Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

@ ajan,
Haha.. Dat is zeker het mooiste! Maar wil er eigenlijk 1tje laten maken met het eigen bedrijf erop:)

es2

Lid
@baartje:
Ze zitten er nog maar een dag in en ze geven echt geen foutmelding. Lees anders het draadje op briskoda.
Daar rijden er al meer tevreden gebruikers langer rond zonder problemen.
De aanbieder zit ook op ebay, klik.
Hier staat dat je kunt retourneren. Binnen 2 werkdagen lagen ze in de brievenbus.

De veraf-foto komt nog, maar ik heb na montage wel een close-up van de zijkant gemaakt:

P1040115-s.JPG

es2

Lid
@baartje:
Zoals beloofd een veraf-foto. Het is lastig om de lichtsterkte van de LED's over te laten komen op de foto.

led.jpg

Ik heb na 2 dagen de aansluitingen en fittingen van de LED's nog even gecontroleerd op eventuele warmteontwikkeling: alles ok.
In de schemer is te zien dat de LED's een hele lichte blauwe gloed uitstralen. Komt dichtbij de kleur van de Xenon-lampen.
Ik ben tevreden met het resultaat :)

Iemand van jullie interesse in een setje kentekenplaatverlichting met weerstanden zodat het werkt zonder foutmelding? Het is de 3smd variant van xenonlamp.nl (op site staat verkeerde afbeelding).
De weerstand in deze lampjes is net te groot voor een superb om geen foutmelding te krijgen. Met de weerstanden die erbij afgebeeld staan werkt het wel. Inklikken en rijden!
zoals het er in het donker uitziet (foto) staat in bericht #215. Ze zijn nieuw, ik mag ze ook nog terugsturen naar xenonlamp.nl, maar ik dacht, misschien wil iemand hier graag een setje waarvan je van te voren weet dat het werkt.
Ik zelf heb zelfs, alsnog gekozen voor een 2 led variant, net iets minder licht is naar mijn mening mooier:)
Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een emailtje of PM
IMG_0353.jpg

@es2
Ziet er goed uit! Heb ook nog even op briskoda rondgekeken, leuk forum! En idd, alleen maar goede geluiden over deze leds! Thanks voor deze zeer waardevolle tip!
Het is inderdaad moeilijk om een goede foto te maken. Heb zelf gemerkt, dat als je foto wilt maken of goed wilt zien hoe het eruit ziet, je eigenlijk minimaal 20 meter voor de auto moet gaan staan. Beetje net als dat je een auto op de weg tegenkomt

@es2, Misschien dat jij er intussen meer kijk op hebt.
Maar ik zie twee verschillende leds met dezelfde naam (op briskoda) namelijk
deze: http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-27-SMD-Xenon-white-LED-bulbs-P21W-1156-BA15S-382-/230641640424?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DDLSL%252BSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D8%26pmod%3D300532287378%252B300532287378%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D2168670629897457905
en deze:
http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbus white 27 SMD LED BA15s 1156 382 bulbs

De eerste heeft meer leds..maar is er verder verschil? (of is de led eigenlijk hetzelfde en wordt een verkeerde afbeelding gebruikt, van een s 36 smd?) Welke gebruik jij? die met 3 leds die naar voren schijnen?

Verder, als je kijkt op briskoda, dan wordt er vanaf bericht #113 gesproken over foutmeldingen vanaf modeljaar 2011 (na mei) laat die van mij van juni zijn:(...ben benieuwd! Ga het toch een keer proberen denk ik:tongue:

es2

Lid
@baartje
De 1e link is geen Canbus en zal sowieso een foutmelding geven.
Ik heb de lampjes in de 2e link. Met de 3 lampjes voorop.

@es2
Inderdaad, stom, niet gezien!
Zal briskoda eens in de gaten houden of er nog meer berichten verschijnen van auto's na mei/juni 2011.
Anders wordt het toch eens zelf proberen!

Ps. Niemand zin in een setje ledkentekenplaatverlichting? Inklikken en werken!:)

deusjevo

Forumguru
Hij is van 15 oktober 2010.
Op de site van http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbus white 27 SMD LED BA15s 1156 382 bulbs staat toch duidelijk:

Now Tested on MOst cars we can confirm they show errors on most Audi's still.
Whilst W can confirm the work on Seat and Skoda without errors. No other problems reported
These will fit
- Audi, VW, Seat, Skoda etc NON-LED DRL lights (check bulb 1st)
- Number plate
- Parking/Sidelights
- Interior
- Brake/stop/tail/Reverse/Fog

Geven trouwens wel mooi licht die lampen!
Toch maar kijken hoe 't zit met retouren.

Jammer jammer! Toch raar dat ze op briskoda zo lovend zijn over die lampjes..de eerste die het hier probeert krijgt meteen een foutmelding:mad:

Zo..de nieuw kentekenplaatverlichting (met 2 leds per lampje) Toch net iets mooier naar mijn idee:)
Nu nog een goede oplossing voor de DRL en een keer de lampjes aan de binnenkant van de achterklep vervangen. Ook begin ik me langzaam een beetje te storen aan de voetenruimteverlichting. Alles is wit (en groen) als je rijdt, behalve bij de voeten. Eens een keer testen of de dimfunctie nog steeds werkt als er ledjes in zitten. Nadeel van het vervangen van deze ledjes is; kleurverschil met de binnenverlichting als je de portieren opent. Dit wil ik toch niet gaan vervangen, gaat me net te ver!:tongue: Maargoed, misschien is het ook wel mooi, tijd zal leren..
IMG_0361.jpg

es2

Lid
@deusjevo
Dat is vreemd hoor. Baartje zei al dat er iemand op Briskoda was die ook problemen heeft (MY2011 Superb).
Maar er waren ook reacties hierop van andere MY2011-rijders zonder problemen. Misschien een andere Canbus-instelling?
Bij mijn MY2010 Superb werken ze echt zonder foutmelding.

@baartje
Ik wil de binnenverlichting (plafond) voor en achter nog vervangen met LED's. Ik weet wel dat die met LED's ook dimmen. Ik denk dat dit bij de voetenruimte ook het geval is.

@es2
Ok, ben benieuwd naar je resultaat. Had al zo'n vermoeden dat ze te dimmen waren. In mijn spiegels, instapverlichting, heb ik ook ledjes gezet. Deze gaan ook langzaam uit als je de auto afsluit.

deusjevo

Forumguru
@deusjevo
Dat is vreemd hoor. Baartje zei al dat er iemand op Briskoda was die ook problemen heeft (MY2011 Superb).
Maar er waren ook reacties hierop van andere MY2011-rijders zonder problemen. Misschien een andere Canbus-instelling?
Bij mijn MY2010 Superb werken ze echt zonder foutmelding.

Bij mij zitten ze in een O2 uit oktober 2010, misschien dat dat toch wel verschil maakt hoewel ze volgens aanbieder wel moeten werken.
Bedacht mij vanmorgen wat anders maar dat gaat hier verder.

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?16294-VAGCOM-mogelijkheden/page2

Bovenaan Onderaan