Hmm
Ben het met Captain Hook wel eens dat milieu zaken nu heel erg krom berekend worden en dat in de brandstof prijs een eerlijkere verdeling zal geven. Maar helaas werken wetten niet op die manier is mijn ervaring. Het handigste of meeste logische, zit er vaak niet in. En wat gaan mensen dan doen, brandstof tanks zelf importeren in de achtertuin zetten?
Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Maar toch, wel met hem eens dat dat eerlijker zou zijn.
Verder vraag ik me af waar Paulie72 het over heeft. De bijtelling van een greenline is gewoon 25%, net als van een 170PK 2.0TDI CR. Erg erg krom als je het mij vraagt, maar wel de praktijk. Catalogus waarde ligt uiteraard wel lager.
Daarnaast moet je inderdaad oppassen met het monteren van zaken VOOR de keuring en kenteken stelling van je auto. Wat je erna mee doet, tjah, daar heeft de regering geen weet van. En net zoals je energie norm niet meer kan veranderen na het leveren van je auto, kan dat naar dat ik weet ook niet als je modificaties doet aan je auto.
Mensen met DSG gaan daar nog over balen verwacht ik, deze zitten 3 klasse hoger, puur door DSG, omdat de regels zeggen dat er 2 koppelingen in zitten, dus inefficient is en veel meer verbruikt, waar in de werkelijkheid niets van waar is, sterker nog, over het algemeen zuiniger dan handmatig schakelen.
Maar wil je je energie label houden op A, laat die velgen en tuning en andere zaken dat zitten TOT je auto geleverd is en op kenteken staat. Daarna kun je monteren en tunen waar je zin in hebt, dat zal niets meer uitmaken.
Greenline en zelfs de nieuwe 2.0TDI CR 119 CO2 110PK die bijvoorbeeld in de nieuwe golf geleverd word, is allemaal de 25% categorie, de 20% begint bij 116 CO2. Helaas volkswagen. En de 14%...tjah... daar ben je nog lang niet, dat zit rond de 90 geloof ik.