Welke heb jij besteld?

___JC___

Forumguru
Zeg zeg !! Zit ik hier op het Audi-forum ofzo? :D

Kom op, Skoda rijders staan bekend om hun nuchtere mening zonder naar merken te kijken !

Ik ben er zelf nog niet helemaa uit. Een kale beauty (A6 of 5 serie) of een full options 'beast' (Superb 1.8TSI 4x4 met chip). Ik denk dat het toch het laatste wordt...

breef

Lid
Kom op, Skoda rijders staan bekend om hun nuchtere mening zonder naar merken te kijken !

Ik ben er zelf nog niet helemaa uit. Een kale beauty (A6 of 5 serie) of een full options 'beast' (Superb 1.8TSI 4x4 met chip). Ik denk dat het toch het laatste wordt...

Luxe positie! Flinke promotie gemaakt dat je van een O2 naar een A6 of 5 mag kijken, daar hoef ik niet mee aan te komen :D

Hoe doe je dat dan met de BTW als het eerst een priveauto is geweest?
Die kun je nu niet meer terug vangen.

Geen probleem hoor (weet niet of het met bedrijven inderdaad ook zo simpel is, maar ben zelfstandige)... alles wat ik in 2009 koop kan je in 2009 btw over terug vragen, en zelf nog bij het opmaken van de jaarcijfers (ergens in augustus 2010).

Als je zakelijk een tweedehands auto koopt waar BTW nog nooit van is terug gevraagd kan je dat volgens mij ook nog doen. Als er eenmaal BTW op een auto is gevorderd dan mag het niet meer ... maar ben geen accountant en wil ik ook niet zijn, dus hij mag het allemaal mooi voor me op papier zetten :) ... hij heeft me uitgelegd dat het zelfs nog mogelijk is om de auto deels zakelijk te "zetten", maar zal je hier niet mee vermoeien ;)

Alles hangt af van het aantal km's dat ik tot +/- augustus 2010 ga rijden, wat op dat moment voordeliger blijkt.

Maar ja ... moet nog paar weken wachten voordat ik kan beginnen met km's maken :D

WillemJan

Forumguru
Luxe positie! Flinke promotie gemaakt dat je van een O2 naar een A6 of 5 mag kijken, daar hoef ik niet mee aan te komen :D
Ik heb het veel gemakkelijker: ik mag elke auto leasen die ik wil. Of het nu een Aygo of een Messarati is: alles is mogelijk. Alleen krijg ik van mijn bedrijf een leasevergoeding van EUR 860 (incl. brandstof) en de rest moet ik zelf betalen.
For my few cents... Willem-Jan

___JC___

Forumguru

Een S2 zoals ik m beschreven heb kost ongeveer 41.000 eurootjes. Een kale 5-serie of A6 kost ongeveer 45.000 eurootjes. Maar door de hogere restwaarde zijn de leaseprijzen niet zo heel erg verschillend. En ja, ik heb inderdaad een verhoging in mn bijdrage gehad. :xyxthumbs:

Ik heb het veel gemakkelijker: ik mag elke auto leasen die ik wil. Of het nu een Aygo of een Messarati is: alles is mogelijk. Alleen krijg ik van mijn bedrijf een leasevergoeding van EUR 860 (incl. brandstof) en de rest moet ik zelf betalen.

Dat heb ik ook. Is een vrij gangbare regeling toch? Echt uitzonderlijke auto's worden overigens wel afgewezen omdat het wel een zakelijk en representatief karakter moet hebben.

santo

Lid

Dat is bij mij net hetzelfde, alleen zal je met dergelijk budget nooit een A6 of BMW5 kunnen leasen ;)

WillemJan

Forumguru
Dat is bij mij net hetzelfde, alleen zal je met dergelijk budget nooit een A6 of BMW5 kunnen leasen ;)
ROTFOL...
Ik ook niet, sterker nog, als ik onder de EUR 860,-- incl. brandstof wil blijven, dan zit ik vast aan de Fabia. En met 2 kinderen wil ik wel wat groter...
Groetjes... Willem-Jan

breef

Lid

Zo iets heb ik ook, alleen weiger ik bij te betalen omdat de bijtelling over bijna 40.000 al meer genoeg is :-) Tevens hebben wij wel veel regels, zoals geen cabrio, terreinwagen etc. Maar ook niet een te luxe auto qua voorkomen...dus vast geen 5 serie of A6 :-) Maar dat red je ook nooit met ons budget ;)

cloink

Actief lid
Een S2 zoals ik m beschreven heb kost ongeveer 41.000 eurootjes. Een kale 5-serie of A6 kost ongeveer 45.000 eurootjes. Maar door de hogere restwaarde zijn de leaseprijzen niet zo heel erg verschillend.
Zit de 5-reeks echt niet een categorie hoger? Heb hier even de berekening gedaan (prijzen voor BE, operationele leasing, all-in):

