Welke heb jij besteld?

Paulie72

Nieuw lid
Goedenacht/morgen

Ik ga van de week de Superb2 1.9 TDI Greenline bestellen.

- Platin Grey metaallak

Geheel standaard

Accessoires achteraf:

- 16 inch velgen
- Trekhaak
- RNS-510 navigatie/radio
- Telefoonvoorbereiding Blue tooth
- Boordcomputer uitbreiding met digitale temperatuur meter, turbodruk meter
(Dit wordt uitgezocht)
- Parkeersensoren voor en achter met display functie op de RNS-510
- Ipod koppeling
- Subwoofer
- Trekhaak afneembaar met 13 polige stekker

Weet iemand of ABT tuning al beschikbaar is voor de Greenline want niemand kan me daar een antwoord op geven. Hij wordt geleased dus moet met behoud van fabrieksgarantie gebeuren
 
Goedenacht/morgen

Ik ga van de week de Superb2 1.9 TDI Greenline bestellen.

- Platin Grey metaallak

Geheel standaard

Accessoires achteraf:

- 16 inch velgen
- Trekhaak
- RNS-510 navigatie/radio
- Telefoonvoorbereiding Blue tooth
- Boordcomputer uitbreiding met digitale temperatuur meter, turbodruk meter
(Dit wordt uitgezocht)
- Parkeersensoren voor en achter met display functie op de RNS-510
- Ipod koppeling
- Subwoofer
- Trekhaak afneembaar met 13 polige stekker

Weet iemand of ABT tuning al beschikbaar is voor de Greenline want niemand kan me daar een antwoord op geven. Hij wordt geleased dus moet met behoud van fabrieksgarantie gebeuren
Gefeliciteerd. Echter wat ik me afvraag is of je wel 'ongestraft' ABT-tuning kan loslaten op de Greenline. In de prijslijst waren voor de Greenline ook bepaalde zaken niet mogelijk omdat die het gewicht te veel beinvloeden.
Zelf heb ik 17" maar dat zou in de lease niet mogelijk zijn. Dit beinvloed het verbruik.
Omdat mijn baas de auto koopt heb ik daar geen last van.
 
S

superbII

Dan ik nu ook maar.....

Deze week besteld :rockon:

===================================================

Skoda SuperB ambition Business Line

Anthracite grey metallic

· Sunset

===================================================

Meer opties vond ik niet nodig, de Business Line is zo compleet...!!

Kan niet wachten tot hij voor de deur staat, 10-12 weken levertijd :407:
 
Niet om te zeuren, maar die 17 inch heeft geen invloed op het verbruik. De bredere banden die ze erop leggen, die wel!
:xyxthumbs:
Er zitten natuurlijk wel speciale banden op de Greenline. Soort van Eco Contact.
Nu heb ik Conti Sport Contact 3 erop laten zetten.
Dus in die zin is het wel degelijk van invloed op de rolweerstand.

Maar 17" staat wel even wat strakker! :D
 

Paulie72

Nieuw lid
Het vreemde is dat volgens mij de VW BlueMotion modellen wel te tunen zijn via ABT. Bij S-Point hebben ze dat nog in de computer nagekeken.

Vooralsnog is het antwoord nee. Ik had ook het liefst 17 inch maar ja je kan niet alles hebben.
 

___JC___

Forumguru
Jongens je neemt toch een Bluemotion of Greenline om het milieu te sparen!
Dan moet je natuurlijk niet allemaal dingen willen zoals dikke velgen en tuning waardoor het effect weg is. Kom op!
:D
 

Captain Hook

Forumguru
Niet om te zeuren, maar die 17 inch heeft geen invloed op het verbruik. De bredere banden die ze erop leggen, die wel!
:xyxthumbs:
Maar velgen zonder banden, rijdt niet echt prettig... ;)

Tja, 'dikke' auto's versus het milieu.
Daar is het laatste woord nog niet over gezegd (en dat zal ook wel nooit ten einde zijn, zolang we het nog kunnen betalen)

Maar ik blijf het zot vinden, die volkomen belachelijke ZOGENAAMDE zuinigheidslabels op auto's hier in NL.
Een dikke BMW of Audi (slagschepen van 1700kg of meer, met topsnelheden van >200km/h) zijn NOOIT zuinig. Het is marketing technisch alleen heel knap dat de autoleveranciers van de idiote meetmethode van onze overheid misbruik weten te maken om er toch een A of B label op te plakken.

