Welke heb jij besteld?

MarcoO2

Forumguru
Dat vraagt inderdaad om een toelichting! Twee keer en ook nog in dezelfde kleur! Zakelijke aanschaf soms? In ieder geval niet slecht, twee van die mooie wagens voor je deur!

starfish

Nieuw lid
Ik heb er 1 gekocht en men vader.Doordat wer er 2 kochten kregen we net iets meer korting.En de kleur heb ik genomen omdat deze in de toonzaal stond en dit wel mooi vond.Ook mijn vader vond deze kleur best mooi vandaar 2 in dezelfde kleur.Verder worden deze auto's gewoon particulier gebruikt.

starfish

Nieuw lid
Inderdaad, ik woon in BE waar er van alle motorisaties dezelfde 3 uitvoeringen beschikbaar zijn: classic, ambiente en elegance.
Bij de 1.9 TDi heb je dan uiteraard ook nog de zuinige greenline uitvoering.

In NL blijkt er echter geen Elegance uitvoering beschikbaar te zijn van de 1.9 TDi.
Maar jullie zullen dan ongetwijfeld weer andere mogelijkheden hebben, zoals de Business Line uitvoering ;)

Santo kan je al wat bevindingen geven over de motor kwa prestatie's en verbruik?

Bartez

Lid
Wat me overigens opvalt....ik zie op zo goed als elke foto van het interieur van een SuperB een kan oranje lifehammer.....zit dat ding er standaard of heeft iedereen er bij toeval een ingedaan en vervolgens een foto gemaakt?

KaleFietsbel

Actief lid
Uit de folder van de Superb Business Line:

advieskosten Rijklaa rmaken incl. BT W excl. BT W
Algemene kosten * € 650,00 € 546,00
Legeskosten kenteken BTW vrij € 37,00
Afdracht tenaamstelling BTW vrij € 9,00
Verwijderingsbijdrage € 15,00 € 13,00
* Transportkosten, reinigen en poetsen, technisch rijklaar maken,
2 life hammers en kosten kentekenplaten (exclusief legeskosten en brandstof).

EdK

Forumguru
Wat me overigens opvalt....ik zie op zo goed als elke foto van het interieur van een SuperB een kan oranje lifehammer.....zit dat ding er standaard of heeft iedereen er bij toeval een ingedaan en vervolgens een foto gemaakt?

Daar is Pon vanaf de RR mee begonnen om deze in elke skoda bij te leveren !
Wordt ook bij de andere VAG auto's vandaag de dag geleverd !

Dus gauw een nieuwe bestellen en dan heb je ze ook !! :D

Bartez

Lid

haha top.....dan heb ik er straks in de superb zeker genoeg :D

van inkel

Forumguru

Dan liggen er bij Nieuwkoop in Den Bosch nog een hele hoop.

santo

Lid
Santo kan je al wat bevindingen geven over de motor kwa prestatie's en verbruik?

Hey Starfish, tot nog toe heb ik enkel nog maar korte afstandjes gedaan.
Die bevallen me zeer goed, maar natuurlijk moet de motor nog was "los komen"
Bovendien geeft dit uiteraard nog geen volledig beeld van de capaciteiten van de motor<
Deze week staan er wat langere ritten op het programma, dus ik ben benieuwd wat dit gaat geven.

Nu is het ook wel zo dat ik alvorens tot bestelling over te gaan al eens een testrit met de 1.9 TDi had gedaan.
Ik ben toen van bij m'n dealer met een S2 2.0 TDI 140pk DSG naar een andere garage gereden om daar de testrit met de 1.9 TDi te maken.
Ik had dan ook een beetje schrik dat de 2.0 TDi teveel zou afsteken t.o.v. de 1.9 TDi, maar ik moet zeggen dat dat enorm meeviel.
Uiteraard had de 2.0 TDi wat meer vermogen, maar ik had (en heb) zeker niet de indruk dat de 1.9 TDi tekort komt.

En als ik vergelijk met de 1.6 HDi uit m'n peugeot, dan moet ik zeker concluderen dat deze 1.9 TDi een stuk aangenamer rijd.

starfish

Nieuw lid
Ok Santo.Dank je voor de toelichting.De garage waar je auto vandaan komt ken ik in iedergeval :).

Misschien zie ik je wel eens in de buurt rijden dan.

Nieuwe bestelling

Komende woensdag ga ik de volgende bestelling inleveren bij de lease maatschappij:

Skoda Superb 1.8 TSi DSG-7 Elegance Business Line
Met als opties:
* Platin Grey metallic lak
* 18" Themisto ipv Luna
* Sportonderstel
* Alarm (moet van de lease maatschappij)

Kan haast niet wachten....maar mag m toch pas 23 mei hebben omdat ik 22 mei mijn huidige auto (Renault Megane CC) moet inleveren.

Happy as can be :D
Met mijn 2.03m heb ik nog steeds zeeën van ruimte in de SII. Echt geweldig, wat een auto.

Pendragon

Donateur
Mooi configuratie! Toch apart dat jij wel de Themisto velgen kunt krijgen ipv de Luna's bij de BL Elegance. Ik vroeg dit de dealer toen ik ging bestellen en hij zei dat dit niet kon, omdat de Luna's bij de BL Elegance horen. Nu zie ik dat het dus wel kan :(

Hoi Pendragon

dat kreeg ik ook bij 2 dealers te horen...maar de 3e dealer was wel bereid om de Themisto velgen (zonder extra kosten) te leveren :D De Luna's worden na levering door de dealer zelf omgewisseld met Luna's. Af fabriek kan de Elegance BL inderdaad alleen met Luna's geleverd worden.

Ben ik het helemaal mee eens!

Zo wordt hij dus:
2747902582_e3f03db7e5.jpg

Bovenaan Onderaan