Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

Fotootje van de leds van car-mod-shop. Mooi fel wit licht. Heel veel keren beter dan de lampjes van mtec die soms een beetje blauw kijken.
IMG_0449.jpg

dewinter

Nieuw lid
@baartje, tsja zo zag het er bij mij ook uit......
op het engele forum lees ik wel overheatproblemen met de ultraled versie leds.
heb zelf de carmodshop versie ruim 2 weken in de drl gehad zonder overheat problemen.

ook lees ik wat ik heb inmiddels terug op de site van carmodshop:

BEWARE. FURTHER TESTING SHOWS:
  • BULB ERRORS ON AUDI - All models
  • BULB ERRORS ON SKODA SOME 2010 AND 2011 MODELS
  • BULB ERRORS ON SEAT 2011 MODELS

es2

Lid
Na de probleem-berichtjes hier en op Briskoda heb ik voor de zekerheid de fittingen gecontroleerd van mijn DRL LED's (CarModShop). Die zagen er prima uit. Geen overhittingsproblemen. En ik heb er sindsdien toch echt veel en lange (dag)ritten mee gereden. :)

pverm

Lid
Ik zie zojuist dat je DRL leds hebt ingebouwd in je Superb met succes. Ik heb zelf Ba15s Canbus lampen bij xenonlamp.nl besteld maar deze geven foutmelding. Kun je mij jouw type doorgeven van carmodshop aub.
Kunnen deze simpelweg zonder polariteiswissel worden ingebouwd ?

Alvast bedankt voor je reactie.

Peter

Heeft niemand een idee hoe je middels codering via VCDS de check voor de dagrij verlichting kan uitschakelen?
Blijkbaar heeft de Octavia RS LED dagrijverlichting. Misschien kan iemand die zo'n wagen én VAG-COM kabel heeft eens kijken wat de settings zijn mbt verlichting.

@ernieken
Volgens mij kan dat niet. Maar ben van plan over paar minuten toch even vcds aan te koppelen. Zal kijken wat ik tegenkom.

Volgens mij is het niet mogelijk, heb nog niet gekeken of het mogelijk is het vermogen wat naar de drl's gestuurd wordt te veranderen is.
Wel vond ik de optie 'LED-daytime running light (DRL) module for parking/position light & daytime running light (DRL)'. GEEEN idee wat het is...iemand?

Tevens zojuist een aantal andere functies met vcds veranderd
- Teardrop functie van de achterruitenwisser aangezet
- Noodstop het knipperen van de knipperlichten aangezet
- DRL-lampje gaat uit op het moment dat knipperlicht geactiveerd wordt (grappige functie, maar het nut in vergelijking met audi, is ver te zoeken:tongue:)
- Coming/Leaving-home verlichting via de mistlampen (staat chiquer, maar minder mooi doordat stadlichtjes, uitstapverlichting in spiegels en kentekenplaatverlichting ledjes hebben, en deze zijn toch iets blauwer/witter dan de mistlamp van mtec (al is die al beter dan de originele gloeilamp))
- Comfort-blinken (snelwegknipperlicht) op 4x gezet ipv 3x. Dit werkte nog niet direct, wellicht nadat de auto een aantal uren stil gestaan heeft.

Ik heb zojuist deze ontvangen van ultraleds: http://www.ultraleds.co.uk/3821156ba15s-anti-canbus-white-bulbs-p-2346.html
Voor ik ze in de wagen ga steken wou ik ze toch even doormeten. Ik meet 0,4A bij 13V DC. P=U*I=0,4*13=5,2W opgenomen vermogen. Ik begrijp dus niet dat deze lampen voor problemen zouden kunnen zorgen met dit vermogen. De orgininele gloeilampen hebben immers een veel hoger wattage.
Of ze m'n canbus kunnen om de tuin leiden is een andere zaak. Daar kom ik nog op terug.

@ernieken,
Je bedoelt, waarom ze warm kunnen worden begrijp je niet? (of voor smeltende fittingen kunnen zorgen) Dat snap ik ook niet, gloeilampen worden veel warmer!! Dit wordt bijna niet warm als ik het na een tijdje controleer!
Voor je canbus zou het kunnen dat ze te weinig stroom opnemen, heb die van mij niet gemeten, maar deden het wel meteen. Die komen van car-mod-shop, maar ga er vanuit dat het dezelfde zijn ondanks dat je link geen ledjes weergeeft.

pverm

Lid
@baartje
Bedankt voor de link, ik heb een Superb Combi van vorig jaar, als ik het goed heb rijd jij ook een Superb, dus is de kans groot dat ze bij mij ook goed werken.

pverm

Lid
@baartje en ernieken
Warme fitting zou kunnen komen door ingebouwde parallelweerstand in de fitting, waardoor meer vermogen wordt opgenomen om het Canbus systeem de indruk te geven dat de originele gloeilamp nog is ingebouwd.
Worden de LED DRL's van car mod shop echt te warm ??