Stop nou met al die absurde regelgeving. Zorg dat de milieuheffing (of hoe je het ook wilt noemen) alleen maar in de brandstofprijzen zit. Punt.
Dan is het gewoon zo simpel, meer verbruik, meer betalen. Auto staat stil, geen verbruik, niet betalen. Punt, einde oefening.
Want met een O2 TDI kun je gemiddeld 1:20 rijden, maar 1:15 (of minder is ook geen probleem) Hangt helemaal van de chauffeur af en het soort gebruik van de auto. Maar nu heb je de bizarre situatie dat VANTEVOREN wordt bepaald wat de milieuboetes zijn. Da's natuurlijk krom en niet fair.

Mijn simpele oplossing. (maar dan moet de EU dat natuurlijk wel europa wijd doen)
 

Paulie72

Nieuw lid
Ik heb de greenline alleen genomen voor de bijtelling en het lage leasebedrag. Tevens bij normaal rijgedrag blijft je brandstof gebruik hetzelfde :):)
 

candywhite

Nieuw lid
Hallo iedereen,
Mijn eerste post als Skoda rijder in spé.
Begin november besteld en ergens in januari geleverd volgens een laatste mail van mijn dealer.
In blijde verwachting van een Superb Elegance 2.0 140pk met belgisch business pack, alu inleg, soundsystem, airbags achteraan, trifid 17" velgen en tv-tuner als leasing-car. En dit alles in candy-white.
Mijn eerste skoda, en volgens mij een logische keuze na het 'bestuderen' van alle andere merken.
Vele groeten,
J.
 
Hmm

Ben het met Captain Hook wel eens dat milieu zaken nu heel erg krom berekend worden en dat in de brandstof prijs een eerlijkere verdeling zal geven. Maar helaas werken wetten niet op die manier is mijn ervaring. Het handigste of meeste logische, zit er vaak niet in. En wat gaan mensen dan doen, brandstof tanks zelf importeren in de achtertuin zetten? :D Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. :tongue: Maar toch, wel met hem eens dat dat eerlijker zou zijn.

Verder vraag ik me af waar Paulie72 het over heeft. De bijtelling van een greenline is gewoon 25%, net als van een 170PK 2.0TDI CR. Erg erg krom als je het mij vraagt, maar wel de praktijk. Catalogus waarde ligt uiteraard wel lager.

Daarnaast moet je inderdaad oppassen met het monteren van zaken VOOR de keuring en kenteken stelling van je auto. Wat je erna mee doet, tjah, daar heeft de regering geen weet van. En net zoals je energie norm niet meer kan veranderen na het leveren van je auto, kan dat naar dat ik weet ook niet als je modificaties doet aan je auto.

Mensen met DSG gaan daar nog over balen verwacht ik, deze zitten 3 klasse hoger, puur door DSG, omdat de regels zeggen dat er 2 koppelingen in zitten, dus inefficient is en veel meer verbruikt, waar in de werkelijkheid niets van waar is, sterker nog, over het algemeen zuiniger dan handmatig schakelen.

Maar wil je je energie label houden op A, laat die velgen en tuning en andere zaken dat zitten TOT je auto geleverd is en op kenteken staat. Daarna kun je monteren en tunen waar je zin in hebt, dat zal niets meer uitmaken.:rockon:

Greenline en zelfs de nieuwe 2.0TDI CR 119 CO2 110PK die bijvoorbeeld in de nieuwe golf geleverd word, is allemaal de 25% categorie, de 20% begint bij 116 CO2. Helaas volkswagen. En de 14%...tjah... daar ben je nog lang niet, dat zit rond de 90 geloof ik.
 

Paulie72

Nieuw lid
De reden dat ik de bijtelling noemde is dat ik de greenline koos voor zijn standaard zaken. Daarna heb ik achteraf ongeveer 7.000 euro accessoires toegevoegd waar geen bijtelling over betaald hoeft te worden en dat scheelt dus serieus geld elke maand.

het probleem is dat tuning alleen mag als dit met behoud van fabrieksgarantie gebeurd en dan kom je dus bij ABT terecht als je dus een leaserijder bent bij de ING.
 
