Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

@es2
Mag ik weten welke lampjes? Ik wil het denk ik ook veranderen, gezien ik me erger aan de 'gloeilampkleur' van de footwell-lampjes. Anders heb ik dadelijk bij het openen van de deuren 2 verschillende kleuren licht.

michelover

Forumguru
Voor de liefhebbers hier wat interieur foto's met LED verlichting. Foto 1 geeft weer het verschil tussen links LED en rechts gloeilamp. Heb de lampjes vervangen door deze : http://www.deboled.nl/a-16888147/auto-led-canbus-t10-w5w/t10-canbus-4x3chip-64lm-xenon-wit-10084
Werken perfect en hebben geen nagloei of lekstroom zoals ik eerder heb gelezen.
Make-up speigel verlichting heb ik ook LED in gedaan maar dat zijn C5W lampjes let bij deze op de juiste lengte. Foto's uiteraard genomen zonder flits dus dit laat goed zien dat het genoeg licht geeft denk ik.

Bijlagen

• Int 2.jpg
    Int 2.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 96
  • Int 1.jpg
    Int 1.jpg
    31,6 KB · Weergaven: 92
  • Int 3.jpg
    Int 3.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 89
@michelover
Dat ziet er goed uit! Ook in de portieren (onderkant) dezelfde lampjes zitten? De insteeklampjes van de link die je gaf? Neem aan dat je achterin ook een c5w ledje hebt zitten net als bij de makenup spiegels? (tenzij je natuurlijk een pano-dak hebt)
Heel verleidelijk om al deze lampjes te gaan vervangen. Vind het mooi en mooier dan het orrigineel, maar is het ook het geld waard?:s

En owja.. Michelover?... Zijn de ledjes goed te dimmen? Heb de lampjes nu namelijk op 20% staan, voor een klein beetje 'sfeerverlichting'

michelover

Forumguru
@baartje ik weet niet of het zijn geld waard is maakt mij ook niet uit doe het omdat ik het leuk vind. De lampjes in de portieren zijn ook W5W en de leeslampjes achterin zijn ook alle drie W5W. Eigenlijk zijn alleen de make-up spiegels C5W en dan nog de moeilijkste om te vervangen het lampje in het dashboard kastje dit is C3W. De laatste helaas nog niet in LED gevonden.

@michelover,
Ok, thanks! Of het het geld waard is of niet kunnen we het lang over hebben, maar ik denk dat ik het uiteindelijk ook niet kan laten, omdat ik het ook gewoon leuk vind.
Kun je de leds in de voetenruimte dimmen?

michelover

Forumguru
@EdK helaas is zelfs 31mm te groot heb het lampje een tijd geleden al een keer gedemonteerd en dacht toen ook even een 31mm lampje te plaatsen. Dat lukt niet, orginele lampje is ongeveer 25mm. Toch bedankt voor het meedenken/zoeken.:xyxthumbs:

EdK

Forumguru
zover ik nog weet had ik zelfde als wat jij schetst en heb ik de lpjes voorzichtig iets uitgebogen en daarna paste het wel !
want 25mm is niet te vinden in LED

Captain Hook

Forumguru
@EdK helaas is zelfs 31mm te groot heb het lampje een tijd geleden al een keer gedemonteerd en dacht toen ook even een 31mm lampje te plaatsen. Dat lukt niet, orginele lampje is ongeveer 25mm. Toch bedankt voor het meedenken/zoeken.:xyxthumbs:
Bedoel je nou een C3W of een W3W lampje?
Zit hier niks bij:
http://www.hypercolor.de/Innenraumlicht/Glassockellampen
De kleinste uitvoering past misschien net?
Volgens de maatdefinitie zou een W3W
http://live.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r037r5e.pdf maximaal 27mm maximale lengte mogen hebben...:ahum:

es2

Lid
@es2
Mag ik weten welke lampjes? Ik wil het denk ik ook veranderen, gezien ik me erger aan de 'gloeilampkleur' van de footwell-lampjes. Anders heb ik dadelijk bij het openen van de deuren 2 verschillende kleuren licht.

Deze: klik.
Ik houd weer niet zo van die kille blauw-achtige interieurverlichting.
Mag best een beetje warme kleur zijn. Maar wel feller dan origineel.
Vooral met de lezende kids op de achterbank in de donkere wintermaanden.
Bij dezelfde Ebay-aanbieder zijn ze ook in xenon-wit te verkrijgen.

OPGEPAST met de mtec lampen, hebben een hogere wattage dus je fitting smelt gewoon weg.
Ben nog steeds op zoek naar een goede vervanging voor men gele DRL, iemand een voorstel? ben wel voorstander van gewone lampen want LEDS kunnen zo lelijk zijn he.
Greetz...

Humm...zouden toch ook moeten werken zou je zeggen.
Ze verschillen wel van die ik (en anderen op dit forum) gebruik. Die staan in bericht #276

Humm...zouden toch ook moeten werken zou je zeggen.
Ze verschillen wel van die ik (en anderen op dit forum) gebruik. Die staan in bericht #276

Heb dezelfde als U 15juni besteld en betaald en heb ze nog altijd niet aangekregen, heb al meerdere mails gestuurd maar krijg geen antwoord.
Als ze ooit aankomen dan hoop ik dat ze inderdaad beter werken.
Heb ondertussen de originele er terug inzitten maar kijk er toch naar uit om er terug witte in te steken.
Greetz...

@Meyen01
Ik zou toch eens ledjes overwegen. Ik stap, als mijn mtecs kapot zijn, ook over. Deze leds werken goed: http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbus%20white%2027%20SMD%20LED%20BA15s%201156%20382%20bulbs?filter_name=canbus%20white%2027%20smd
Staan in dit forum, enkele pagina's terug, #242 ook foto's van en ziet er eigenlijk nog mooier wit uit dan de mtec lampen. Ook op een brits forum, wat in dit draadje al verschillende keren vermeld is, worden deze ledjes veelvuldig gebruikt. Daarnaast gaan ledjes langer mee en zul je ze de komende tijd niet meer hoeven te vervangen in tegenstelling tot de lampjes van mtec.

Bovenaan Onderaan