Ik moet me erg inhouden om te reageren, want deze discussie is toch een gebed zonder eind..
En laat ik voorop stellen; iedereen moet zeker doen waar hij of zij zich prettig bij voelt.
Wanneer blijkt dat een ongeval te wijten is aan een verkeerde banden keuze, dan mag je jezelf even achter de oren krabben..
Ik blijf met verbazing meelezen dat mensen denken dat winterbanden alleen functioneel zijn voor de sneeuw, althans het zo over laten komen. Mensen, onder de 7 graden Celsius zijn winterbanden functioneel.
Het klopt dat je 's morgens dus bijvoorbeeld veel baat bij winterbanden kunt hebben, waar 's middags de temperatuur tot boven de 7 graden Celsius stijgt.
De reactie; "dan zou je voor elke rit je wielen moeten wisselen", vind ik wat kort door de bocht.
Ook een leuke; "dan pas ik mijn rijgedrag toch aan."
Oké... dus jij past je rijgedrag al aan als het buiten onder de 7 graden Celsius is? Wees eerlijk naar jezelf.
Nogmaals; ik wil niemand veroordelen, voor gek verklaren, of wat dan ook, maar je (onderbouwde) mening (op een normale manier) laten gelden is mijn inziens alleen maar goed.
We zijn hier toch hopelijk niet om elkaar af te branden, dan slaan we de plank als forum compleet mis.
Misschien ook nog goed om te vermelden; ik heb geen aandelen of wat dan ook in winterbanden. Ik sta ook best open voor vierseizoensbanden, áls deze dezelfde 'scores' weten te behalen als winterbanden.
Als dat zo is, juich ik het alleen maar toe!