Welke heb jij besteld?

hbo

Lid
is dit de ps of de cr tdi? Bij mijn leasem scheelde dit maar een paar tientjes, dat vond ik de extra pk's, mooiere vermogensopbouw en minder herrie wel waard.

Het is de Pompverstuiver diesel 140 PK. Ik heb de mijne al begin augustus besteld, en toen was de 170 PK niet leverbaar. Overigens ook geen straf, want die 140 PK is ruim voldoende. Herrie? Die heb je ook niet kan ik je uit eigen ervaring vertellen, inmiddels de 1e 500 km erop zitten in mijn 140PK DSG...

Groet,

hbo

___JC___

Forumguru
Ik heb zelf nu 2,5 jaar de pompverstuiver diesel, maar die maakt echt wel herrie hoor. Vooral als ie koud is nagelt ie er vrolijk op los. Het kan natuurlijk zijn dat de S2 meer isolatie heeft dan de O2. Al moet ik zeggen dat ik deze motor in een VW of SEAT niet stiller vind klinken.

sitechris

Donateur
ik heb in de S2 2.0 TDI pompverstuiver gereden en deze is wel een stuk stiller dan de O2. Veel beter geisoleerd, dus veel minder motorgeluid en erger nog banden- en windgeruis. Want dat zijn echt zwakke plekken van de O2. De S2 vond ik verrassend stil. Ben benieuwd naar de 170 pk CR in de S2.

Enkhuizen

Senior Member
ik heb in de S2 2.0 TDI pompverstuiver gereden en deze is wel een stuk stiller dan de O2. Veel beter geisoleerd, dus veel minder motorgeluid en erger nog banden- en windgeruis. Want dat zijn echt zwakke plekken van de O2. De S2 vond ik verrassend stil. Ben benieuwd naar de 170 pk CR in de S2.

mijn proefrit was in de 170pk cr, erg stil en erg soepel, ook dsg. Ik rij nu in een 140 pk ps dsg en deze is veel duidelijker aanwezig, vooral de "schop in je rug" vermogensafgifte is bij de cr een stuk minder, gaat veel vloeiender.

___JC___

Forumguru
Ik heb alleen in de 1.8TSI gereden en die was wel erg stil. Niet alle CR diesels zijn trouwens echt stil. Een vriend van me heeft net zn nieuwe MINI Cooper D en die ratelt er ook flink op los zeg !

Pendragon

Donateur
Ik heb ook in de 2.0TDI CR gereden en daarna in de 1.8TSI en juist het verschil in geluid heeft mij doen beslissen om een 1.8TSI te nemen (naast natuurlijk het aantal km's per jaar). Maar de 2.0TDI CR in de S2 is inderdaad een heel stuk stiller dan de 2.0 in mijn O2. Ook ik vind dat het band- en windgeruis in de S2 echt super is. In de 1.8TSI was het echt heel stil, zelfs toen ik hem in z'n 4 naar 150km/u trok :)

paulDS

Nieuw lid
Begin September besteld :

SUPERB II 1.9TDI DPF GREENLINE

kleur : magic Black pareleffect

Bolero radio
Parkeersensoren achteraan

Sinds afgelopen vrijdag staat hij op mn oprit !! (origineel opgegeven levertermijn was midden december...)

Rijdt uitstekend, lekker smeuig en voortreffelijke muziekkwaliteit uit de Bolero:680:
Ik rij dagelijks 2*40 km als woonwerkverkeer, en blijf dan makkelijk onder een verbruik van 4.7 liter op 100 km.
Niet slecht voor zo'n grote zware wagen hé :1761:

hbo

Lid
Gaan er nog foto´s komen van je nieuwe bolide??

Begin September besteld :

SUPERB II 1.9TDI DPF GREENLINE

kleur : magic Black pareleffect

Bolero radio
Parkeersensoren achteraan

Sinds afgelopen vrijdag staat hij op mn oprit !! (origineel opgegeven levertermijn was midden december...)

Rijdt uitstekend, lekker smeuig en voortreffelijke muziekkwaliteit uit de Bolero:680:
Ik rij dagelijks 2*40 km als woonwerkverkeer, en blijf dan makkelijk onder een verbruik van 4.7 liter op 100 km.
Niet slecht voor zo'n grote zware wagen hé :1761:

Kom maar op met die foto's!!!!!!

octofreak

Actief lid
Laat die foto's maar komen.... met de eerste ervaringen natuurlijk... :xyxthumbs:

Ik heb gisteren een Skoda Superb II besteld.

