Amundsen Het grote Amundsen-topic

Weet jij misschien inmiddels meer?

Ik heb vernomen dat er een O2 binnen is gekomen bij de dealer met de RNS315, maar daarna kwam er een O2 met de RNS310. Dus, het is nog allemaal een beetje wazig wie wat krijgt..:confused:

Weet er iemand anders meer over deze zaak?

ddejonge

Actief lid
Ik heb zojuist even met de dealer gebeld m.b.t. de Amundsen discussie. Hij had nog niet gehoord/gelezen dat de RNS315 geleverd wordt op de O2.
Ik ga er vooralsnog gewoon van uit dat ik de RNS310 geleverd krijg.

Verder is nu bekend dat mijn auto (nog) niet in NL is, levering staat gepland tussen 24-09 en begin oktober (week 38 - week 40)

wimv

Actief lid
@V50: kijk even op www.carelectro.nl. Onder het kopje achteruitrij camera's (links boven) en onder "custom-fit" (rechts) vind je na even naar beneden scrollen de Skoda uitvoeringen. De Fabia staat er ook bij. Ik gebruik dit soort camera overigens zelf in m'n Yeti (Pioneer Avic-F700B) en bevalt me prima !! Duidelijk beeld (groothoek) ook bij duisternis Succes.
Wim

Yuco

Lid
Lekker verwarrend allemaal. Wellicht zijn de huidige voorraad Amundsen V1 aan het opmaken, en bouwen ze tegelijkertijd ook V2's in. De tijd zal het leren....

fire

Nieuw lid
Heren ben n afwachting van mijn nieuwe o2 wordt gebouwd in week 39 en heb fabriek een email gestuurd ivm welke amundsen geplaats zou worden. Zie het antwoord hieronder.
thank you for your email. Your question we consulted with our colleagues from proper department and newer typ of navigation Amundsen will available from 22. cal. week 2011.

V50

Lid
thank you for your email. Your question we consulted with our colleagues from proper department and newer typ of navigation Amundsen will available from 22. cal. week 2011.

Week 22 van 2011? Dat is dan begin juni of zo. Vind het wel strak dat je gewoon de fabriek een email hebt gestuurd. Leuk ook dat je antwoord krijgt maar of we dat antwoord serieus moeten nemen, dat weet ik nog niet...:ahum:

V50

Lid
Ik twijfel niet aan de professionaliteit van de fabriek. Denk eerder aan een gevalletje 'lost in translation'. Het is toch vreemd dat er nu al een enkele V2 opduikt in nieuwe Skoda's maar dat we volgens de fabriek moeten wachten tot juni 2011.

GewwiT

Lid
Wellicht is het al eens voorbij gekomen maar met de Search kan ik niets vinden....

Ik word soms echt gestoord van de Amundsen dame die roep "Let op, verkeersproblemen" soms zelfs 3 keer achter elkaar, ook als je niet aan het navigeren bent.....
Hoe zet ik dit uit? Door "Dynamische Route" uit te zetten veranderd er niets...

Mistraller

Senior Member
Ik kreeg gisteren ook een melding; spookrijder gesignaleerd. (Zonder navigeren) Dat vind ik dan toch wel weer slim.

Voor zover van onze dealer, en hier op het forum, begrepen zijn de Amundsen systemen, wegens groot succes, momenteel niet aan te slepen. Als gevolg van dit succes zouden wij onze Fabia Combi Greenline pas ergens volgend jaar geleverd kunnen krijgen, zonder Amundsen systeem kunnen we hem waarschijnlijk eind oktober/begin november al geleverd krijgen.
De dealer gaf aan dat hij van plan is om de auto zonder "af fabriek" Amundsen systeem te bestellen en deze zelf in te bouwen. Los zou hij, uit eigen voorraad, wel aan een Amundsen systeem kunnen komen. Als wij de dealer goed hebben begrepen is het enige verschil dat wij geen "haaievin" op het dak krijgen, maar een gewone antenne en dat de GPS ontvanger ergens ingebouwd gaat worden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zijn er, ten op zichte van de "haaievin" voor en/of nadelen m.b.t. een elders ingebouwde GPS ontvanger? Bijvoorbeeld een beter/slechter ontvangst? Mijn vriendin is overigens blij dat er "slechts" een gewone antenne op komt, zelf weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden.... Zo maar eens even foto's van met en zonder op zoeken.

Vrees dat de dealer geen RNS315 op voorraad zal hebben, met het oog op de carkit (bediening via touchscreen) had ons dit wel gepast.... :winkie:

Heb een Amundsen RNS310.

Helaas zit er een nogal opdringerige Vlaamse kwebbel in dat ding. Is er een optie om die spraakwaterval in te dammen? Dat ze elke keer de route opnieuw berekent met in acht neming van verkeersinformatie en pas op de route kent verkeersproblemen enz enz hoeft van mij echt niet.

Ook de overzichtskaart is prut. Ik heb een cheapo Medion maar die is op een aantal vlakken een heeeeel stuk beter...

Ronnie

Forumguru
Ben bang dat je er maar aan moet wennen...... is volgens mij nog Teleatlas(blaupunkt) software en niet te veranderen.

MennoW

Forumguru
nieuwe Amundsen

ik heb vandaag door storing in de oude af fabriek ( Jan 2010 ) amundsen.
een nieuwe gekregen onder garantie.
en daar zitten flink wat meer mogelijkheden op.

de knop Phone werkt nu. telfoonboek nr. kiezen etc. etc.
ik kan nu kiezen voor (2x) 2d weergave en 3d. voor de navi.
en een overzicht (landkaart) van de route.
er is een mogelijkheid om de max. snelheid van de wegen weer te geven.
ook is er een mogelijkheid om vooraf wegen te blokkeren.

verder zijn er wat meer instel mogelijkheden bij gekomen.

@ MennoW: Hopelijk heb je met deze versie meer geluk. Wij krijgen onze Greenline als het goed is eind oktober, stilletjes hoop ik ook op de nieuwe versie....

dorstvlegel

Actief lid
Ik heb in mijn vorige week geleverde Octavia ook deze uitvoering. De Belgische kwebbel heb ik inmiddels al vervanen door een beschaafde engelse. (de scherm meldingen worden ook engels). De kaarten vallen erg tegen. Ik mag door straten die al twee jaar geleden afgesloten zijn. Ook de detaillering is een stuk minder dan van mijn losse navigatie die ik in mijn vorige Octavia gebruikte. Er staat wel 2010 op.....

Voor mijn binnenkort te bestellen Octavia Ambition BusinessLine heb ik nog een vraag over de mogelijkheden met bluetooth bij de Amundsen. En uiteraard weet de dealer het niet.....

Aangezien ik via bluetooth wil bellen, zijn er volgens mij drie opties:
1) bluetooth af fabriek. Volgens de dealer werkt dit echter NIET bij mijn iPhone....
2) bluetooth als accessoire (mObridge). Of dit wel met een iPhone werkt weet ik niet.
3) achteraf Parrot in laten bouwen (wat ik in mijn huidige auto ook heb).

Waar ik benieuwd naar ben is of 1/2 met iPhone compatibel is. En dan voor bellen, maar ook voor SMS lezen en/of maken.

Hoor graag van jullie, zodat ik kan :623: !

Bovenaan Onderaan