micky
Forumguru
Helemaal met EdZ eens, zeker als je richting de bergen gaat met de caravan.
Er zit ook niet voor niks een max. aan de voorgeschreven kogeldruk...
Een auto die erg achterover helt met een caravan die voorover loopt resulteert ook niet in een een stabiele combinatie, plus het feit dat je anti-slingerkoppeling aan effectiviteit inlevert.
Waar baseer je dat op als ik vragen mag? is dit gevoel als jij je auto niet overbelaad heb je de stabiliteit die nodig is, als je kont doorhangt ziet dat er misschien niet zo mooi uit, maar het is geen probleem op zich (als je de caravan goed belaad), om het mooier te laten lijken kun je 2 dingen doen, 1 hulpveren plaatsen (waar ik geen voorstander van ben) of je auto verlagen met bijv. Eibach, dit doe ik al 10 jaar met mijn trekkers en geeft een mooi resultaat, maar geloof me, als die neus een beetje omhoog komt verlies je echt niet de grip die je nodig hebt, daar hangt een bonk gewicht voor tussen de wielen, dat wil je niet weten
Over minder stabielere combinaties kan men heel kort zijn, wipwap (dus veel gewicht voor om bijv. de fietsen achter te compenseren, of een te lage kogeldruk icm een te hoge snelheid) lees de testen er maar op na staat hier ook online sinds gisteren of eergisteren.