Welke heb jij besteld?

santo

Lid
Iemand enig idee hoe die 1.9 TDI rijdt met 100PK?

Wil dat een beetje???

(wij MOETEN helaas Diesel rijden ipv benzine....de 1.4 is voor mij geen optie....)

Ik heb zelf enkele weken geleden een 1.9TDi besteld.
Eerst een testrit gedaan met een 2.0 TDI 140pk DSG, daarna met een 1.9 TDI 105pk MAN.

Vooraf had ik schrik dat de 1.9 een serieuze teleurstelling zou zijn, zeker omdat ik juist daarvoor met de 2.0 gereden had.
Maar dit viel super goed mee.
Uiteraard heeft de 2.0 wat meer power en trekkracht, maar voor mijn gevoel reed de 1.9 zeker vlot genoeg.

Een greenline rijd misschien nog wel net even iets anders, gezien de aangepaste versnellingsbak e.d., maar daar heb ik niet mee gereden en kan ik dus ook niet over oordelen.
 

Bartez

Lid
Ik heb zelf enkele weken geleden een 1.9TDi besteld.
Eerst een testrit gedaan met een 2.0 TDI 140pk DSG, daarna met een 1.9 TDI 105pk MAN.

Vooraf had ik schrik dat de 1.9 een serieuze teleurstelling zou zijn, zeker omdat ik juist daarvoor met de 2.0 gereden had.
Maar dit viel super goed mee.
Uiteraard heeft de 2.0 wat meer power en trekkracht, maar voor mijn gevoel reed de 1.9 zeker vlot genoeg.

Een greenline rijd misschien nog wel net even iets anders, gezien de aangepaste versnellingsbak e.d., maar daar heb ik niet mee gereden en kan ik dus ook niet over oordelen.

toevallig bij Nieuwkoop in Den Bosch een proefrit gedaan?? Daar heb ik namelijk ook gereden in de 2.0 TDI 140 DSG....er dat rijdt als een trein!!!
 

HWH

Lid
Iemand enig idee hoe die 1.9 TDI rijdt met 100PK?

Wil dat een beetje???

(wij MOETEN helaas Diesel rijden ipv benzine....de 1.4 is voor mij geen optie....)

Ik rijd ermee in de Audi A3 Sportback (het is trouwens 105 pk). Ben erg tevreden. Van nul tot 100 vind ik 'em niet bijster snel. Maar vooral vanaf honderd trekt ie goed door is mijn ervaring.

Ik neem nu een 1.4 TSI omdat ik minder km's ga maken maar ook - eerlijk is eerlijk - omdat ik wel eens iets anders wil.

Het schijnt trouwens dat de greenline nog iets vlotter is door alle aanpassingen. (ergens gelezen)
 
Ik rij met een S2 1.9 105pk, vind het voldoende.
Maar het is inderdaad wat je wil en wat je gewoon bent.
Een testrit is de beste manier om dat voor uzelf uit te maken.
 

Bartez

Lid
het gaat er mij om dat hij gewoon lekker optrekt bij een stoplicht. Ik ben nu verwend met een kleine auto met 140 diesel....dat scheurt wel. Bij de S2 is het anders rijden....minder scheuren, maar meer zoeven....en dus minder hard optrekken. Wat ik alleen wil voorkomen is dat als de auto vol met mensen zit (4 personen) dat ik dan niet meer weg kom bij een stoplicht en geen power heb om in te halen op de snelweg.

Wat is jullie ervaring hiermee?
 

breef

Lid
De meerprijs van 140 naar 170PK is 'slechts' 1800 euro, daarom heb ik voor de 170 gekozen... Bij audi en vw is dat verschil veel groter.

Ik heb alleen testgereden in de 140PK, daar was ik tevreden over, toen ik de geringe meerprijs zag heb ik toch maar de 170 genomen.

Ik kan me natuurlijk voorstellen dat als je de auto prive aanschaft, 1800 euro een smak geld is. Bij mij betrof het lease en dan zie je terug als slechts 37 euro per maand
 
de 1.8 tsi is te chippen naar 210 pk en een koppel van 360nm bij JD in Lochem.
ik zag in een tuningblad een advertentie staan die 220 pk aangeeft. dit lijkt mij wel erg veel. chippen bij JD kost 890,- euri.
 

Bartez

Lid
De link die ik eerder poste in dit topic is volgens mij uni-blauw


Iemand enig idee of dit pacific blue uni is? (zie bijlagen) of is dat metallic storm blue???
 

