Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

SweetRevenge

Actief lid
Dat mailtje is er nog niet van gekomen. Misschien doe ik dat nog wel, maar misschien ook niet. Mijn nieuwe LED's zijn namelijk vandaag binnen gekomen. Ik ga dus eerst kijken wat effect die geven, en als dat goed is, ga ik die UK-boys geen mail sturen om vervolgens een gewone gloeilamp terug te krijgen die het hooguit twee maanden volhoud.

De stadsverlichting heb ik reeds vervangen. Dat is immers plug en play. Resultaat is, mijn inziens, perfect. Ik krijg ook geen melding op de MaxiDOT. Hieronder de foto's

08072011195.jpg 08072011194.jpg 08072011196.jpg

De DRL zal ik proberen dit weekend te installeren. Dat zal een beetje meer werk geven aangezien de polariteit moet omgedraaid worden.
Iemand een tip hoe je dat het best doet? Ik kan uiteraard de draden omzetten, maar misschien is er wel een slimmer ding te doen met de connector.

@baartje: deze stadsverlichting is een stuk beter dan wat wij hadden, veel meer lichtopbrengst, en wit ipv blauw.

@SweetRevenge
Dat ziet er zeer goed uit! Is het nu in het donker met de xenonlamp niet zelfs té wit? Wil je misschien een fotootje maken? In mijn spiegels zitten ledjes van hypercolor en die vind ik persoonlijk erg mooi staan icm xenon. Die zijn ook met check te krijgen en misschien ook een optie voor de stadsverlichting. Ik ga deze denk ik ook in de lampjes van de achterklep zetten (die omlaag schijnen als de klep open is), maar dat wil ik doen als ik ook de kentekenplaatverlichting vervang. Heb alleen nog geen geschikte ledjes gevonden en die van dectane zijn erg duur!
Succes dit weekend! Ben benieuwd naar het resultaat!

EdK

Forumguru
@SweetRevenge: omdraaien van de draden kan op meerdere manieren, eerste is de botte bijl methode en houd in dat je de draden doorknipt en aanstript en soldeerd en dan een krimpkous eroverheen schuift en afkrimpt.
Weet niet of je nog in de luiers zit, maar tweede manier is om een veiligheidsspelt te nemen en die in connector te steken (voorzichtig ) aan kant van de draden en dan waar het meeste materiaal zit van de stekker !
Daar zit een klein borglipje en door die iets terug te duwen en meteen een voorzichtig trekkende beweging te maken moet hij loskomen !
Dit doe je ook met de tweede draad en als beide los zijn dan eerst weer dat lipje wat uitbuigen ( met beleid ) zodat het stekkertje na terugdrukken weer goed vergrendeld.

Makkelijk te doen , maar soms moeilijk om begrijpelijk te vertellen

SweetRevenge

Actief lid
@EDK: Bedankt. Dit is nu bruikbare informatie.
Nee, ik zit niet meer in de luiers. Ik heb dan wel een 1/18 Skoda Superb, maar ook een echte. :laugh:
Optie twee was eigenlijk wat ik wilde horen. Ik vermoede al dat het met een borglipje vast zat. Ik probeer het dit weekend wel een keer.

In elk geval, ik vind je uitleg begrijpelijk.

@EDK
Zeker nuttig uitleg! Even wachten op het resultaat van SweetRevenge en dan gaan we ook sleutelen!
Overigens, foto van kapot geslagen lampje opgestuurd naar hids-direct....tot nu toe niks gehoord.

SweetRevenge

Actief lid
@baartje: foto's heb ik nog niet, maar de stads verlichting is inderdaad witter dan de xenon. Ik vind het wel niet storend, dus denk dat ik het maar zo laat. Foto's volgen nog.

De DRL is een projectje voor later vandaag of morgen.

@SweetRevenge, humm..dan moet ik er nog eens goed over nadenken. Hoop dat je nog een fotootje kunt schieten!
De stadslichtjes van hids-direct zijn wat blauwer, zoals jij ook eerst had. Maar dat stoort mij eigenlijk alleen overdag (met verlichting aan). Dan valt het duidelijk op dat de stadlichtjes blauwer zijn. 's avonds vind ik het eigenlijk best mooi. Nog eens naast elkaar leggen met jouw resultaat:) Maar gezien de kwaliteit van de lampjes van hids-direct, denk ik dat ze een keer kapot zullen gaan...:(

Ik heb deze twee besteld.

DRL: http://www.led4ucar.nl/index.php?/LED-Knipperlicht-Canbus/138-**NIEUW-**-Canbus-SMD-LED.html (misschien houden die het wel langer vol)
Stadslicht: http://www.led4ucar.nl/index.php?/v...dslichten-5-SMD-CANBUS-LED-W5W-T10.html?pop=0 (wilde ik toch al vervangen)

Hoop dat dit een langer leven beschoren is...

Vraag: als je deze DRL Led verlichting op de Octavia O2 wilt monteren: moet je dan ook de polariteit omdraaien of is het dan wel plug and play?

SweetRevenge

Actief lid
Ok, na wat gepriegel de draden er inderdaad uit gekregen. Het ging exact zoals EDK schreef.
Het resultaat is perfect. De LED's geven een wit licht, vergelijkbaar met die gloeilampen van onze UK-boys, maar dan met een hoger licht opbrengst. Heb ze maar meteen een 1/2 uur laten branden, en zonder foutmelding.

Foto's zijn er nog niet, maar die komen zsm.

Dat ziet er mooi uit! Hoe ziet het eruit als de lampen niet branden? Valt niet op dat er een ledje inzit?
Complimenten SweetRevenge! Ik ben bang dat ik hetzelfde ga doen nu;)
Heb overigens de toezegging van hypercolor de ledjes voor kentekenplaatverlichting te proberen. Als ik foutmelding krijg mag ik ze terugsturen. Van de week even bestellen!

SweetRevenge

Actief lid
@bring: klopt, ik moet inderdaad wel de CANBUS versie hebben.

@baartje: Je ziet niet echt dat en een LED inzit, valt enkel op als je er met je neus bovenop gaat zitten (zie foto). Dan zie je de rode fitting van de LED, voor past die dan weer wel bij de kleur van de auto. :)
Zal me benieuwen hoe het gaat met die kentekenplaatverlichting, die wil ik misschien ook wel eens proberen.

13072011220.jpg

SweetRevenge

Actief lid
Ik denk dat er maar eentje inzit. Het is wel zogenaamde "high power LED", die geeft dus meer light dan de gewone. Althans, dat beweren ze dan toch. Ik weet niet of ze echt zoveel meer geven dan andere.
Let wel, de link die je opgeeft duidt op een Ba9s LED, de DRL heeft een Ba15s nodig.

Ja, inderdaad was ik vergeten naar te kijken!
Daar zal denk ik dan ook wel het prijsverschil inzitten. Heb zojuist de kentekenplaatverlichting besteld, lekker 'klussen' van het weekend;)
De DRL werkt nog steeds zonder meldingen? :)

SweetRevenge

Actief lid
Yep, geen meldingen...en ze doen het nog steeds. :super:
Denk dat dit toch een betere oplossing is dan die gloeilampen.

TTE

Lid
Top uitgezocht, ga het ook zeker op mijn nieuwe SUPERB Combi gebruiken. Ziet er erg gaaf uit

Bovenaan Onderaan