Aardig aan de instructies gehouden...meest belangrijk is overigens niet zozeer het toerental max, maar vooral toerental min bij overschakelen, het beste is om het blok zeker de 1e 500 km "licht" te laten lopen en dus niet zwaar van onderuit te laten trekken.
Ik schakelde op bij 1800-2200 toeren zeg maar en bij 60/70 km p.u. had ik hem in z'n vijf en niet in z'n zes zoals de BC dan aangeeft..Voor de rest laat ik hem sinds de 1500 km af en toe even flink boven de 3000 tpm komen om zowel de turbo "levend" te houden als de zuigerveren nu echt in te slijten op de cilindervoering (gaat sneller en beter met af en toe toeren maken). Die 1500 km is overigens redelijk ruim gesteld hoor, de 1e 500/600 zijn eigenlijk het meest belangrijk. Vandaar ook dat sommige dealers aanraden om de 1e rit een lange rit te maken..maar de meeste mensen doen dat dan op de snelweg met een constante snelheid en dat is dan weer jammer...je kan beter kleine weggetjes pakken met veel verschillende snelheden en op/af schakelen..loopt de bak ook beter in (want het is niet alleen het blok...)
En als je er een beetje gevoel voor hebt merk je wanneer het blok krachtiger wordt.
Bij mijn tweewieler merk hebben we wel eens dealerdagen waar ook een rollenbank staat, en dat kun je tot 10-12 % verschil in vermogen vinden bij identieke motoren (dus qua model en km stand ongeveer). Ligt natuurlijk niet alleen aan inrijden maar is wel een belangrijke factor