Bijlagen

  • _sksu20_47ccf6187b050.jpg
    _sksu20_47ccf6187b050.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 67
  • _sksu32_47ccf61906d1e.jpg
    _sksu32_47ccf61906d1e.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 56
  • _sksu82_47ccf6196587a.jpg
    _sksu82_47ccf6196587a.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 66

breef

Lid
Iemand enig idee of dit pacific blue uni is? (zie bijlagen) of is dat metallic storm blue???

Aan de glans te zien lijkt het me zeker metallic storm blue..

Je kan handig kleuren kijken op www.autoscout.de

Voer een zoekopdracht in voor een Skoda Superb, EZ op 2008 en kleur op bijvoorbeeld Blau als je alle blauwe superbs wilt zien...
 

santo

Lid
toevallig bij Nieuwkoop in Den Bosch een proefrit gedaan?? Daar heb ik namelijk ook gereden in de 2.0 TDI 140 DSG....er dat rijdt als een trein!!!
Nee, toch niet, was in België

Nog even wat de opmerkingen mbt "slechts" 1800 EUR verschil tussen 140pk en 170pk betreft.
Dit is inderdaad een terechte opmerking, maar in BE is het probleem dat ook de BIV enorm stijgt als je pk's verhogen.
Voorbeeld voor een superb:
1.9 TDi 105pk: 123 EUR
2.0 TDi 140pk: 867 EUR
2.0 TDi 170pk: 2478 EUR

Als je deze bedragen ziet, denk ik dat het voor zich spreekt dat een 170pk (en zelfs een 140pk) voor veel mensen uitgesloten is.
Zeker als je dan ook nog eens het verschil in aankoopprijs en de hogere CO2 bijdrage meetelt.

Om een idee te geven:
Een S2 Ambiente 140pk zonder enige opties kost hier 785 EUR / maand excl BTW, een Ambiente 170pk zonder opties kost 923 EUR / maand excl BTW !

Maar ik veronderstel dat dit in NL helemaal anders geregeld is...
 
Heb lang getwijfeld tussen de 140 en de 170 pk. Het verschil bedraagt in België (aankoopprijs + DIV) ongeveer 3200 Euro, en de auto komt niet op de zaak. Maar uiteindelijk toch voor de 170 gekozen. Die 3200 zijn eenmalig en het is de bedoeling van toch een jaar of 8 met de Superb te rijden. Per maand geeft dat dan ook maar ca 33 Euro verschil. Hoop er geen spijt van te krijgen.
 

breef

Lid
Duidelijk verhaal, ik wist niet dat je uit België kwam (zeker niet goed gelezen)

Bij ons kost een kale Ambition 140pk € 33.790,00 en een 170PK € 35.590,00

Wel een raar systeem hebben jullie, dat het verschil voor die paar extra pk's zo groot is.. had die BIV prijsverschillen eerder verwacht tussen 100PK en 400PK

Bij jullie kost de Ambition 140pk slechts 26.690 en de 170pk 28.290 dus qua prijzen hebben jullie het nog niet zo slecht :grin:
 
De verkoopprijzen van Skoda (alleszins van de Superb, de andere heb ik nog niet vergeleken) liggen in België iets hoger dan in Nederland. En de BTW is hier 21%. Maar in Nederland komt er op grotere wagens een heel hoge BPM. In België BIV (Belasting op inverkeersstelling) Die loopt geweldig op vanaf 137 pk en nog eens vanaf 164 pk. De BIV bedraagt echter maximaal ca 5000 Euro. Toch valt het hier nog mee als je vergelijkt met de nederlandse BPM.
Wat mij opvalt is dat hoe meer men Europa promoot, hoe meer verschillen er zijn tussen de verschillende lidstaten.
 

breef

Lid
Dit is 100% zeker pacific blue, deze fotos zijn gepost door de eigenaar op een ander forum

Persoonlijk niet mijn smaak.. beetje saai blauw

3059203753_4627ca7432.jpg


3059200651_81525f217d.jpg


3060034606_c5028960de.jpg


3060031852_1f7fb7d361.jpg
 

Pendragon

Donateur
Mij ook :)
Had de bestelling doorgegeven, maar mijn nieuwe werkgever doet moeilijk omdat ze normaal alleen F*rd doen. Maar ik ben een speciaal geval met speciale wensen, dus ze regelen het maar. Helaas gaat de levering nu wel naar achteren door al dat gezeur.
 
Bovenaan Onderaan