Welke heb jij besteld?

cloink

Actief lid
En ook de mijne is ondertussen binnen. Meer foto's in m'n album ! :D

picture.php

Pendragon

Donateur
Mooie bak! Veel plezier ermee. En laat eens weten wat jij vind van je Sound-systeem. Er is een apart onderwerp over.

cloink

Actief lid
Welke velgen heb je? Zijn dit de Callisto's?
Dit zijn de Venus velgen.

En euh... tot mijn grote verbazing moet ik nu vaststellen dat ik eigenlijk andere velgen had besteld (nl. de Trifid's). :1884: Gelukkig vind ik de Venus in het echt eigenlijk erg goed meevallen met de zwarte kleur, dus ik ga het zo laten denk ik... :D

___JC___

Forumguru
Dit zijn de Venus velgen.

En euh... tot mijn grote verbazing moet ik nu vaststellen dat ik eigenlijk andere velgen had besteld (nl. de Trifid's). :1884: Gelukkig vind ik de Venus in het echt eigenlijk erg goed meevallen met de zwarte kleur, dus ik ga het zo laten denk ik... :D

Mooie auto, maar ik zou de velgen wisselen...

En euh... tot mijn grote verbazing moet ik nu vaststellen dat ik eigenlijk andere velgen had besteld (nl. de Trifid's). :1884: Gelukkig vind ik de Venus in het echt eigenlijk erg goed meevallen met de zwarte kleur, dus ik ga het zo laten denk ik... :D[/quote]

Op zich vindt ik de Trifids mooier maar daar rijden er al veel van rond dus als je orgineel wilt zijn kun je misschien beter de Venus houden.

michelover

Forumguru
RS voor Superb ingeruild

Na een aantal proefritten de keuze gemaakt en een Superb besteld.
Is wel wat anders dan mijn RS maar het rijd wel erg lekker.
Het wordt een Superb Elegance 1.8 TSI in Anthracite grey met Glamour zwarte bekleding en Themisto 18 inch en nog wat andere extra's.
Wel wil ik de vreselijke antenne vervangen door een haaienvin.
Heeft iemand hier ervaring mee ????
Verder wil ik de motor laten chippen , zijn hier al mensen met ervaring met deze motor. De 160 pk is eigenlijk wel genoeg maar een beetje meer is nooit weg.

MarcoO2

Forumguru
Na een aantal proefritten de keuze gemaakt en een Superb besteld.
Is wel wat anders dan mijn RS maar het rijd wel erg lekker.
Het wordt een Superb Elegance 1.8 TSI in Anthracite grey met Glamour zwarte bekleding en Themisto 18 inch en nog wat andere extra's.
Wel wil ik de vreselijke antenne vervangen door een haaienvin.
Heeft iemand hier ervaring mee ????
Verder wil ik de motor laten chippen , zijn hier al mensen met ervaring met deze motor. De 160 pk is eigenlijk wel genoeg maar een beetje meer is nooit weg.

Ik denk dat je daar een hele fijne auto aan gaat krijgen, zeker in zo'n mooie uitvoering! Ik heb de 1.8TSI in mijn O2 liggen en 'm bij JD laten chippen. In één woord: geweldig! Klik hier voor alle gegevens over de tuning. Ik kan het je alleen maar aanbevelen, 't is echt een wereld van verschil, eigenlijk zonder nadelen tot nu toe!

Vandaag wordt ie dan eindelijk besteld. Superb Ambition 125 Kw business met als enige extra optie de MDI.

Ik heb proefgereden in de 1.9 TDI en vond dat eigenlijk al aardig vlot gaan. Naar verwachting zal de 125 Kw versie dan ook niet tegenvallen :grin:. Ik ben ook benieuwd hoe de 16 inch moon velgen er uit zien....

Binnen 2 weken hoor ik wat de levertijd is, hopelijk nog voor de herfst :)

michelover

Forumguru
Levertijd

Gefeliciteerd met de aanschaf , ik heb de mijne een Elegance 1.8TSI half mei besteld.
Volgens de dealer zou hij halverwege juli of begin augustus binnenkomen.
Vorige week langs geweest bij de dealer en tot mijn verbazing staat hij al in productie en wordt hij deze maand afgeleverd. Komt volgens de dealer door de lage vraag naar nieuwe auto's. Kan dus zijn dat hij ruim eerder afgeleverd word.

wimZ

Lid
:baby012:Zojuist bij de LM besteld:
Superb 2.0 tdi 140pk elegance business in de kleur storm blue met
ivor bekleding.
Nu nog 15000 km met mijn citroen, dus hopelijk is de levertijd niet langer dan 3 maanden, de dealer vertelde mij dat dit momenteel ongeveer 8 weken is voor de diesels, de benzine versies iets langer en zeker de 1.4 duurt een eeuwigheid.
Kan eigenlijk nu al niet meer wachten, maar ja, dan maar jaloers om me heen kijken naar het toenemende aantal Superb's op de weg.

