Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

@michelover
Graag zou ik ook ledjes willen plaatsen in mijn interieur. Echter heb ik de gloeilampjes nu gedimd tot 20% omdat ik het anders te fel vind.
Kun jij jouw ledjes nog dimmen vanuit het maxidot? Of kun je ze maar beperkt dimmen?
Bedankt alvast!

michelover

Forumguru
@baartje zou graag willen zeggen of het kan maar ik kan de functie niet vinden in mijn maxidot. Zou volgens de handleiding onder "Lights and Visibility" moeten staan alleen daar staat bij mij alleen de coming/leaving home functie en uiteraard de dagrijverlichting en comfort knipperlicht.[FONT=SkodaSansFm,Bold][FONT=SkodaSansFm,Bold]

[/FONT]
[/FONT]
[FONT=SkodaSansFm,Bold][FONT=SkodaSansFm,Bold][/FONT][/FONT]

@michelover
Dat staat onder lights en vision en dan onder footwell light. Raar als je die optie niet zou hebben.. Welke uitvoering heb je?

michelover

Forumguru
@eddiea en baartje dat is correct zit niet in het systeem van mijn Elegance uitvoering, heeft misschien te maken met het modeljaar. Hoewel het in de handleiding wel vermeld staat. Maar gelukkig is de fabrikant zo slim om hier altijd met kleine lettertjes in te zetten dat het een en ander kan wijzigen zonder vermelding. Heb voor de zekerheid de MFD even naar fabrieks instellingen gezet voor het geval ik het ooit zelf heb "gewist" was dus niet het geval.
Ik snap dat het misschien te fel is, maar het brand alleen bij het in en uitstappen en niet tijdens het rijden dus ik heb er geen last van. Vind het wel lekker als de auto s' morgens goed verlicht is bij het instappen.

SweetRevenge

Actief lid
Dt is het dus. michelover heeft geen footwell light. Het footwell light brandt dus wel tijdens het rijden, zij het dan gedimd. Als je het footwell light op 100% zet, is het echt te fel. Dan krijg je het gevoel dat je in een aquarium zit. :-)

RogerS

Forumguru
Ik heb ook footwell verlichting maar in de maxi-dot kan ik nergens de sterkte instellen. Zodra de binnenverlichting uitgaat is de footwell verlichting ook uit. Wie weet raad.

@RogerS, Bij michelover en bij mij is deze in te schakelen in de boordcomputer. Als je deze inschakelt kun je tevens de lichtsterkte regelen voor de felheid van de lampjes tijdens het rijden.
Misschien kan het met vag-com geactiveerd worden of kan de dealer het?

@Es2, Ericw
Nog steeds volledig tevreden over de led dagrijverlichting? Geen warm wordende fittingen o.i.d. Op het britse forum wordt daar nu over gesproken, maar naar alle waarschijnlijkheid heeft iemand gewoon de verkeerde lampjes gebruikt:tongue:

michelover

Forumguru
Footwell verlichting zijn de lampjes onder de voorstoelen en bij de voetruimte van de bestuurder en de passagier toch?
Deze hardware heb ik namelijk wel, mis waarschijnlijk alleen het stukje software waarmee je de boel kan dimmen.
Zal hoogst waarschijnlijk wel met VAG COM te regelen zijn.
Zie alleen het voordeel van verlichting bij je voeten tijdens het rijden niet.
Of je moet bang zijn in het donker of dat iemand je voeten steelt tijdens het rijden:winkie:

SweetRevenge

Actief lid
Nee, je voeten gaan ze niet stelen, maar met dat footwell light kan je wel de muizen over de vloer zien lopen. :)

Het is inderdaad dezelfde verlichting die jij hebt, maar bij het sluiten van de deuren gaat deze niet uit maar wordt gedimd. De mate van dimmen kan je via MD instellen.

dewinter

Nieuw lid
@Meyen01
Ik zou toch eens ledjes overwegen. Ik stap, als mijn mtecs kapot zijn, ook over. Deze leds werken goed: http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbu...156 382 bulbs?filter_name=canbus white 27 smd
Staan in dit forum, enkele pagina's terug, #242 ook foto's van en ziet er eigenlijk nog mooier wit uit dan de mtec lampen. Ook op een brits forum, wat in dit draadje al verschillende keren vermeld is, worden deze ledjes veelvuldig gebruikt. Daarnaast gaan ledjes langer mee en zul je ze de komende tijd niet meer hoeven te vervangen in tegenstelling tot de lampjes van mtec.

nav van bovenstaand ook besteld in de uk......ledjes branden, maar ook de canbusmelding op mijn dash...... heb contact met winkel,mag terugsturen.iemand idee om deze melding weg te krijgen.staat wel erg goed namelijk...

@dewinter,
Dat is raar...twee van de 4 die het hier geprobeerd hebben krijgt een foutmelding, terwijl het britse forum zo lovend is!
Van welk jaar en maand is je auto? Het monteren van een weerstandje lost de foutmelding op. Nadeel is dat zo'n weerstandje warm wordt en goed gemonteerd moet worden. Ook ivm smelten van fitting.

dewinter

Nieuw lid
@Baartje,
wagen is van juli2011
had gehoopt die weerstanden te vermijden,fijn zo`n canbus....wellicht is de gevoeligheid op de recentere modellen aangepast om hobby`s te voorkomen?

@dewinter
Humm..die van mij is van juni 2011, en ik had al best wel problemen met de kentekenplaatverlichting. Ben dus ook bang dat de ledjes voor DRL niet gaan werken.

@meyen01
Nope, nog niet voorbij zien komen. Wel andere, maar die kan ik niet meer vinden op led4ucar. Het ziet er goed uit, en schijnt ook mooi naar de zijkant...dus ben benieuwd naar je resultaat als je het gaat proberen. Ook naar hoe je het gaat doen met de weerstanden en hoe je deze gaat plaatsen.
Hoor het graag:)

@baartje,

Ik vind altijd wel iets om het op te lossen.
Zal eens kijken of ik niet enkele foto's kan posten van men andere knutselwerkjes voor meer licht en weerstandjes.
Heb net een mail gestuurd voor de lampjes, hou jullie op de hoogte
greetz...

Bovenaan Onderaan