De reden dat ik de bijtelling noemde is dat ik de greenline koos voor zijn standaard zaken. Daarna heb ik achteraf ongeveer 7.000 euro accessoires toegevoegd waar geen bijtelling over betaald hoeft te worden en dat scheelt dus serieus geld elke maand.

het probleem is dat tuning alleen mag als dit met behoud van fabrieksgarantie gebeurd en dan kom je dus bij ABT terecht als je dus een leaserijder bent bij de ING.

Ah, maar dat is niet gebruikelijk bij VAG spullen, waaronder skoda dus. Daar zijn accesoires, velgen, navigatie systemen, etc. etc. allemaal fabrieks opties. Dus voor kenteken, dus tellen ze mee als je catalogus waarde en dus voor je bijtelling. Hmm, lees nu in je post inderdaad dat je alles achteraf laat inbouwen. Scheelt dat niet heel veel in de prijs? Je subwoofer? Heb je daar een plan voor liggen? Heb dat ook geprobeert uit te zoeken, maar een lineout zit er niet op en dat maakt het allemaal wat minder mooi. :(

Zelf heb ik ook met de garage/dealer (Welke weigerde een columbus te bestellen vanwege levertijd) geregeld dat ze de columbus bij een 3rde partij gaan halen en inbouwen voor 2000 euro! Dus geen bijtelling over de 2300 + 500, maar uiteindelijk als accesoire voor 2000, very nice deal, if I say so myself.

Tuning moet ik nog eens uitzoeken, zit zelf bij leaseplan. No clue hoe die er mee omgaan.
 

Paulie72

Nieuw lid
Ik laat alles inbouwen door een professioneel inbouwstation waar we bij mijn vorige werkgevers alles van carkits tot nav en audio installaties lieten doen.

De subwoofer ben ik in dubio tussen een Pioneer TSW-A77 erg plat en sterk dus kan de achterbak gewoon gebruiken of een Focal Bus 25 voor onder de voorste passagiersstoel. Het enige wat ik mis is dat ik geen stuur bediening heb helaas. Het is ietsjes duurder maar ja geen bijtelling en dat is het meer dan waard.
 
Errr....

Ik zou je inplaats van die subwoofers toch echt willen aanraden om een ECHTE subwoofer te kopen, niet een slap aftreksel zoals de moddelen welke jij voorsteld. Excuses voor de benamening op die manier, maar iets anders dan dat kan ik er niet voor verzinnen. Die focal begint bij 50Hz... nou, dan moet ie ongeveer ophouden juist. Daarnaast is die bedoelt voor in een truck, waar niemand achter je zit, want daar moeten voeten. En die pioneer is ENORM lomp, en zal nooit een mooie diepe bas genereren.. :S

Zelf heb ik een punch P3, beetje lomp dan weer wellicht, maar als je iets doet, doe het dan goed. Zelf een kist voor gebouwd, etc.

Ook moet je opletten in je keuze van de sub, amp en driver. Wil je bijvoorbeeld het hebben voor meespelen met muziek en de sound quality, neem dan een gesloten kist. Wil je hem voor hard beuken en super lage tonen, neem dan een ported kist. Zit je er een beetje mee in het midden en wil je eigenlijk alletwee, maar dan minder overtuigend kiezen, neem dan een bandpass design.

Moet het goed en klein, kijk dan bijvoorbeeld naar zoiets : http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?products_id=6457 . Ben je in 1x klaar, en heb je een redelijke bas. Heel diep zal het niet gaan.

Wil je fatsoenlijke bas, zoek dan een goede kist, goede woofer (geen shallow onzin) en een fatsoenlijke versterker erbij. Zoals een fosgate P2.

Of, als je bijvoorbeeld bij pioneer en alles geintergreerd wilt blijven. Kijk dan eens naar http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=24_144&products_id=1682 . Daar ga je een stuk meer tevreden mee zijn dan die andere gevallen verwacht ik. :aangenaam:
 
Iemand ook ervaringen met betere subs die je onder de stoel kan leggen?
Zal niet super zijn, maar is het een aanvulling op een Bolero radio? Mijn kofferbak heb ik echt absoluut volledig nodig, dus dat is geen optie.
 

___JC___

Forumguru
Dr was hier iemand die had zn subwoofer aan de zijkant in de uitsparing gebouwd. Meteen rechts en links achterin de kofferbak. Hele nette oplossing moet ik zeggen en het kost bijna geen ruimte !
 
Bovenaan Onderaan