Benzineverbruik Yeti

Rosinfield

† In Memoriam
Leuk, Multi! En leerzaam. Heb het ook wel eens gehad met aerodynamica dat ik ivm mijn werk ook heb moeten doen (drag-factor does ring a bell), maar dit soort dingen beklijft niet bij mij, itt Franse en Duitse woordjes. Dus dan denk ik altijd, hoe zat het ook alweer. Die rechte achterkant zou ik nooit "verdacht" hebben, eerder de lompe rechthoekige vorm in het algemeen.

CaseyBasey

Actief lid
Mooie les Multi1100.
Voor ons autorijders is in ieder geval heel belangrijk om te beseffen dat het brandstofverbruik toeneemt bij toenemende snelheid en dat die toename exponentieel stijgt naarmate de snelheid groter is. En dat laatste zou nog wel eens een verklaring kunnen zijn voor een deel van het verschil in brandstofverbruik tussen bijv. Rosinfield en mij. Ik herinner me namelijk dat Rosinfield ergens schreef dat zijn snelheidsmeter op 125 staat als je 120 km/u per uur mag rijden en bij mij staat de meter dan meestal op 120. Dat zal best wat schelen!

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en ook als je relatief vaak 125 rijdt en relatief minder vaak 85. Denk dat ik zo ongeveer met het huidige gemiddelde genoegen zal moeten nemen, misschien nog iets zuiniger.

Rosinfield

† In Memoriam
Als je een stuk in de 7e op zijn allerlangzaamst zou rijden, krijg je GL achtige waarden, denk ik. Maar ja, dat rijdt ook niet echt lekker.

Multi1100

Actief lid
Eens..mijn rechtervoet denkt ook niet altijd aan het verbruik, en na nu zo'n twee weken de Yeti vind ik dat doortrekken tot rond de 2200 toeren het vlotste (en voor mij plezierigste) rijd. Voor de rest rijd ik gewoon vlot mee met het verkeer, en ben toch wel meer links dan rechts te vinden denk ik, rijd vaak rond de 130 op de snelweg op de wat langere stukken. Ik maak wel heel veel gebruik van de cc, op allerlei snelheden (ook bij 60 km/u bijvoorbeeld). Het is wel effe wennen aan het schuifje om die uit te zetten, vind dat niet zo'n logische plek, bij de Audi was het de cc een apart hendeltje wat je naar voren kom tikken (eraf) en naar je toe halen er weer op. Maar och, het werkt in de Yeti ook goed.

Multi1100

Actief lid
Nee, want ik heb geen windtunnel..:winkie:
maar zag een post van FredV en dacht, dan hoeft ie niet terug naar de schoolbanken

FredV

Banned
Dank Multi, was idd al; naar boven gelopen om te kijken of ik mn oude schrift met aantekening nog kon vinden.
Want die rekensommetjes heb ik vroeger idd wel gemaakt:)

Multi1100

Actief lid
En wie moeten we nu feliciteren?:winkie:

Overigens eens gekeken bij de SM dame naar andere modellen..wel vergelijkbare natuurlijk..zoals de Tiguan 1.4, de Quasqai..komt de Yeti er heel goed vanaf! (gemiddeld genomen dus..)

corsaar

Senior Member
Nog wel binnenkort helaas niet meer.
Het spijt me het heeft antagonistise werking.
Kijk naar CB kan ik ook.

FredV

Banned
hoe die ook waait...

Beste forumlid,

Graag aandacht voor onderstaande.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Groet,
Maarten
moderator

Bovenaan Onderaan