Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

Ohhhw...andere knutselwerkjes? GRAAG:) Ben benieuwd!
Ook benieuwd naar wat voor lampjes ed je dan gebruikt heb en hoe je ze gemonteerd hebt:)

eddiea

Forumguru
nav van bovenstaand ook besteld in de uk......ledjes branden, maar ook de canbusmelding op mijn dash...... heb contact met winkel,mag terugsturen.iemand idee om deze melding weg te krijgen.staat wel erg goed namelijk...
Ik heb ze ook. Geen melding 05-'10.

led's

@baartje

Dit heb ik met de deurverlichting gedaan:
Foto-HE3OCVRK-D.jpg

Foto-SGUYASPW-D.jpg

De nachtfoto's komen ook nog maar daar is het nog net niet donker genoeg voor.
Greetz...

@baartje,

Bij deze enkele foto's van men knutselwerken.
de voetverlichting en kofferverlichting wou ik licht dat recht naar beneden scheen zonder verlies met dit als gevolg:
Foto-F3E6J8MO-D.jpg

Foto-HRNVUQKR-D.jpg

De nummerplaatverlichting heb ik voor 20€ gekocht in duitsland maar had een foutmelding en dit heb ik opgelost voor een 3€ xtra ipv de bijna allemaal min. 10€ het stuk kostende weerstanden. De weerstanden heb ik bewust vast recht omhoog gezet omwille van de warmte en zo raken ze zeker niets.
Foto-3MDSV4OY-D.jpg

Foto-QXJE7JIR-D.jpg

Foto-VZMVLOLD-D.jpg

@meyen01
Dat ziet er goed uit! De kentekenplaatverlichtin heb ik soortgelijk opgelost. Vond de (dectane) units die jij hebt alleen te fel en pasten niet zo mooi in de behuizing als de orriginele houders. Heb twee ledjes genomen (2 ledjes per lampje) en daar weerstand op gezet, ook recht omhoog zodat het niks kan raken. Foto's zijn enkele pagina's terug te zien. Ben nu aan het wachten op ledjes voor de binnenverlichting. Heb je die niet gedaan? En de ledjes onderin de spiegels? Dat vind ik zelf de mooiste verandering:)

@baartje,

Mijn kentekenplaatunits zijn perfect dezelfde als de originele op uitzondering van de leds natuurlijk.
De binnenverlichting heb ik ook gedaan maar dan achteraan met de leds die ik eigenlijk voorzien had voor de kentekenplaat (achteraan laat ik altijd uit voor het geval men zoontje slaapt en er anders nogal veel licht is) en vooraan met gewone xenon look lampjes(http://www.ozicars.be/product.php?id_product=64).
Heb deze lampjes ook gebruikt in men standlichten voor geen foutmelding te krijgen.
Voor de spiegelverlichting heb ik deze gebruikt omwille dat ze recht naar beneden schijnen http://www.uxcell.com/pcs-8smd-led-bulbs-auto-car-headlight-white-lamp-light-p-65781.html
Foto-L4UYV7P8-D.jpg

Hierbij geeft ik ook nog enkele nachtfoto's
Foto-DTB6ITRY-D.jpg

Foto-8NRZDREK-D.jpg

Foto-73HUZV7I-D.jpg

Foto-LFWIP3NU-D.jpg

@Meyen01
Mooi gedaan en ziet er ook goed uit! Naar mijn idee is het alleen iets te fel licht. Binnenin vind ik dat niet zo erg, maar de kentenplaat valt wel goed op zo:tongue:
De footwell verlichting, die brand bij jou nu op volle sterkte omdat je deuren open staan. Brand deze ook onder het rijden? Met andere woorden, kun je dat in de boordcomputer aanzetten en kun je deze lampjes dan dimmen?
Ik ben benieuwd of dat met de leds mogelijk is namelijk.

@baartje,

Als alle deuren gesloten zijn dooft de verlichting zachtjes tot ze helemaal uit is dus dimmen is normaal wel mogelijk. Heb al eens zitten zoeken maar ik kan de instelling niet vinden dus ik heb ze helaas niet.
De kentekenplaatverlichting is inderdaad fel maar heeft wel iets als je wagen op een heel donkere plek staat en alle lichten opspringen, dan heb je een gloed rong heel je wagen en aangezien ik bijna altijd s'avonds in en uitstap is al dat licht wel welkom.
Nu enkel men DRL's nog en dan is de verlichting klaar.

