Het is alleen wel angstig!! Denk je even een truck in te halen met 100 terwijl er in de verste verte in de spiegel niemand te bekennen is, komt er plots een dikke Audi of Mercedes opdoemen in je spiegel met 250 per uur.

:1884:

Nee, angstig. Ik reed op dat moment een Nissan Micra 1.0 en ja op die winterbanden durfde ik niet veel harder.

Maar 3.8 liter gemiddeld! Dat zijn getallen!

Helaas dat je dat in Nederland nooit haalt met dat kop-staart verkeer.

rbo

Senior Member
Octavia combi 2009 1.9 TDI DSG 1 op 18.Grotendeels snelweg met een snelheid van 140km

maf

Lid
Heenreis op vakantie naar Frankrijk: 810 km met veel snelweg (120/110 km per uur) gemiddeld 1 op 14... volle auto met 2 volwassenen en een kleine.
Hier op lokatie met veel binnenwegen en cc gemiddeld zelfs 1 op 15 (volgens de BC).

skodaboy

Forumguru
mijn 02 4X4 1.9 tdi (gechipped 133pk) heeft nu ongeveer 42.500km op de teller.
daar ik voornamelijk secundaire wegen rijd en ook hier en daar de autosnelweg neem kom ik op een verbruik van rond de 6.6l/100km bij een normale rijstijl,op de autosnelweg rijd ik zo'n 135km/u op C.C.
als ik wat sportiever ga rijden of met de trailer rijd dan klimt het verbruik naar zo'n 7.5l/100km tot 8l/100km ligt eraan welk traject ik neem en of hoe zwaar de trailer geladen is... ;)
daar een 02 4X4 toch zo'n 100kg zwaarder is dan een gewone 02 en ook een kortere eindoverbrenging heeft ben ik best tevreden met dit verbruik..
ik rij met een volle tank gemiddeld zo'n 770km...:D
m'n vw crafter bestelbus (zie profiel) heeft een verbruik van rond de 10l/100km.
er ligt een 2.5 tdi (136pk) motor in en met een tank van 80l doe ik ongeveer een 800km.

Captain Hook

Forumguru
Net terug van 2 weken Oostenrijk.

In totaal zo'n 3.500 km gereden. Duizend kilometer heen, duizend kilometer terug over de duitse Autobahn. CC meestal op zo 180km/h ingesteld. In totaal 1000 km binnen de 10 uur gereden (gemiddeld 108km/h volgens de Maxidot). Daarnaast in Oostenrijk ook nog eens een 1.500 km in de bergen gereden (veel passen, waaronder 2 x Grossglockner). Ging allemaal fantastisch, altijd voldoende power.
Totale verbruik volgens de Maxidot 1:18. Zelf uitgerekend via de brandstofbonnetjes en de verbruikte diesel, 1:17! Dus dat vind ik alleszins redelijk, vooral met buitentemperaturen van 34 graden (dus de climatronic moest ook hard werken).
Oh ja, uiteindelijk ongeveer een kwart litertje olie moeten bijvullen. En dat valt me ook nog mee, als ik zie hoe hard de TDI moest trekken op berghellingen van tot 17%. :xyxthumbs:
Wel frappant om te zien (gisteren nog in Duitsland op de A3 en de A7) dat bij 200km/h op de cc, het verbruik zo rond de 1:7 tot 1:8 is!
En bergop de Grossglockner zag je soms verbruikswaardes van 1:6! :crazy:
Maar ja, bergaf; noppes...

Over snelheid gesproken. Denk je dat je snel onderweg bent, met zo'n 200km/h, zijn er uiteraard altijd nog dikke duitsers die veel harder kunnen en weg accelereren bij snelheden ver boven de 200km/h. Maar dan... komt de duitse hoge snelheidstrein voorbij (deel van het traject loopt de de spoorbaan evenwijdig aan de snelweg)... die overtreft echt alles! Jij rijdt met 200km/h... de trein haalt je in (en alle anderen auto's) en verdwijnt in de verte weer in een tunnel, terwijl voor jou weer een helling opdoemt op de Autobahn... :bye:

Net terug van 2 weken Oostenrijk.

In totaal zo'n 3.500 km gereden. Duizend kilometer heen, duizend kilometer terug over de duitse Autobahn. CC meestal op zo 180km/h ingesteld. In totaal 1000 km binnen de 10 uur gereden (gemiddeld 108km/h volgens de Maxidot). Daarnaast in Oostenrijk ook nog eens een 1.500 km in de bergen gereden (veel passen, waaronder 2 x Grossglockner). Ging allemaal fantastisch, altijd voldoende power.
Totale verbruik volgens de Maxidot 1:18. Zelf uitgerekend via de brandstofbonnetjes en de verbruikte diesel, 1:17! Dus dat vind ik alleszins redelijk, vooral met buitentemperaturen van 34 graden (dus de climatronic moest ook hard werken).
Oh ja, uiteindelijk ongeveer een kwart litertje olie moeten bijvullen. En dat valt me ook nog mee, als ik zie hoe hard de TDI moest trekken op berghellingen van tot 17%. :xyxthumbs:
Wel frappant om te zien (gisteren nog in Duitsland op de A3 en de A7) dat bij 200km/h op de cc, het verbruik zo rond de 1:7 tot 1:8 is!
En bergop de Grossglockner zag je soms verbruikswaardes van 1:6! :crazy:
Maar ja, bergaf; noppes...

Over snelheid gesproken. Denk je dat je snel onderweg bent, met zo'n 200km/h, zijn er uiteraard altijd nog dikke duitsers die veel harder kunnen en weg accelereren bij snelheden ver boven de 200km/h. Maar dan... komt de duitse hoge snelheidstrein voorbij (deel van het traject loopt de de spoorbaan evenwijdig aan de snelweg)... die overtreft echt alles! Jij rijdt met 200km/h... de trein haalt je in (en alle anderen auto's) en verdwijnt in de verte weer in een tunnel, terwijl voor jou weer een helling opdoemt op de Autobahn... :bye:

Ik rij tegenwoordig iedere week op en neer naar Oostenrijk voor mijn werk. 2200 km per week. waarvan 2100km heen en weer rijden op de duitse autobahn. Ik rij nooit harder dan 190 op de teller. Ik heb gemerkt dat wanneer ik harder ga rijden de wagen olie gaat verbruiken. zolang ik max 190 rij totaal geen olie verbuik (0.3l/20000km).

Ik rij in 8 uur de 1050km naar huis toe en vermijdt de A3 in Duitsland omdat ik daar niet door kan rijden. Gemiddelde snelheid 137km/h op het hele stuk en een verbuik van 8l/100km.

Bovenaan Onderaan