Amundsen Het grote Amundsen-topic

@ PatjeOccie12TSI:

Zelf ben ik ook even aan het puzzelen geweest, want ook wij hebben een iPhone en voor zover begrepen werkt de iPhone (optie 1) gewoon zoals jij dat zou willen. Optie 2 is bij mij niet bekend, optie 3 werkt sowieso. Ook is er nog een vierde optie; achteraf via een module van Cartronic de hele handel laten inbouwen, dit werkt gegarandeerd. Via de zoekfunctie kom je diverse topics m.b.t. de iPhone tegen.

Succes.

icecube

Actief lid
... En dan voor bellen, maar ook voor SMS lezen en/of maken.
...
Beste Patje,

SMS lezen gaat volgens mij niet lukken. Volgens mijn informatie heb je hiervoor het bluetooth rSAP protocol nodig welke niet wordt ondersteund door de iPhone icm de Skoda carkit. Deze maakt verbinding dmv het HSP profiel welke dus weer geen sms synchronisatie ondersteund.

Telefoonboeksynchronisatie zou wel moeten werken met de iPhone evenals bellen (met de skoda handsfree!). Er zijn echter mensen op het forum die met bepaalde iphone os versies verbrekende verbinding hebben. Hiervoor zou je even moeten zoeken.

rweersch

Actief lid
Eigenlijk vreemd dat zoiets simpels als hands-free bellen af-fabriek niet goed werkt. Ligt dat aan de iPhone of aan de Amundsen? BT heeft iets van 50 verschillende protocollen/profiles voor allerhande functies (headset, A2DP, OBEX e.d.) en die zijn volgens de BT SIG gestandaardiseerd. Maar blijkbaar houdt niet iedereen zich even goed aan die standaard...

jalex_h

Forumguru
[MODERATORBREAK]
Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt!

[/MODERATORBREAK]

BT heeft inderdaad veel protocollen, maar niet alle carkits ondersteunen alle protocollen, maar dit geldt ook voor de heren telefoonfabrikanten. rSAP is een Nokia-uitvinding en door deze fabrikanten met patenten afgegrendeld. Kun je een licientie voor kopen, maar daar wordt het mobieltje niet goedkoper van:biggthumpdown:.

Dus om op jouw vraag terug te komen, het ligt aan beiden. Ze houden zich keurig netjes aan de standaard, alleen niet dezelfde.
Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Android-toestellen.

Skoda weet dit en waarschuwd daarom in de folder (in ieder geval van de Superb) dat hun premium-carkit niet met alle telefoons goed werkt. Bij de dealer hebben ze lijsten waarop gedetailleerd staat welke functie's wel en niet met een bepaalde telefoon werkt.

Behalve mobridge, zijn er ook andere oplossingen. Kijk bijvoorbeeld ook eens op http://www.cartronic.nl/shopp/product_info.php?info=p549_Skoda-Premium-Bluetooth-Carkit.html. Maar ook Fiscon heeft een carkit die behoorlijk wat kunstjes kent.

TamRex

Actief lid
Ik heb de Amundsen in mijn auto (begin augustus geleverd) systeem en stuurbediening werken uitstekend met m'n iPhone 3G (besturings systeem OS 4.2).
Zogra ik in de auto stapt pikt ie het signaal van de iPhone op. Dit gaat wel met een (veel te harde) ploing/ploing (signaal) gepaard. Zou ik die 'ploing/ploing' ook kunnen uitschakelen cq zachter zetten ?

icecube

Actief lid
@jalex: de huidige BT module ondersteund inmiddels ook HSP waardoor bijvoorbeeld mijn android het ook perfect doet.

rweersch

Actief lid
@jalex_h: ik bedoelde echt het simpele bellen, nog niet eens rSAP. Gewoon een connectie open houden tussen toestel en "radio", dat is bij sommige merk-combinaties al een hele uitdaging.

Ik lees iets over tekorten van Amundsen systemen. Mijn dealer Kreine Midland in Hoogland heeft er per vandaag eentje op de plank liggen.
Dus als jullie er 1 zoeken bel even naar Tel: 033-4801655.

PS: mijn Admundsen word vervangen door een Alpine oplossing.

@ FunkyMark

wat is de reden van de wisseltruc? Bevalt de Amundsen niet of voorkeur van leasemij wegens diefstalgevoeligheid?

(zelf ben ik nl. ook met een nieuwe Octavia bezig en houdt nu nog alle opties open ter vervanging.....)

@PatjeOccie12TSI

De redenen is dat ik de Amundsen te beperkt vind:
- scherm net te klein
- beperkte telefoonintegratie (niks op amundsen zelf te doen)
- Tevens is bij Alpine de Navigatie en Bluetooth een aparte unit wat goed is bij diefstal.
- GPS snelheid niet afleesbaar
- Geen video-out met dual zone. Hierdoor heb je voor de kinderen achter niet alleen monitoren nodig.
- Geen mogelijkheid om POI's zelf toe te voegen.

En nog belangrijker ik ben een beetje audiogek.
Door de stuurwiel en maxidot integratie adapters is dat ook geen reden meer voor een admundsen te kiezen.

fire

Nieuw lid
amundsen en bt module

:623: Vandaag mijn 02 afgehaald met bt module alles is via het stuur en amundsen mogelijk, zelfs sms lezen laaste oproepen enz ook de dealer was onder de indruk en zij dat een aantal mogelijkheden tot vorige week nog niet mogelijk waren. De telefoon is perfect te verstaan en de mogelijkheden zijn verrassend. heb een nokia e75

O2 black magic met bt, sunset, electrische ramen achter en trekhaak

greenman

Nieuw lid
Vandaag op het nieuws het bericht dat er veel inbouw navigatie uit auto's gestolen wordt. Is er iets waarmee ik mijn Amundsen hiertegen kan beveiligen?

hemi24

Forumguru
De beste beveiliging is om geen Columbus te nemen! De Amundsen gaan nog niet zo hard over (of onder) de toonbank...

Rojo

Lid
even iets anders over de Amundsen, ik heb het idee dat de radio ontvangst echt slecht is, als ik via de setup kijk bij de FM monitor dan staat hij voor de meeste zenders op MONO / POOR en heeeeeel af en toe op STEREO. bij ANT1 is ON en ANT2 is OFF.
kan ik ant2 inschakelen of moet er dan echt een 2de antenne ergens komen, of heeft dit totaal geen zin.

Alvast bedankt

Ronnie

Forumguru
2 antennes zitten al in de auto..... zou de 2e maar eens inschakelen, als het in de ontvangstkwaliteit niets uitmaakt dan maar meteen door naar de dealer, staan de antenneversterkers op off.
Deze kunnen middels vagcom geactiveerd worden. ("Phantomspeisung ein")

Rojo

Lid
hoi Ronnie,

Bedankt voor je uitleg, hoe kan ik deze inschakelen als ik mag vragen moet dit ook via de vagcom of kan dit anders.

alvast bedankt

Ronnie

Forumguru
Ik ken de Amundsen niet zo gedetailleerd, maar bij mijn radio/navi (VW MCD/Skoda satmaster) moet het via VCDS/VAG-Com ingeschakeld worden.

Bovenaan Onderaan