Ok, zou heel mooi zijn! Ik ga het ontdekken deze week, mijn ledjes zijn onderweg!
Laat je nog even weten wat het gaat worden en of het lukt met je DRL? Misschien hebben we er allemaal wat aan!

@Meyen01
Weet je het zeker? Ik zie bij deze namelijk niks bijstaan of ze canbus geschikt zouden zijn. Lijkt erop dat ze alleen op de fitting gesorteerd zijn. Maar als het wel zo is, ben ik wel benieuwd naar deze: http://www.led4ucar.nl/index.php?/BAU15S/251-2Watt-High-Power-LED-voorop-4-LED-s-rondom.html
Als ze canbus geschikt zijn, zegt dat eigenlijk nog niks, heb al verschillende lampjes gehad die canbus geschikt zouden zijn (zoals de kentekenplaatverlichting) en die bleek dan niet te werken.
De weerstand bleek dan te groot of te klein te zijn. Voor de kentekenverlichting had ik berekend dat de weerstand voor de ledjes ongeveer 50 ohm moet zijn (paar meer of minder maakt niet uit, canbus systeem is redelijk tolerant). Weet jij of dit ook geldt voor de DRL? Oftewel, geldt dit voor alle verlichting die op het canbussysteem aangesloten is?

@Meyen01
Weet je het zeker? Ik zie bij deze namelijk niks bijstaan of ze canbus geschikt zouden zijn. Lijkt erop dat ze alleen op de fitting gesorteerd zijn. Maar als het wel zo is, ben ik wel benieuwd naar deze: http://www.led4ucar.nl/index.php?/BAU15S/251-2Watt-High-Power-LED-voorop-4-LED-s-rondom.html
Als ze canbus geschikt zijn, zegt dat eigenlijk nog niks, heb al verschillende lampjes gehad die canbus geschikt zouden zijn (zoals de kentekenplaatverlichting) en die bleek dan niet te werken.
De weerstand bleek dan te groot of te klein te zijn. Voor de kentekenverlichting had ik berekend dat de weerstand voor de ledjes ongeveer 50 ohm moet zijn (paar meer of minder maakt niet uit, canbus systeem is redelijk tolerant). Weet jij of dit ook geldt voor de DRL? Oftewel, geldt dit voor alle verlichting die op het canbussysteem aangesloten is?

Ze zullen werken maar je zal er toch een weerstand tussen moeten plaatsen.
Ik geloof wel dat er ergens op de site weerstanden staan met ineens de juiste fitting, dan kan je die er gewoon tussen pluggen en dan heb je dat gepruts niet he.
Hoe heb je de weerstanden berekend?

@meyen01
Ok, klinkt ideaal, maar dan heb je geen last van warm wordende fittingen?
Ik heb geen idee hoe het berekend is. Daarvoor heb ik iemand in huis die daar handig mee is. Iets met een stroommeter en een paar formules;)

@meyen01
Sorry, ik bedoelde ook smeltende fittingen, bij een verkeerd geplaatste weerstand of een te warm worden de weerstand die in de lamp is ingebouwd.
Dat klopt, maar ik weet niet of er daar zoveel ruimte is om een weerstand goed te plaatsen?
Ik wacht wel even op jouw resultaat:tongue: Wanneer ga je knutselen?:)

@baartje,

ben niet echt een snelle beslisser dus ben nog een beetje aan het twijfelen. laat je zeker iets weten als ik een keuze heb gemaakt en hoe het verder is gegaan.

Ericw

Forumguru
Bij deze een paar foto's van m'n stadslicht die (ook) vervangen is door LED.
Ik vind de kleur goed staan bij het Xenon. :)
Een foto waarbij de Xenon ook aan is heeft niet veel zin 's avonds...........

07092011065 (Large).jpg

07092011064 (Large).jpg

@Ericw,
Mooi, ziet er goed uit! Verschil xenon en stadlicht is in het donker wel goed te zien als je een stukje voor de auto op hoogte van de lampen een foto, recht tegen het licht in maakt;) hint hint;)

@Ericw,
Ziet er mooi uit! Via deze foto krijg ik al een betere impressie! Is het niet een stuk witter dan de xenonlamp? En valt de blauwe gloed van de lamp nu niet weg in het donker? Lijkt me niet, maar vraag het toch even. Ziet eruit dat de stadledjes de rest van de koplamp nu veel mooier met licht vult dan dat een gloeilampje dat deed. Bij mij (van mtec) 'hangt' die lampje er nu een beetje bij. Je ziet dat het brand, maar verder doet het eigenlijk niks :(
Groet!

Bovenaan Onderaan