Benzineverbruik Yeti

Multi1100

Actief lid
Nee, gelukkig niet! Ik zou nu natuurlijk ook kunnen gaan tanken en de SM dame vullen...
nee, dat zou flauw zijn:eek:oo:

Multi1100

Actief lid
Die waar sommigen een hele tank op leegrijden:winkie::winkie:
(had wel de meeste verkeerslichten mee..)
en nog wat stadsverkeer, en stop/start bij de lokale appie.

corsaar

Senior Member
Het was koud vandaag max temp 5 graden.
Benzine verbruik 1 op 10 bij een aantal korte ritten.
Ik moet het komende weekend veel goedmaken.

Rosinfield

† In Memoriam
Nu voor het eerst ook het verbruik per tankbeurt met rit2 geregistreerd. Geeft wel een wat geflatteerd beeld, 7.6 ipv 7.9 (SM)

Rosinfield

† In Memoriam
En jij op de 1e zeker? Verwacht niet dat het echt veel beter gaat worden, met het soort ritten dat ik overwegend maak. Maar wel toevallig dat zo'n bc altijd een wat te rooskleurig beeld geeft, net als die fabrieksopgaves. Je moet dus wel altijd wat zout op voorraad hebben.
Goed voor Corsar, hoeft ie niet het hele weekend te duwen.

corsaar

Senior Member
Vandaag voor de laatste keer goedkoop gereden.
Vanaf nu stop ik er mee en ga niet meer braaf rijden ik baal daar van.
De hele tijd denken ik moet zus of zo. Ja inderdaad als ik normaal rij
haal ik op korte stukken 1 op 10 en op lange stukken 1 op 13 120/130 km/u
Het zal me verder een worst zijn. Ik weet nu wat hij kan en zal ze zal uiteindelijk
tussen de 1 op 12 tot 1 op 13 uitkomen.Ik vind het best.

Rosinfield

† In Memoriam
Maar ga je dan ook stoppen met de SM? Moet zeggen dat ik soms dezelfde gedachten heb. Je weet n.l. precies hoe het zit, zoals je zegt en verder doe je er toch weinig aan. Vergalt idd een beetje het plezier als je bv met 120 tegen de zware wind ingaat en de BC op 8 of hoger ziet staan. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik denk dat ik je voorbeeld te eniger tijd wel ga volgen.

EdK

Forumguru
Stoppen met spirit motor ?
Durf je de feiten niet onder ogen te zien ?
Vind het juist leuk om me gemiddelde straks te kunnen volgen, maar ga me rijstijl er echt niet drastisch op aanpassen !

Rosinfield

† In Memoriam
Ok, dat heb ik ook gedaan en doe dat nog steeds. Maar ik kan me wel wat voorstellen bij Coraar's gedachtengang. Af en toe krijgt het ook iets obsessiefs, je bent er veel meer mee bezig dan je eigenlijk wil en zoals hij ook zegt, op een gegeven moment heb je alles wel duidelijk op een rijtje.

Multi1100

Actief lid
Ik zal het nog wel een tijdje volhouden, ik denk in ieder geval tot de 5 a 7 dKM..dan is het blok wel gesetteld en zal er idd niet veel meer veranderen...heb overigens m'n rijstijl er niet op aangepast want dat ie altijd zuiniger kan dan ik rijd is een waarheid als een koe denk ik. Het is nu voor mij een indicatie hoe het de zuigerveren inslijten, hoe beter dat gebeurt, hoe meer rendement en dus een lager verbruik

Bovenaan Onderaan