Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

:eek:oo: Ineens reactie van hids-direct. De nieuwe lampjes zijn onderweg! Benieuwd of ze het langer volhouden dan 2 weken:tongue:

SweetRevenge

Actief lid
Oh? Da's wel mooi. Je stuurt een foto van een lampje dat stuk is en je krijgt zo een nieuwe?
Ik moet toch echt eens een mailtje sturen ivm mijn lampen, misschien krijg ik er ook wel nieuwe. Als het lukt, zet ik ze op markplaats :laugh:

Ja, daar lijkt het wel op. De kosten om ze terug te sturen zijn natuurlijk in vergelijking met zo'n lampje ook redelijk hoog.
Maar stel ze houden het bijna een jaar vol (geloof er niks van dat dat zou lukken) en je zegt dat ze kapot zijn, blijf je dus je garantie houden:tongue:
Het is smerig om het spelletje zo te spelen, maar wel raar dat het kapot maken van een lampje hét bewijs is!

Mijn kentekenplaatverlichting is verzonden, wellicht dat ik ze morgen in huis heb:D

Ik wist het eigenlijk al, maar het is me zojuist echt opgevallen (dus nu erger ik me er een beetje aan:tongue:) dat de voetenverlichting een gewoon gloeilampje is. De verlichting die vanuit tussen de leeslampjes omlaag schijnt, is wit en het lampje wat achter de portierhendels zit is ook wit.
Een ledje als voetenverlichting is misschien wel mooier, maar deze verlichting is te dimmen. Is een gewoon ledje zoals http://www.hypercolor.de/products/Innenraumlicht/Glassockellampen/Mini-LED-Lampe-W5W-radial.html , ter vervanging van het gloeilampje te dimmen?? Iemand daar een idee over?

EdK

Forumguru
hij dimt gewoon met de cabine verlichting mee hoor die leds
Als je minder sterk verlichten bedoeld dan zal je met een weerstand moeten werken

@EdK, ik bedoel de voetenverlichting. Die is te dimmen via de boordcomputer en brand tijdens het rijden op het ingestelde percentage.
Als ik daar een led in stop. Is deze dan ook te dimmen en brand deze dan bijvoorbeeld ook op 20% tijdens het rijden?

SweetRevenge

Actief lid
LED's zijn wel dimbaar, maar dan wel met een speciale dimmer. Ik betwijfel echter dat de dimmer voor het voetlicht zo'n dimmer is.

michelover

Forumguru
@baartje ik heb alle voetruimte verlichting vervangen door LED(W5W) en tevens de lampjes in de portieren(rood/wit) en in de kofferbak.
Geven niet zoveel licht dat je ze moet dimmen overigens.
Werkt perfect en er is geen speciale canbus uitvoering nodig.
Over een week vervang ik ook de verlichting in de spiegels.
Hoop dat je kentekenlampjes werken heb er vele geprobeerd en niets werkte, heb toen de dectane units gekocht en dat ziet er schitterend uit zonder foutmelding.

@michelover
Thanks voor de info. misschien moet ik gewoon stoppen met allerlei ledjes proberen en gewoon de dectane aanschaffen waarvan ik zeker weet dat ze werken.
Voor de spiegels heb ik deze zonder check: http://www.hypercolor.de/products/Innenraumlicht/Glassockellampen/Mini-LED-Lampe-W5W-radial.html
foto's staan in dit topic, komt erg mooi overeen met xenon. Deze wil ik ook in de kofferbak verlichting gaan doen. Wellicht dat deze ook in de voetenruimtes passen.
Kun je de ledjes in de voetenruimtes wel dimmen? Met de gloeilampjes is dat via de boordcomputer wel mogelijk of gebeurd er nu gewoon niks als je ze dimt?

michelover

Forumguru
@baartje, Ik heb nog niet geprobeerd om de verlichting te dimmen, vind het niet te fel maar ik zal het eens proberen.

Twee vragen; DRL is die gelijk bij een Octavia als bij de SuperB? en dan de vraag; de fitting is toch gelijk aan een standaard achterlichtje fitting? Dan zou dus de verlichting op de bijlage foto ook moeten passen?

Bijlagen

• drl autostyle.jpg
    drl autostyle.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 61

SweetRevenge

Actief lid
@biggs: Klopt, de verlichting is dezelfde, je moet een BA15S fitting hebben. De verlichting op de bijlage heeft echter geen can bus check dus dat gaat een foutmelding geven. Je moet óf een versie nemen met can bus check óf een losse weerstand monteren. Vergeet ook niet dat de polariteit van de DRL omgewisseld moet worden, anders gaat het helemaal niet werken.

Ik heb nog een ongebruikt setje DLR en mistlampen van HIDS Di-Rect liggen, bij nader inzien ga ik ze toch niet plaatsen en wacht ik op het ultieme LED setje... Beetje off topic maar iemand interesse om ze over te nemen?

Grt. Bob

Het 'ultime' led-setje heeft SweetRevenge toch al gemonteerd?:tongue: Althans, ik vind dit er goed uitzien en wil dat gaan monteren op het moment dat mijn hids-direct lampen het (weer) begeven.

Haha..Ben er 'bang' voor! Vind het daarentegen wel weer leuk om te 'knutselen' aan de auto en dat het daarna wél fatsoenlijk werkt:)
Eerst nog weekje vakantie..kijken of de lampjes daarna nog branden;)

Bovenaan Onderaan