Link aangepast! :)
Heb ze intussen gemonteerd. Ziet er veel beter uit dan de gloeilampen en geen fouten op het display.
Eventjes afwachten nu of dat zo blijft.
Voor warm worden van de lamp (fitting) heb ik echter geen schrik gezien de beperkte stroomopname (zelf gemeten).

@baartje en ernieken
Warme fitting zou kunnen komen door ingebouwde parallelweerstand in de fitting, waardoor meer vermogen wordt opgenomen om het Canbus systeem de indruk te geven dat de originele gloeilamp nog is ingebouwd.
Worden de LED DRL's van car mod shop echt te warm ??

Ok, maar de stroomopname is slechts 400mA, meer dan een goeie 5W warmte kunnen ze dan toch niet genereren.

@ernieken,
Dat zou ik ook zeggen. Volgens mij is de stroom-opname incl. de ingebouwde weerstand lager dan de originele gloeilampen. Ik verwacht dan ook geen problemen.
Op briskoda staat ook niet duidelijk vermeld dat het van deze led komt. De mensen die verbrande fittingen hebben, weten niet zeker waar de lamp vandaan komt o.i.d. Volgens mij zijn deze gewoon goed!

@baartje
Jij hebt blijkbaar al een heleboel lampen vervangen door LED's. Zou je eens willen oplijsten welke je vervangen hebt en de site waar je die vandaan hebt gehaald? Dat zou mij en vele anderen allicht heel wat zoekwerk besparen bij het willen omschakelen van lampen naar LED's.

@ernieken,
Ik ben niet de enige, dat zijn er meer!
Maar:
DRL: http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbus%20white%2027%20SMD%20LED%20BA15s%201156%20382%20bulbs (slechts enkele gevallen bekend van een foutmelding, 8 van de 10 zal werken)
Stadslicht: Heb zelf deze: http://xenonlamp.nl/webshop/shop.ht...en_flypage.tpl&product_id=145&category_id=110 Maar zou denk ik kiezen voor deze: http://www.car-mod-shop.co.uk/Car LED bulbs/WHITE CAN-BUS-SUPER-501 W5W T10 194-5-5050-SMD-LED bulbs omdat die van xenonlamp iets blauwer zijn dan die van car-mod-shop. Die van car-mod-shop wordt volgens mij gebruikt door Ericw en werkt zonder foutmeldingen en geeft iets witter licht dan die van xenonlamp.nl
Kentekenplaat: http://www.hypercolor.de/products/Kennzeichenlicht/2er-Set-LED-Kennzeichen-Soffitten.html Daar een weerstandje van 5watt, 47ohm overheen gezet en werkt als een tierelier! Heb complete sets geprobeerd van dectane, maar kreeg telkens een pakketje geleverd zonder plug-in weerstanden. Daarnaast was me het licht wat eraf komt, veel te fel. Nu ziet het eruit als 'af-fabriek-led' zoals je tegenwoordig op bmw's, audi's, volkswagen passat ziet.
Instapverlichting in spiegel: http://www.hypercolor.de/products/Innenraumlicht/Glassockellampen/Mini-LED-Lampe-W5W-radial.html Geeft hetzelfde licht als de led van de kentekenplaat! Voor een beschrijving van het loshalen van de spiegel, stuur me even een PM. LET OP: niet elke led gaat daar passen. Ruimte is beperkt, er moet een rubberen hoes terug geplaatst kunnen worden!!
Mistlampen: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-12v-55w-super-white-xenon-bulbs-p-393.html (SELECTEER ONDERAAN OP DE SITE H8 35W!!) Dit zijn geen ledlampen, maar 'wittere' gloeilampen. Bij mij wijken ze af van de rest qua kleur, maar mooier dan de originele gloeilamen. Wil hier eigenlijk dezelfde kleur led in hebben als de rest, maar dan verliest de mistlamp zijn functie een beetje.

Momenteel ben ik bezig met de interieurverlichting. Gister even getest, maar als je ledjes in de footwell verlichting stopt, dan zijn deze gewoon te dimmen (als je deze functie hebt in maxidot, verschilt namelijk per model(jaar)) Anders zijn ook deze http://xenonlamp.nl/webshop/shop.ht...den_flypage.tpl&product_id=42&category_id=110 (gloeilampje) te monteren. Geven een mooi wit licht bij de voetenruimte. Maar eigenlijk is voor de interieurverlichting elk soort led te gebruiken, omdat dit niet op het canbussysteem aangesloten zit. Dit geldt ook voor de instapverlichting in de spiegels.

EdK

Forumguru
Wil niet lullig doen maar lees net de topic titel en moet zeggen dat men hier flink Off Topic bezig is !

• Witte dagrij verlichting voor Skoda Superb (geen led)

Misschien moeten we de topic-naam veranderen;) Volgens is de conclusie tussen de regels door, dat led mooier/beter is dan witte gloeilampjes! :)

Bovenaan Onderaan