- Superb (160pk 4x4) Elegance "full option": 978,19 (excl. BTW)
- A6 (170pk) met "Business Plus" pack: 1.023,20 p/m (excl. BTW)
- BMW 520i (163pk) "Business Edition": 1.109,24 p/m (excl. BTW)

Ik heb wel telkens een "business" pack als optie genomen, want een écht kale auto, dat wil je toch écht niet? :eek:oo:

___JC___

Forumguru
Ja de 5 serie is inderdaad wel wat duurder. Wij leasen de auto's zonder brandstof. Dan worden de prijzen:

- Superb 1.8 TSI 4x4 ful options aankoop EUR 40.090 en lease EUR 862 p/maand
- A6 2.0TFSI Business edition aankoop EUR 42.729 en lease EUR 898 p/maand
- 520i corporate lease aankoop EUR 44.569 en lease EUR 948 p/maand

De BMW is dus EUR 50 per maand duurder dan de Audi. En dan heb je de minimale uitrusting op de A6 en 5-serie inderdaad. En dan is de Superb zonder chip want die kan ik niet standaard selecteren op de site.

Pjetter

Nieuw lid
ff weer on-topic

Nadat de twijfel had toegeslagen, toen ik hier op het forum had gezien dat:

1. 17" onder een superb met sportonderstel er nog steeds prima uitziet en ook nog iets comfortabeler rijdt
2. en vrijdag bleek dat er iets misgegaan was bij de afstemming tussen wagenpark beheerder en leasemij;

Heb ik toch vandaag nog maar de bestelling van mijn S2 gewijzigd. 18"-ers eraf (had luxons op het oog, zeg maar de themisto maar dan met wat meer spaken), 17" trifid erop en 30 pk en nm erbij.

Kortom, het is een S2 geworden met de volgende specs:

2.0 TDI CR 125 kW
Anthracite grey
Ambition Businessline
Sportonderstel

Hopelijk wordt ie zo snel mogelijk geleverd want ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden :yeah:

___JC___

Forumguru
ff weer on-topic

Heb ik toch vandaag nog maar de bestelling van mijn S2 gewijzigd. 18"-ers eraf (had luxons op het oog, zeg maar de themisto maar dan met wat meer spaken), 17" trifid erop en 30 pk en nm erbij.

Volgens mij zijn de velgen op de foto's in de folder van de S2 ook de Luxons en niet de Themisto's. Dan heb ik al weken de verkeerde velgen voor me. Hahaha.

Mooie dingen hoor die Luxons.
http://www.skoda.nl/media/home/modellen/accessoires/CCX800004.jpg.jpg

Duidelijk anders dan de Themisto's.
http://www.multisite.amag.ch/upload/2008031314303542_fel_18_themisto.jpg

Precies hetzelfde maar de een heeft 7 spaken en de ander 9..

Ja de 5 serie is inderdaad wel wat duurder. Wij leasen de auto's zonder brandstof. Dan worden de prijzen:

- Superb 1.8 TSI 4x4 ful options aankoop EUR 40.090 en lease EUR 862 p/maand
- A6 2.0TFSI Business edition aankoop EUR 42.729 en lease EUR 898 p/maand
- 520i corporate lease aankoop EUR 44.569 en lease EUR 948 p/maand

De BMW is dus EUR 50 per maand duurder dan de Audi. En dan heb je de minimale uitrusting op de A6 en 5-serie inderdaad. En dan is de Superb zonder chip want die kan ik niet standaard selecteren op de site.

Strik om de A6 en meenemen !! :xyxthumbs:

___JC___

Forumguru
Strik om de A6 en meenemen !! :xyxthumbs:

Dat zou je zeggen maar....
De A6 is minder ruim dan de Superb en die ruimte heb ik wel nodig.
De S2 heeft 4x4 en 210pk (met chip) en de A6 moet het met FWD en 170pk doen.
De A6 heeft veel minder opties dan de S2.

Ik blijf een Skodarijder he dus value for money staat hoog in het vaandel!
:grin:

Ahh eindelijk een keer een andere kleur ipv al die saaie zwarte en grijze :grin:

Zie er heeeeel goed uit!!

Ben ik helemaal met je eens heb ook gedacht aan deze kleur, maar de andere helft van het bestuur was er niet kapot van. Dus uiteindelijk uitgekomen bij Mocca Brown.

Bovenaan Onderaan