Welke heb jij besteld?

starfish

Nieuw lid
Wat mij wel opvalt van het aantal bestelde auto's dat er zeer weinig patriculier besteld worden.Zal dan toch aan de huidig economich toestand liggen.

Ikzelf ben nu 5 weken aan het wachten en dat begint te knagen :).

EdK

Forumguru
gek he, met prijzen rond de 40.000 euro?!!?!?

Inderdaad, ik heb het tot op heden helemaal niet slecht kwa financien , maar een SuperB 2 nieuw zit er echt iet in prive !
Zou wel kunnen maar dan moet ik elke avond bij jullie leden moeten mogen eten !

Het is toch van de zotte 40.000 eurie !!
Het mag misschien niet maar in de guldentijd spreek je over 88.000 gulden
En laten we eerlijk wezen , maar iedere normale werknemer kon dat toch niet betalen of wilde dat niet betalen voor 4 stukken rubber en wat ijzerwaren !!

schumi

Nieuw lid
Wat mij wel opvalt van het aantal bestelde auto's dat er zeer weinig patriculier besteld worden.Zal dan toch aan de huidig economich toestand liggen.

Ikzelf ben nu 5 weken aan het wachten en dat begint te knagen :).

Nog even geduld. Ik heb de mijne besteld op 14 januari en kan hem maandag afhalen bij de dealer. Voor jou nog een tiental dagen.

RSTDI

Actief lid
Je moet hem als particulier maar eens zien te slijten naar 2 of 3 jaar geen hond die zo één bak wil, en een giga afschrijving.
Dus de ideale leasebak.

starfish

Nieuw lid
Je moet hem als particulier maar eens zien te slijten naar 2 of 3 jaar geen hond die zo één bak wil, en een giga afschrijving.
Dus de ideale leasebak.

Dat klopt een auto is een verloren kost.Maar je moet het geluk hebben dat je een auto krijgt van je baas.Niet iedereen heeft dat geluk.Zo zal iedereen wel wat anders hebben van voordeel op zijn werk.

Captain Hook

Forumguru
Dus de ideale leasebak.
Ja en nee.
Want de leasemij moet die auto ook kwijt na zoveel jaar. En leaseprijzen zijn ook gebaseerd op afschrijving. En aan wie worden tweedehands leaseauto's het meest verkocht? Niet aan leasemaatschappijen...:confused:

Stel je weet dat jouw leaseauto EUR 900,-/mnd kost (en daar zit al gauw aan met wat kilometers). Zou je prive bereid zijn EUR 900,-/mnd te betalen voor een auto? Nee zeg je dan, want die van mij is veel goedkoper!
Maar wat je zelf vaak vergeet (of wilt vergeten) is de afschrijving en het feit dat een auto die alleen maar voor de deur staat ook geld kost.
Maak me er zelf ook schuldig aan hoor. :(
En het geld wat je aan een auto besteed hebt, is geld wat NIET beschikbaar is voor andere zaken (hetzij uitgaven, hetzij sparen).
Dus tja...:945:

Stel je weet dat jouw leaseauto EUR 900,-/mnd kost (en daar zit al gauw aan met wat kilometers). Zou je prive bereid zijn EUR 900,-/mnd te betalen voor een auto? Nee zeg je dan, want die van mij is veel goedkoper!

Het is net als een huis huren of kopen, aan beide zitten voordelen en nadelen.

Ik heb mijn S2 in ieder geval privé gekocht, met eventueel de mogelijkheid om um zakelijk te zetten indien dit goedkoper mocht zijn bij het opmaken van mijn 2009 jaarcijfers ... helaas is dit niet voor iedereen een optie :)

Ow ja ... voor zover ik weet zijn de meeste lease-maatschappijen geen filantropische instellingen ... en meneer de belastingdienst is er ook nog om je wat centjes uit de zak te kloppen.

Links om of rechtsom een auto kost gewoon geld en dan is het aan ons om daarvoor de meeste waar voor ons geld te krijgen toch? Vandaar voor mij die mooie S2 :super:

cloink

Actief lid
Stel maar eens een Audi A6 (lijkt me de beste "referentie" voor de Superb?) samen met dezelfde opties, motor & versnellingsbak. Dan ga je niet zo snel meer zagen over hoe duur de Superb is hoor... ;)

EdK

Forumguru
Stel maar eens een Audi A6 (lijkt me de beste "referentie" voor de Superb?) samen met dezelfde opties, motor & versnellingsbak. Dan ga je niet zo snel meer zagen over hoe duur de Superb is hoor... ;)

Oh nee is dat zo ??

cloink

Actief lid
Oh nee is dat zo ??
Jaja, doe maar lekker sarcastisch... :tongue:

Ik verwonderde me gewoon over het wel érg grote verschil. Dat er enkele duizenden euro's mee gepaard gingen, ok. Maar met een top-config ga je ruim over de 10.000€ verschil. Ik vermoed dat dat in NL enkel nog groter is.

breef

Lid
Jaja, doe maar lekker sarcastisch... :tongue:

Ik verwonderde me gewoon over het wel érg grote verschil. Dat er enkele duizenden euro's mee gepaard gingen, ok. Maar met een top-config ga je ruim over de 10.000€ verschil. Ik vermoed dat dat in NL enkel nog groter is.

En toch durf ik de superb nog niet helemaal met een A6 te vergelijken qua rijcomfort, interieur afwerking, optiemogelijkheden. ;)

cloink

Actief lid
En toch durf ik de superb nog niet helemaal met een A6 te vergelijken qua rijcomfort, interieur afwerking, optiemogelijkheden. ;)
Nee, klopt natuurlijk. De rit is wat harder, het interieur laat hier en daar (al bij al kleine) steekjes vallen van en de optielijst kan je inderdaad geen boek maken. Maar om nu echt een verschil van 10.000€+ te rechtvaardigen? :ahum:

van inkel

Forumguru
Ik heb mijn S2 in ieder geval privé gekocht, met eventueel de mogelijkheid om um zakelijk te zetten indien dit goedkoper mocht zijn bij het opmaken van mijn 2009 jaarcijfers ... helaas is dit niet voor iedereen een optie :)

Hoe doe je dat dan met de BTW als het eerst een priveauto is geweest?
Die kun je nu niet meer terug vangen.

___JC___

Forumguru
Hoe doe je dat dan met de BTW als het eerst een priveauto is geweest?
Die kun je nu niet meer terug vangen.

Als een auto van een particulier is geweest dan wordt het een zogenaamde margeauto. Dat wil grofweg zeggen dat als deze auto daarna naar een handelaar of dealer gaat, deze BTW bij verkoop moet afdragen over de winst (marge) die op de auto gemaakt wordt.

Bovenaan Onderaan