Amundsen Het grote Amundsen-topic

wouter

Nieuw lid
MDI foutmelding

Goedendag,

als ik te snel zoek in mijn i-phone via MDI/amundsen, krijg ik een foutmelding "MDI niet gebruiksklaar" en blijft hij hangen tot dat ik hem heb losgekoppeld. heeft iemand een oplossing?

Gr. Wouter

piair1982

Forumguru
Acer liquid e (android 2.1) werkt perfect op de amundsen. Zelfs touchbediening vanaf de amundsen voor de telefoon werkt goed. Zal morgen even naar de sw versie kijken

ChrisR

Nieuw lid
amundsen carkit

Vraagje. Binnenkort wordt mijn Ambition BusinessLine geleverd.
Nu lees ik hier verhalen over een al aanwezige carkit IN de amundsen (315). Er zit namelijk geen stuurwielbediening op die BusinessLine en was ook niet als optie bestellen.

Klopt het dan dat een Parrot carkit overbodig wordt?

@ ChrisR:

Bij mijn weten is de Amundsen alleen navi. In de nieuwe Greenline (2011) is er geen Bluetooth af fabriek te bestellen. Je zult dan dus een externe bluetooth module moeten laten inbouwen (bijv. Parrot) en kan dus ook niet via stuurwiel bediend worden.

Grtz,

Jurgen

Yuco

Lid
Mijn dealer laat weten dat Amundsen v2 al wel oa in de Octavia en Superb worden geleverd maar (nog?) niet in de Fabia

In onze Greenline (vrijdag afgeleverd) zit een Amundsen met software versie 0351, hardwareversie H16 en ipv een button met traffic hebben wij er één met TMC erop.

De eerste twee testdagen heeft hij goed doorstaan!

Ok.. Dus waar kan ik nu aan zien of bij mij in Januari de Amundsen V1 of V2 geleverd word?

Welke SW versie heeft de V2?

Doov

Nieuw lid
Hi all
Ik ben nieuw op dit forum. Op dit ogenblik Audi A4 (2005) rijder en moet binnenkort nieuwe leasewagen bestellen. Maar het budget laat geen Audi meer toe, dus zal ik vermoedelijk - zoals een aantal van mijn collega's reeds hebben gedaan - overschakelen op een Octavia.
Mijn keuze ligt eigenlijk al vast: 1.6 Tdi DSG7 DPF Ambiente Business Line.
Maar ik wil even inpikken op de Amundsen V1/V2 discussie.
Tot begin november kon ik op de calcullatiepagina van de leasefirma website de optie Bluetooth telefoonvoorbereiding selecteren voor 355 euro, excl. btw. En nu komt het eigenaardige: voor de Green Tec kan dit nog steeds, maar voor de Ambiente is deze optie sedert enkele dagen verdwenen...
Ik concludeer hier voorzichtig uit dat in de Green Tec de V1 nog wordt geïnstalleerd tot einde voorraad, en dat de Ambiente en de Elegance vanaf einde 2010 reeds zullen voorzien zijn van de V2.
Deze V2 (of RNS315) zou voorzien zijn van een DVD-lezer, een SD-kaartslot, een intern geheugen van 4 Gb (geen HDD) én geïntegreerde Bluetooth-module. Vandaar dat de Bluetooth-optie natuurlijk niet meer wordt aangeboden (denk ik, hoop ik...).
Zou mooi meegenomen zijn, want voor iets meer dan de BT-prijs heb je het MF stuur met telefoon, GPS en DSG-bediening, dus met de paddeltjes. Is geen noodzakelijke uitrusting, maar voor een gadget-adept wel leuk speelgoed.

jan49

Actief lid
Admundsen

Vraag mijn schoonvader heeft een Admundsen navigatie maar verteld dat stem elke keer naar rechts zegt terwijl hij recht door gaat weet iemand hoe dat komt

groet jan:923:

higgy

Forumguru
Lijkt erop dat òf de antenne kapot is (ergo verkeerd signaal) òf de Amundsen in een soort demo-mode staat. Dat laatste ken ik van andere merken, als die in de demo-mode staat en je rijdt ermee, geven die exact deze fout.

Heb recent een Fabia GL (MY 2011) met de Amundsen, MDI, stuurbediening en blauwe tandjes.
Wordt helemaal simpel van die Vlaamse trut die maar loopt te zeggen dat er verkeersproblemen zijn. Dit zelfs als er geen route ingeprogrammeerd is en TP uitgevinkt staat.
Kan geen andere instelling vinden om dit uit te schakelen.
Iemand anders een idee?
Verders vindt ik dat het systeem wel goed werkt maar hoef niet iedere keer te horen dat er verkeersproblemen zijn, zeker niet als je al een tijdje in die file staat en naar een goed muziekje aan het luisteren bent.

Daar wordt je inderdaad simpel van, vandaag ook weer 4 x achter elkaar 'Verkeersproblemen' roepen terwijl ik stil stond. Ja, dan snap ik dat zelf ook wel.

Iemand trouwens een idee waarom de radio niet naar andere zenders springt als er verkeersinfo is? En waarom dit in Belgie dan wel gebeurt (Als ik daar met de auto rij)?

De verkeersberichten worden wel met andere volume afgespeeld (Schrik me elke keer een hoedje), maar altijd van de op dat moment actieve radiozender.

Doov

Nieuw lid
In België worden de Nederlandstalige verkeersberichten door één station uitgezonden. De radio zal bij ingeschakelde verkeersberichten altijd automatisch naar dat station overschakelen als er een bericht is.
In Nederland worden die berichten blijkbaar door meerdere zenders uitgezonden...

Bovenaan Onderaan