Welke heb jij besteld?

breef

Lid
levertijd is nu al 4 maanden.
mijn ouders hebben vrijdag een elegance besteld en word geleverd maart 09
Mijn wagen staat bij de importeur en word komende week afgeleverd bij de dealer. rijklaar maken en verlagen, 19 inch ats wielen eronder en rijden maar.

Ik hoorde dat vooral de 1.9TDI(ook greenline) en de TFSI motoren opzich laten wachten, net als bij VW en Audi waar je ook eeuwig op die versies moet wachten

___JC___

Forumguru
levertijd is nu al 4 maanden.
mijn ouders hebben vrijdag een elegance besteld en word geleverd maart 09
Mijn wagen staat bij de importeur en word komende week afgeleverd bij de dealer. rijklaar maken en verlagen, 19 inch ats wielen eronder en rijden maar.

Toch maar 19 inch genomen? :D

HWH

Lid
Waarom geen 1.4 TSI?

Ik lees hier vooral over hele dikke S2's. Maar na wat proefritjes en het tellen van de knopen is bij mij de kogel door de kerk. Ik ga voor de 1.4 TSI. Ja ik weet dat het een paar maanden kan duren, maar de proefrit heeft mij overtuigd. Wat een supermotor. Het koppel is bijna vergelijkbaar met een diesel. Met het verschil dat je 'em amper hoort.

Bijkomend voordeel... In de lease is ie heel goed te betalen. Zo goed zelfs dat ik nu de ambitionuitvoering kan nemen met een boleroradio en 18 inch LM. De kleur: Wit. Heb 'em hier in Rotterdam bij Rijnwoud gezien in het wit en vond dat erg mooi. Bovendien kan je die 650 euries weer ergens anders voor gebruiken. :super:

Nu maar hopen dat die levertijd meevalt.

Eindelijk besteld

Vorige week heb ik hem eindelijk besteld, mijn nieuwe SuperB II.
Ik zal wel niet de enige zijn die van een Mercedes naar een SuperB gaat denk ik. Maar het imago van Mercedes daalt en dat van Skoda stijgt. Dus ... ooit zullen de Mercedes en BMW rijders jaloers zijn.

Hij wordt wel mooi :
170 pk DSG
Black Magic met Ivoor Leder
Elegance
Afneembare trekhaak
Alarm met sleepdetectie
Binnen en buitenspiegels dimbaar
Columbus Navigatie
Trifid 17 inch velgen
Parking Assistance Systeem
Bluetooth en MF stuur
Tapijten
Verwarmde voor en achterzetels
Verwarmde voorruitsproeiers
Zonnescherm aan achter en zijruiten
Kofferschaal
Spatlappen voor en achter

En dat alles aan een prijs die in België toch vlug 8000 Euro lager ligt dan in Nederland.
Nu nog met veel ongeduld wachten tot de levering ergens midden februari.

TL@

Forumguru
een C staat er onder zijn naam, dus een echte Merc en geen speelgoed zoals de A :471:

morgen ga ik mijn superb halen.
vandaag al even gaan kijken, ze waren nog met de verlagingsveren bezig en de wielen aan het monteren.
de auto moet nog uitgelijnd worden.
toen ik de auto 5 sept bestelde heb ik als optie de elec. bestuurdersstoel erbij genomen. de prijslijst is 2 weken erna aangepast , en was de elec stoel standaard op deze auto.
Nu hebben ze in de fabriek de bijrijdersstoel ook electrisch geleverd. ik krijg nu dus een auto met een extra optie waar ik niet voor hoef te betalen.
Zijn de automatisch dimmende buitenspiegels ook een optie? want dit zit er namelijk ook nog op.

___JC___

Forumguru
Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Met 19 inch en verlaagd moet zo een S2 er toch wel anders uit zien dan de meeste lijkt me. Maakt m misschien wat minder lang optisch..

Die foto met 20 inch die je een tijdje geleden poste kon echt niet hoor.
;)

Brilletje dragen ? ? ?

Ja, dat "c"-tje staat er nogal ongelukkig bij moet ik zeggen. Als ik zelf geen bril droeg, 'k zou t ook niet gezien hebben. :1761:

Wat bedtreft verlaging en 19-inch velgen : dat zou ik zelf nooit doen. Je maakt een comfortabele wagen er alleen harder van. Wil je een lage auto met sport(???) velgen, dan moet je iets sportiefs kopen en geen sedan.
In mijn beroep kom ik dagelijks klanten tegen die last hebben met hun extreme wielen. Trillingen, te hard en gaat bij het minste probleem kapot. Trouwens, al eens gezien op welke hoogprofiel banden een formule 1 staat ? En daar staat toch alles in functie van wegligging dacht ik.

Maar ja, ieder zijn goesting he.

19 inch lijkt mij nou niet extreem.
de verlaging is maar 3 cm en is voor de nieuwe superb absoluut geen straf als je kijkt hoe hoog de auto origineel op z'n benen staat.
ik heb de auto zien staan met de 16 inch velgen, dit ziet er natuurlijk niet uit. de wielen zijn veel te klein en de banden veel te hoog. De 18 inch sport velgen van skoda zelf vind ik ook mooi. maar ik wil weer net even iets anders en daar kunnen de meningen en smaken over verdeeld zijn.

TL@

Forumguru
De banden van een F1 zijn zo dik omdat de velgen een maximummaat hebben en de totale hoogte ook van het wiel met band ook beperkt is in de reglementen. Anders zouden de wielen een stuk groter zijn, de banden platter en breder. Heeft niks met efficiëntie te maken maar alles met regelgeving.

Persoonlijk vind ik grotere wielen ook mooier dan kleinere en 19-duims zal zeker mooi zijn. Ik zou het zelf (waarschijnlijk) niet nemen omwille van prijs (per band) en comfort redenen. Als je daar mee kan leven, gewoon doen.

Ik moet TL@ gelijk geven. Heb het FIA reglement er eens op nagelezen en dat schrijft 13 inch velgen voor. Op dat vlak is de FIA dus erg ouderwets.
In ieder geval heb ik weer iets bijgeleerd dankzij dit forum.

TL@

Forumguru
De FIA zou inderdaad de reglementen veel losser moeten laten zodat de auto's minder op elkaar trekken en er meer ruimte is voor de teams. Technologie zou toch moeten primeren in de F1. Als we piloten met dezelfde auto's willen zien strijden, is genoeg A1 of GP2 of Indycars of ...

hebben jullie de nieuwe F1 wagens voor volgend jaar al gezien, wat een lelijke hokken (vooral de BMW) zijn dat.
Ach ja, Ferrari zal wel een mooie maken :yeah:

TL@

Forumguru
Is maar 1 foto :tongue:

Ziet er heel mooi uit met die 19" velgen. Zwart met zwarte velgen vind ik heel mooi.

Bovenaan Onderaan