Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

arjahoekstra

Actief lid
Hallo Baartje,
Deze weerstand heb ik er niet bij. Kan helaas nog steeds niet bij mijn auto komen omdat deze nog bij de garage staat. Zal straks de streepjescode van de verpakking even aan je doorgeven,misschien dat je daar verder mee komt. Inmiddels thuis,
EAN code is 4260179244964 (**LPLVA05)

SweetRevenge

Actief lid
Jammer genoeg blijkt het dus niet het 'ultieme' led-setje te zijn. Ze geven een waarschuwing voor 'defecte verlichting'. Het blijkt dus dat de LED's gaan knipperen als ze warm worden waardoor ze dus de 'defecte verlichting' waarschuwing geven. Op korte ritten merk je er niets van, maar zodra de DRL wat langer brandt gaat het mis.
Jammer maar helaas. Voor mij voorlopig toch wel het einde van het LED avontuur. Ik wacht wel tot iemand echt het 'ultieme' led-setje heeft gevonden. Het 'ultieme' led-setje is voor mij eentje zonder foutmelding en die het langer volhoud dan een paar weken. Iemand ideeën?

@Baartje: hoe doet jouw DRL op het moment? Werken ze nog steeds?

@SweetRevenge,
Humm..dat is jammer! En ook nog een best wel duur grapje achteraf dan! Mijn DRL van mtec doet het nog prima! Wonder boven wonder! (klop, klop, klop) ;)

@Arjahoekstra,
Afgelopen week nieuwe ledkentenplaatverlichting van dectane binnen gekregen. Zelfde verhaal, weer alleen de leds met 1 kabeltje..GRR....Mijn EAN code is precies hetzelfde als die van jouw! Maar bij mij helaas, weer zonder weerstanden.

arjahoekstra

Actief lid
@baartje,
Wanneer ik kijk naar post #189 blijkt dat ik toch andere lampjes heb dan jij.
P1020736.jpg P1020737.jpg
Staat nog een nr bij de ledjes, 5603939W
Met de tekst, Racing Dash Enterprise LTD

@arjahoekstra,
Humm..dit ziet er inderdaad compleet anders uit! Wanneer heb jij ze gekocht? Misschien dat ze veranderd zijn?

zijn ze wel van dectane? Ja toch? Want als ik google op dectane + Racing Dash Enterprise LTD...dan kom je op een site uit..die niet heel veel producten (meer) heeft.

Gister een set kentekenledjes bij xenonlamp.nl besteld. Zij vertelde mij dat het zou moeten werken, dus ben benieuwd. Kon ze terugsturen als het niet werkte:)
De set van dectane gaat denk ik terug naar amazon.de, het is hierop wel redelijk eenvoudig een paar weerstanden te monteren, maar ze zijn inderdaad anders dan die van arjahoekstra.
Heb van dectane zelf ook niks meer gehoord, ze zullen mijn gezeur wel zat zijn;) Daarnaast, passen de originele kentekenplaatverlichting-houders beter in het gat wat daarvoor bestemt is dan die van dectane. Daarvan heb ik het idee dat ze er zo uit kunnen vallen en in vergelijking met de originele kunnen deze wel erg eenvoudig verwijderd worden.

@arjahoekstra, las in het topic over het panoramadak dat het niet verloopt zoals het zou moeten verlopen, erg jammer! Zou toch verwachten dat na een reparatie alles weer is zoals voorheen! Succes ermee!

VIRTU

Nieuw lid
Mijn DRL van Mtec ging al na 3weken aan de rechtse kant stuk. Ik had 4 lampjes ineens besteld dus ik dacht: dat zal misschien een slecht geweest zijn. 2 weken nadien opnieuw melding van mijn bc dat er een lampje niet meet ging. Als je eens klopte op de behuizing brandde de rechtse DRL opnieuw voor een dag. Slecht contact dacht ik. Na een week te sukkelen dan toch maar eens gedemonteerd en moeten constateren dat de fitting samengesmolten was met het Mtec-lampje. PRULLEN als je het mij vraagt. Oppassen geblazen dus SKODA-FRIENDS!!!