Gekozen versie:
2.0TDI CR 170pk
Elegance Business Line
Alarm
Hill Hold Control
Mocca Brown en Ivory bekleding
(staat echt sjiek, moest er wel aan wennen, maar wordt elke keer als ik deze bij de dealer zie weer mooier)

Enne voor al diegenen die hem al hebben: gefeliciteerd en veel plezier ermee! :1761:

gruethiel

Nieuw lid
Heb besteld de superb 2 in elegance uitvoering:
2.0 TDI CR 125 KW
Mocca bruin metallic lak
Sunset
Afneembare trekhaak
zonnenschermen zijkant
binnenuitvoering alu Mirage
Lederen bekleding Ivory
Rookpakket (ben geen roker maar vind de extra aansteker wel makkelijk)
Totaalprijs: 30999,00 euro incl BTW, nee niet in nederland gekocht maar woon in Luxembourg dus in Luxembourg gekocht.

Heb mijn octavia combi RS TDI ingeruild. Heb er een zeer goede prijs voor gekregen en betaal echt niet zo heel veel toe. Wilde wel wat anders als een combi, dit was mijn eerste combi en vind er niet veel voordeel aanzitten, iedereen rijd ondertussen combi.
Wij gaan voor de plaats op de achterbank en de gelijkgrote kofferbak en de plaats voorin. Het is veel meer een auto voor comfort.
Geen DSG genomen omdat ik regelmatig (3-4 x per week)met een zware aanhanger van 900 kg rijd. Die DSG bak houd dat niet echt lang vol zij de dealer eerlijk. Voor een paar dagen een caravan sleuren kan het wel maar dan houd het wel op.

breef

Lid
Heb zelf ook een 170PK CR besteld, zie ander topic, heb helaas nog geen levertijd naar die zal wel lekker oplopen met al die 170pk bestellingen :D

santo

Lid
Ik heb zonet ook een S2 besteld

Uitvoering:
1.9 TDi 77kw/105pk Elegance

kleur:
Platin Grey (interieur: Leder Glamour Onyx)

Opties:
- LM velgen 17" Callisto
- Afneembare trekhaak
- Radio-CD Bolero + CD-lader
- verduisterde ruiten achteraan
- zonnescherm aan de zijruiten achter

Accessoires:
- Bagagedrager + Dakkoffer
- Mobiel navigatiesysteem

Dit is mijn eerste skoda, dus ik ben benieuwd !
De proefritten waren alvast veelbelovend (2.0 TDi 140pk DSG en 1.9 TDi 105pk resp)

Greenline

Nieuw lid
Greenline besteld

Ik heb 1,5 maand terug een Greenline besteld.

Superb Greenline Mocca Brown met standaard getinte ramen, verlaagd en twindoorspoiler
-Xenon
-Parkeersensoren achter
-Verwarmde voorstoelen
-dubbeldin navigatiesysteem (Zenec Ego of Kenwood 5220BT)
-Luxon velgen 18"
-Volledig echt leer
-greenline typeaanduiding eraf en kentekenplaathouder zonder reclame en kentekenplaat met dikke letters
-afneembare trekhaak
-Uitlaatsierstuk
-stootstrips chroom

Ik wil em 2 janauri ophalen maar de dealer weet nog steeds niks over wanneer die geleverd wordt.:1884:

Greenline

Nieuw lid
Binnenkort wordt de auto nog getuned naar 170pk door ABT en worden de houten interieurlijsten vervangen door de zilverkleurige interieurslijsten.

Ha BobisG,

In mijn Greenline zitten zilverkleurige lijsten en ik wil graag de houten lijsten!! Deze zijn echter niet standaard te bestellen op een Greenline helaas.
Kunnen we niet ruilen misschien?

Ik ben benieuwd!:laugh:

Ik heb 1,5 maand terug een Greenline besteld.

Superb Greenline Mocca Brown met standaard getinte ramen, verlaagd en twindoorspoiler
-Xenon
-Parkeersensoren achter
-Verwarmde voorstoelen
-dubbeldin navigatiesysteem (Zenec Ego of Kenwood 5220BT)
-Luxon velgen 18"
-Volledig echt leer
-greenline typeaanduiding eraf en kentekenplaathouder zonder reclame en kentekenplaat met dikke letters
-afneembare trekhaak
-Uitlaatsierstuk
-stootstrips chroom

Ik wil em 2 janauri ophalen maar de dealer weet nog steeds niks over wanneer die geleverd wordt.:1884:
Wat mij verrast is dat jij het Greenline-logo eraf laat? Kan dat dan?
Luxon-velgen is super. Mooiste velgen die er zijn hoor!
Bel de dealer nog eens op... nu moet hij wel een voorlopige productieweek doorgekregen hebben..!

levertijd is nu al 4 maanden.
mijn ouders hebben vrijdag een elegance besteld en word geleverd maart 09
Mijn wagen staat bij de importeur en word komende week afgeleverd bij de dealer. rijklaar maken en verlagen, 19 inch ats wielen eronder en rijden maar.

Bovenaan Onderaan