Tja, de dealer en garagist brengen de spanning altijd terug naar de aanbevolen maar veel te slappe 2,1 bar zoals dat bij de achterdeur vermeld staat. Vermoedelijk ging dat bij de vorige eigenaar net zo. Ik zelf pomp meteen daarna meteen weer bij tot 2,7 bar
Tel daar nog eens een paar maandjes bij op voordat er weer eens lucht bijgevuld werd. En dan wordt er denk ik idd met te weinig spanning gereden. Daarmee deukt de wang van de band telkens extra in onderaan het wiel en slijt het rubber mogelijk wat sneller thv de wang.
Met fietsbanden gebeurt dit ook; de wang van de band ging bij mijn fiets vaak als eerste stuk (een opengereten band) Ik dacht dat het kwam omdat ik ze misschien te hard op pompte maar de fietsenmaken verzekerde me dat het juist door te lage spanning kwam.
Edit: plaatje van de wang met te lage spanning en juiste spanning:
Sindsdien heb ik een goede fietspomp met druk meter en zie ik inderdaad dat om de minimale spanning (4 bar) er in te houden, ik dikwijls bij moet pompen...
Wat betreft de banden dressing; ik kan me niet voorstellen dat die géén beschermde en rubber voedende eigenschappen zouden hebben. Hoe dan ook, de 303 protector heeft dat in ieder geval.
Deze gasten zweren bij dit product:
Maar in de schaduw of in een garage parkeren zou het meest ideaal zijn.