:baby012:Zojuist bij de LM besteld:
Superb 2.0 tdi 140pk elegance business in de kleur storm blue met
ivor bekleding.
Nu nog 15000 km met mijn citroen, dus hopelijk is de levertijd niet langer dan 3 maanden, de dealer vertelde mij dat dit momenteel ongeveer 8 weken is voor de diesels, de benzine versies iets langer en zeker de 1.4 duurt een eeuwigheid.
Kan eigenlijk nu al niet meer wachten, maar ja, dan maar jaloers om me heen kijken naar het toenemende aantal Superb's op de weg.

Heb getwijfeld om die te bestellen maar ben toch voor de 170 pk versie gegaan, vooral eigenlijk omdat hier de 'nieuwe' diesel in zit.... Beide erg leuke auto's.

cloink

Actief lid
Heb getwijfeld om die te bestellen maar ben toch voor de 170 pk versie gegaan, vooral eigenlijk omdat hier de 'nieuwe' diesel in zit.... Beide erg leuke auto's.
Je hebt natuurlijk gelijk en mocht ik dat gekunnen hebben, had ik dat allicht ook gedaan. Maar in België worden die 7pk's te veel (limiet = 163pk) wel erg zwaar afgestraft, fiscaal gezien dan, waardoor de 170pk versie IMHO zijn meerprijs niet waard is. Maargoed, da's dus een Belgische situatie... ;)

De 170pk is sneller (duh), stiller, maar geeft - vreemd genoeg - ook wat minder sensatie(gevoel), allicht een gevolg van het CR-principe en het dus wat stiller zijn. De 140pk versie is een "gouwe ouwe", die graag nogal brutaal in de toeren klimt, maar ook een ontzettende herrie verkoopt. Gelukkig valt het in de S2 nog allemaal net binnen de perken.

Je hebt natuurlijk gelijk en mocht ik dat gekunnen hebben, had ik dat allicht ook gedaan. Maar in België worden die 7pk's te veel (limiet = 163pk) wel erg zwaar afgestraft, fiscaal gezien dan, waardoor de 170pk versie IMHO zijn meerprijs niet waard is. Maargoed, da's dus een Belgische situatie... ;)

De 170pk is sneller (duh), stiller, maar geeft - vreemd genoeg - ook wat minder sensatie(gevoel), allicht een gevolg van het CR-principe en het dus wat stiller zijn. De 140pk versie is een "gouwe ouwe", die graag nogal brutaal in de toeren klimt, maar ook een ontzettende herrie verkoopt. Gelukkig valt het in de S2 nog allemaal net binnen de perken.

In Nederland zijn ze nagenoeg even duur. Voordeel van de elegance business vind ik de stoelen en de 17 inch velgen!

Hoorde net dat er 12 weken levertijd op zit :(

wimZ

Lid
In Nederland zijn ze nagenoeg even duur. Voordeel van de elegance business vind ik de stoelen en de 17 inch velgen!

Hoorde net dat er 12 weken levertijd op zit :(

Even duur? de 170 pk is 1800 euries duurder, in de leaseprijs was het verschil ruim 40 pm, aangezien ik nu al over het norm leasebedrag ging, heb ik het niet gedaan.
Ik zal tevreden moeten zijn met de minder door ontwikkelde 140pk, die in de praktijk waarschijnlijk meer dan voldoende vermogen heeft, en voldoende rijplezier geeft ondanks dat het motorgeluid harder is. Gelukkig heb ik niet gereden met de 170pk en wel met de 140pk, en dit wil ik maar zo houden!
Dit wordt mijn eerste Skoda, ik hoop niet dat het een teleurstelling wordt, als ik echter jullie berichten allemaal lees, komt het helemaal goed.

Mr_McPhisto

Actief lid
joh, het zal je verbaasd doen staan die 140pk hoe stil deze is in de Superb.
Ik had precies, maar dan ook precies dezelfde instelling voor de keuze. Heb beide motoren kunnen testen in deze auto's. In vergelijk bv met de passat is deze motor hier wel een db of 3 tot 5 zachter volgens mij en dat komt neer op een halvering zeg maar van de geluidsdruk. Ik heb toen besloten om gewoon de 140 pk te nemen en deze is gechipt, dus nu heeft ie net wat meer koppel dan de 170 pk standaard en evenveel vermogen in pk's. Ook nog een optie voor je onder fab.garantie? Echt waar je hoeft niet te balen dus voor geluid, wellicht puur op specificaties.
Succes.

andrehj

Forumguru
Is er trouwens al bekend wanneer ook Skoda overgaat op de Common Rail 140 pk diesel?

Volgens mij gaat de Euro 5 norm in per 1 september (voertuigen die na deze datum op de markt komen moeten dus aan de Euro 5 norm voldoen). VAG kan met de PD motoren niet aan Euro 5 voldoen en heeft hiervoor de nieuwe CR diesels ontwikkeld. Ik verwacht dus dat de Superb Combi alleen nog met CR te krijgen zal zijn (inclusief de 1.6 tdi). Tegelijkertijd zal dit dan ook wel voor de sedan worden ingevoerd.

Voila, hij is besteld. Mijn volgende wagen wordt een:

Superb 1.9 TDI Elegance
Black Magic Metallic & Black Glamour Leder
Trifid velgen
Mirage intern (mja, geen hout)
met trekhaak, Sound System, Columbus en Bluetooth
(plus een alarmpje ook nog)

mvg,
Geert

Bovenaan Onderaan