Net terug van 2 weken Oostenrijk.
In totaal zo'n 3.500 km gereden. Duizend kilometer heen, duizend kilometer terug over de duitse Autobahn. CC meestal op zo 180km/h ingesteld. In totaal 1000 km binnen de 10 uur gereden (gemiddeld 108km/h volgens de Maxidot). Daarnaast in Oostenrijk ook nog eens een 1.500 km in de bergen gereden (veel passen, waaronder 2 x Grossglockner). Ging allemaal fantastisch, altijd voldoende power.
Totale verbruik volgens de Maxidot 1:18. Zelf uitgerekend via de brandstofbonnetjes en de verbruikte diesel, 1:17! Dus dat vind ik alleszins redelijk, vooral met buitentemperaturen van 34 graden (dus de climatronic moest ook hard werken).
Oh ja, uiteindelijk ongeveer een kwart litertje olie moeten bijvullen. En dat valt me ook nog mee, als ik zie hoe hard de TDI moest trekken op berghellingen van tot 17%. :xyxthumbs:
Wel frappant om te zien (gisteren nog in Duitsland op de A3 en de A7) dat bij 200km/h op de cc, het verbruik zo rond de 1:7 tot 1:8 is!
En bergop de Grossglockner zag je soms verbruikswaardes van 1:6! :crazy:
Maar ja, bergaf; noppes...
Over snelheid gesproken. Denk je dat je snel onderweg bent, met zo'n 200km/h, zijn er uiteraard altijd nog dikke duitsers die veel harder kunnen en weg accelereren bij snelheden ver boven de 200km/h. Maar dan... komt de duitse hoge snelheidstrein voorbij (deel van het traject loopt de de spoorbaan evenwijdig aan de snelweg)... die overtreft echt alles! Jij rijdt met 200km/h... de trein haalt je in (en alle anderen auto's) en verdwijnt in de verte weer in een tunnel, terwijl voor jou weer een helling opdoemt op de Autobahn... :bye: