En ook de mijne is ondertussen binnen. Meer foto's in m'n album !
Dit zijn de Venus velgen.Welke velgen heb je? Zijn dit de Callisto's?
Dit zijn de Venus velgen.
En euh... tot mijn grote verbazing moet ik nu vaststellen dat ik eigenlijk andere velgen had besteld (nl. de Trifid's). :1884: Gelukkig vind ik de Venus in het echt eigenlijk erg goed meevallen met de zwarte kleur, dus ik ga het zo laten denk ik...
Na een aantal proefritten de keuze gemaakt en een Superb besteld.
Is wel wat anders dan mijn RS maar het rijd wel erg lekker.
Het wordt een Superb Elegance 1.8 TSI in Anthracite grey met Glamour zwarte bekleding en Themisto 18 inch en nog wat andere extra's.
Wel wil ik de vreselijke antenne vervangen door een haaienvin.
Heeft iemand hier ervaring mee ????
Verder wil ik de motor laten chippen , zijn hier al mensen met ervaring met deze motor. De 160 pk is eigenlijk wel genoeg maar een beetje meer is nooit weg.
:baby012:Zojuist bij de LM besteld:
Superb 2.0 tdi 140pk elegance business in de kleur storm blue met
ivor bekleding.
Nu nog 15000 km met mijn citroen, dus hopelijk is de levertijd niet langer dan 3 maanden, de dealer vertelde mij dat dit momenteel ongeveer 8 weken is voor de diesels, de benzine versies iets langer en zeker de 1.4 duurt een eeuwigheid.
Kan eigenlijk nu al niet meer wachten, maar ja, dan maar jaloers om me heen kijken naar het toenemende aantal Superb's op de weg.
Je hebt natuurlijk gelijk en mocht ik dat gekunnen hebben, had ik dat allicht ook gedaan. Maar in België worden die 7pk's te veel (limiet = 163pk) wel erg zwaar afgestraft, fiscaal gezien dan, waardoor de 170pk versie IMHO zijn meerprijs niet waard is. Maargoed, da's dus een Belgische situatie...Heb getwijfeld om die te bestellen maar ben toch voor de 170 pk versie gegaan, vooral eigenlijk omdat hier de 'nieuwe' diesel in zit.... Beide erg leuke auto's.
Je hebt natuurlijk gelijk en mocht ik dat gekunnen hebben, had ik dat allicht ook gedaan. Maar in België worden die 7pk's te veel (limiet = 163pk) wel erg zwaar afgestraft, fiscaal gezien dan, waardoor de 170pk versie IMHO zijn meerprijs niet waard is. Maargoed, da's dus een Belgische situatie...
De 170pk is sneller (duh), stiller, maar geeft - vreemd genoeg - ook wat minder sensatie(gevoel), allicht een gevolg van het CR-principe en het dus wat stiller zijn. De 140pk versie is een "gouwe ouwe", die graag nogal brutaal in de toeren klimt, maar ook een ontzettende herrie verkoopt. Gelukkig valt het in de S2 nog allemaal net binnen de perken.
In Nederland zijn ze nagenoeg even duur. Voordeel van de elegance business vind ik de stoelen en de 17 inch velgen!
Hoorde net dat er 12 weken levertijd op zit
Is er trouwens al bekend wanneer ook Skoda overgaat op de Common Rail 140 pk diesel?