Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

Ericw

Forumguru
@Baartje,
Is inderdaad wel wat witter dan het Xenon (maar minder dan op de foto).
Lamp wordt nu meer gevuld dan met de originele verlichting. :)

@Ericw; welke leds heb jij gebruikt voor je stadslichten? ik heb ook xenon en heb er stadslichten in met een wat blauwe gloed(ze zouden wel wit zijn, maar zijn ze dus niet) , en dat past niet mooi bij de xenonon met 6000k.

hallo baartje(komische naam, wel grappig) , ik heb deze dure jongens dit voorjaar gekocht (6000K) hier bij de plaatselijke autozaak.

http://www.pilotxenon.com/?id=379&title=Vervanging%20leds%20canbus en dan het bovenste type

ik heb het idee. dat ik 8000k of hoger heb vanwege de blauwige kleur, of ik heb geen xenon in 6000K van de zelfde zaak , of bovenstaande firma is engzins kleurenblind :confused:

trouwens kwam vanmorgen ook dit tegen , dus hier in NL http://www.deboled.nl/c-571511/auto-led-canbus-t10-w5w/
denk dat ik deze mannen eens bel en wat info vraag betreffende de kleuren.

staat er op een xenon lamp eigenlijk welke kleur het is?
groeten mic

Ik weet niet of er op een xenonlamp de kleur vermeld staat. Volgens mij is dit ook altijd een benadering, maar bij een superb is dit volgens mij 6000k? Iemand een idee?
Heb je ook leds in je dagrijverlichting? Ik ben nog steeds opzoek naar echt mooie leds, wil die van car-mod-shop nog eens proberen, maar betwijfel of ze bij mij werken gezien hij van juni dit jaar is, en er daar meerdere problemen mee zijn.
Wat me trouwens van de week opviel, een TOYOTA auris, die heeft echt mooie witte dagrijverlichting!!

Ik heb zojuist deze besteld bij ultraleds.co.uk
382/1156/ba15s Anti Canbus 27 Led White Bulbs
Op het Britse forum is men daar tevreden over. Ben benieuwd...

2baartje , nee helaas geen dagrijlichten, O2 is van 11-2005, dus toen nog niet actueel,maar wel jammer,zit wel te denken aan aftermarkt DRL, maar wil ze wel graag net boven de mistlampen, strips lijkt me niet zo geweldig, dus zeer platte DRL`s met ingebouwde reflectoren. of stiekem de mistlampen aanpassen....:winkie:
trouwens wel vaag, dat je geen stadslichten aan mag hebben ipv DRL, paar felle leds erin , klaar, en ook goed zichtbaar.

deusjevo

Forumguru
baartje;244462Dit is die ze op het britse forum bedoelen en veer gebruikt wordt: [url zei:
http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbus%20white%2027%20SMD%20LED%20BA15s%201156%20382%20bulbs[/url] Volgens mij hetzelfde??
Ik ga die van leddel proberen, omdat van de 4 op dit forum, die de britse led geprobeerd hebben, er al 2 een foutmelding hadden.

Ik was een van die 2.
Bij mij werkten deze ook niet goed zonder storingsmelding.

Edk heeft eerder uitgelegd hoe de polariteit te veranderen. Ik heb naar dat stukje gekeken, maar krijg het niet voor elkaar.
Sweetrevenge is het gelukt aan de hand van deze beschrijving. Kan iemand van jullie, of wellicht nog iemand anders mij uitleggen wat ik moet doen?
Paar fotootjes bijgevoegd van mijn stekkers, misschien dat het dan duidelijker voor me wordt. IMG_0436.jpg IMG_0437.jpg