@ VIRTU,

Ik wil niet heel lullig zijn, maar ik denk dat je dan de verkeerde lampjes gebruikt hebt. Ergens in dit topic staan meer vermeldt over ingebrande fittingen en de conclusie daar was; verkeerde lampjes.
Voor de DRL moet je deze: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-m...e-style-natural-glass-382-p21w-12v-p-377.html hebben.
Bij mij ging in de eerste week ook al een lampje kapot. Heb een nieuwe gekregen en ze doen het intussen al bijna 2 maanden prima! :) (klopt klopt)

Zooo, de kentekenplaatverlichting is ook verleden tijd!:)
Had een paar lampjes bij xenonlamp.nl besteld. De 6smd (6leds) en de 3 smd (3 leds). Beide hebben een ingebouwde weerstand, maar de 6smd een weerstand van 120 ohm en de 3smd een weerstand van ongeveer 90 ohm.
Voor het canbussysteem moet de weerstand ongeveer 50 ohm zijn, dus kreeg ik een foutmelding, waarna ik dus ben gaan meten en op deze resultaten uit ben gekomen. Nu heb ik dus de 3smd versie genomen en daar een weerstand van 39 ohm (parallel) overheen gezet, waardoor de weerstand verlaagd wordt. Het canbussysteem is niet heel nauwkeurig en krijg nu geen foutmelding meer!:) De ledunits van dectane heb ik terug gestuurd. Hier moest ik ook een weerstand op monteren. Daarnaast vond ik ze heel erg fel en pasten ze eigenlijk net niet mooi op de plaats van de originele houders.
Het ledje wat er nu in zit, bestaat uit 3 leds een geeft een mooie kleur, hetzelfde als de ledjes in de spiegels:) Ik zal vanavond in het donker nog even een fotootje schieten!

ajan

Lid
Zooo, de kentekenplaatverlichting is ook verleden tijd!:)
Had een paar lampjes bij xenonlamp.nl besteld. De 6smd (6leds) en de 3 smd (3 leds). Beide hebben een ingebouwde weerstand, maar de 6smd een weerstand van 120 ohm en de 3smd een weerstand van ongeveer 90 ohm.
Voor het canbussysteem moet de weerstand ongeveer 50 ohm zijn!

Baartje, als ik het goed begrijp kun je dus ook een goedkopere LED variant kopen zonder weerstand en er dan zelf een weerstand overheen zetten van 50 ohm. Knutselen moet je toch... :-)

Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Tenzij er verschil is in de canbussystemen (tussen superbs onderling) maar dat verwacht ik niet. Bij andere modellen wel.

Het resultaat van de led-kentekenplaatverlichting. Nu nog wachten op de 'luxe'-kentekenplaten (vergeten aan te geven bij aflevering..grr..)

IMG_0345.jpg IMG_0346.jpg

es2

Lid
Voor de dagrijverlichting heb ik nu een setje "Canbus white 27 SMD LED BA15s 1156 382 bulbs" van deze aanbieder.
Gewoon plug & play want ze zijn canbus geschikt zonder extra weerstanden of het verwisselen van polariteit.
Geen foutmelding op het dashbord, en het is ook echt witte verlichting.
Op het Engels Skoda forum Briskoda loopt hier ook een draadje over met tevreden gebruikers. Daar staan ook meerdere foto's.

Het resultaat ziet er zo uit (foto van Briskoda):

Links LED, rechts origineel

5791699640_71ccf3fe89_z.jpg 5791694874_d919275af8_z.jpg

Ik heb ook meteen de stadslichtjes vervangen door LED's. Die komen ook meer in de buurt van de Xenon lampen. Ook canbus geschikt.

@es2 Dat ziet er goed uit!
Van welk jaar is jouw superb? Canbus geschikt wordt op meerdere plaatsten gezegd, maar blijkt niet altijd waar te zijn.
Vind dit wel een goede optie als mijn lampjes van mtec kapot zijn. Is het een grote moeite om een foto te maken, van een grotere afstand van de auto af?
Welke stadsledjes heb je er in zitten? De mistlampen niet vervangen?

es2

Lid
@baartje
- auto is van januari 2010
- Foto volgt zsm (op de website van Briskoda staan ook foto's van grotere afstand).
- Stadsleds zijn deze
- Mistlampen nog niet vervangen nee. Nog geen geschikte (lees: felle) lamp voor gevonden.

@deusjevo: prijs is per 2 stuks.

@es2,
Zal eens gaan lezen op dat forum. Hoelang rij je er al mee rond?
Maar de lampen die je gebruikt, werken dus allemaal zonder foutmelding? Ik heb namelijk al verschillende ledjes gehad die canbus geschikt zouden zijn, maar uiteindelijk toch een verkeerde weerstand ingebouwd hadden zitten waardoor ik dus een foutmelding kreeg. Weet je toevallig of je ze terug kunt sturen naar die site als het niet werkt?
Vind het er wel erg goed uitzien!!

Bovenaan Onderaan