Omdat het omdraaien van de polariteit me niet 1,2,3 lukt, toch maar de drl ledjes van car-mod-shop besteld. @es en ericw, hoelang duurde het voordat je ze binnen had? M.a.w. hoeveel tijd zat tussen het bestellen en het ontvangen van ledjes? Kwamen ze via de brievenbus of een pakketje, zodat er iemand thuis moet zijn?
De ledjes van leddel bewaar ik nog even. Mochten de ledjes van car-mod-shop een foutmelding veroorzaken, dan ga ik nog eens kijken naar het omdraaien van de polariteit.
Iemand die mij dat nog uit kan leggen? Misschien met behulp van de fotootjes die ik geschoten heb van de connectors een paar berichten terug?

dewinter

Nieuw lid
@baartje; ook ik had ze bij car mod besteld;binnen een week in huis,gewoon door de brievenbus in een speciale envelop verstuurd via de royal air-mail
Zoals gemeld had ik meteen een canbuserror op de drl, had ook de stadslichtledjes besteld, deze werken wel zonder error...

Ik heb toevallig de leds bij leddel besteld verwacht ze morgen, denk dat de stekkers met een soort haakjes vastgehouden worden.

De carmod leds zitten nog in mijn drl maar ben de lamp kapot melding meer dan zat,vrees dat je dezelfde melding gaat zien.....

@dewinter
Ik hoop van niet. Er zijn ook gelukkig ook geslaagde pogingen.
De leds van leddel zijn 8 watt (incl weerstand) en de orriginele 21 watt. Bij mij werkte ze zonder foutmelding. Mooi wit licht. Denk ik wel iets minder fel dan de 27 leds versie van carmod, maar het zag er goed uit. Hoop dat alle canbussen tolerant genoeg zijn om voor dit verschil geen melding te geven. Maar dat hoop ik ook voor de carmods!
Ik hoor graag of ze werken en of het je lukt (en het liefste ook hoe) om de polariteit om te draaien.
Ik had de leds bij leddel besteld om half 6 savonds en toh de volgende dag nog in huis! Snelle service!

Vandaag de mtec stadslampjes vervangen voor ledjes van xenonlamp.nl. Geen melding en mooi wit licht! :) Verwacht dat het dezelfde zijn als ericw gebruikt, maar zal nog eens een paar fotootjes schieten!
Nog steeds de ledjes voor de binnenverlichting niet ontvangen...wordt toch tijd;)

Paar fotootjes:
IMGP0240.jpg IMGP0238.jpg IMGP0239.jpg IMGP0241.jpg
Er is wel wat verschil, vooral op de laatste 2 foto's goed te zien! Maar ik vind het mooi! Stuk beter dan de mtec's ...die zag je eigenlijk gewoon niet:tongue:

dewinter

Nieuw lid
@baartje, helaas werken ook de leds van leddel bij mij niet, heb de polariteit om te testen omgewisseld met stukje draad,mooi wit licht maar nog steeds melding op t scherm...
Heb alles er weer uit gehaald en ben terug naar de gloeilampen, heb geen zin om dikke vermogens weerstanden te gaan plaatsen, tis geen oud barreltje tenslotte(hoewel die oude barreltjes geen canbus hebben en dus geen gezeik geven...)
conclusie:car mods en leddel leds werken niet bij mij.....

Als de leddel bij jou wel zonder problemen werken zal er ook wel geen probleem zijn met de carmods

NB in de aanbieding 2 canbus leds van car mods+2 x 50 watt weerstanden teab.....

@dewinter,
Dat is minder! Dan moet je inderdaad met weerstanden gaan werken. Je canbus systeem is dan wel echt een stuk minder tolerant. Ik dacht ook dat die van mij heel erg kieskeurig was (bij de kentekenplaatverlichting iig wel), maar de leds van leddel werkte bij mij en, zojuist geprobeerd, de leds van car-mod-shop ook! Deze laat ik er nu mooi inzitten:) Hoef ik de polariteit ook niet te veranderen en kunnen de leddels terug!

Dus, in de aanbieding: 2 dagrijlampen van mtec! TEAB!

Bovenaan Onderaan