Amundsen Het grote Amundsen-topic

rtwee

Senior Member
@piair1982: in je navigatie op de setup knop drukken. Dan 5 opties naar beneden en 'verkeersteken weergave' selecteren. Klaar en het staat er. Ik maak er dankbaar gebruik van want ik weet soms echt niet hoe hard je nou ergens mag. Zelfs de 30km zones kent hij.

@marsepein: ik zal het morgen eens proberen.

Moet even mijn gal spuwen over Amundsen navi systeem... sorry... pissed :mad::mad:

1. Die Vlaamse trut lult werkelijk overal doorheen, ook door verkeersinfo bij TP aangezet. Achterlijk.
2. Waarom elke 3 km "De route wordt opnieuw berekend met in acht neming enz enz." Strontirritant. Terwijl er NIETS wordt gewijzigd.
3. De TMC lijst is op een of andere manier verre van compleet en niet up to date - ligt niet alleen aan Amundsen.
4. Amundsen heeft een touch screen, nietwaar? Waarom kan ik de kaart dan niet slepen zodat ik wat verder weg kan kijken?
5. Overzichtskaart is aartsprimitief en NIET in te zoomen of scrollen.
6. Waarom kan ik maar 1 deel van een route blokkeren en niet meerdere?
7. Waarom die kaarten per land en niet gewoon heel Europa. Belachelijk duur ook nog eens.
8. Waarom alleen die irritante Vlaamse kip? Ik zou ook de helft van haar gezwam willen kunnen afzetten.
9. Heb nog meer gezeur maar dat slik ik maar even in.

Om van A naar B te komen voldoet het maar net, maar als je je route wil aanpassen of alternatieven wil bekijken dat gaat werkelijk prut prut prut.

Het is dat het erin zit, maar anders stond ie al lang op Marktplaats.

Ik hoop dat PON dit leest en ze dit apparaat eens up to date maken met de huidige stand der techniek.

Volgende keer neem ik mijn cheapo portable Medion weer mee.

Elke keer dat ze begint te praten over rekening houden met, veranderd er het TMC bericht die op je route ligt en meld ze het opnieuw.
Geen idee wat daar de logica van is, maar dat is de oorzaak.

Elke keer dat ze begint te praten over rekening houden met, veranderd er het TMC bericht die op je route ligt en meld ze het opnieuw.
Geen idee wat daar de logica van is, maar dat is de oorzaak.

Precies mijn punt. Ik blijf het een onlogisch prulsysteem vinden.

Als er nieuwe verkeersinfo is dat is prima, maar zolang het geen invloed heeft op de route hoef ik het niet te weten. Nog beter: laat me het aan of uit kunnen zetten.

Als de route WEL verandert dan is het logisch dat er een overzicht wordt getoond (evt optioneel) waar je kan zien wat er dan gewijzigd is bv door een soort zoom-in te laten zien van de wijziging, met knopdruk volledige route of terug naar routebegeleiding.

Met de huidige computerkunde moeten zulke simpele wijzigingen toch makkelijk te implementeren zijn? Probleem is dat vele computerprogrammeurs verre van klantvriendelijk bezig zijn. Kent iemand Lotus Notes toevallig...

hemi24

Forumguru
Het grote voordeel van een navigatiesysteem t.o.v. je vrouw: als je je er aan begint te ergeren, zet je haar stem gewoon uit..! ;)

jan49

Actief lid
Rns 310

Ik ben benieuwd of er ook andre software op past zoals tomtom op de
RNS 310

gr jan:koffie:

@hemi24:

Precies, dit hebben wij standaard! Vroeger bij de TomTom, laatste jaren bij de leaseauto en nu in onze eigen auto met het Amundsen systeem ook weer. Een blik op het schermpje zegt mij meer, of dit nu 1 zin is of 10 keer het zelfde, dan al dat "gezwam".

TamRex

Actief lid
h
haha, mooi! Ik reed wel in Groningen... ;) Ondanks dat het daar platteland is is de stad Groningen wel beschaafd en gewoon geasfalteerd.. ;)
Ik zal straks eens een foto maken met de telefoon.

Moderator, dit BERICHT KAN WEG !!

Hahaha ben nu wel benieuwd wat jij gewend bent en waar je vandaan komt.
Let wel.... veel steden kunnen niet aan Groningen tippen !!

Mistraller

Senior Member
Ik ben benieuwd of er ook andre software op past zoals tomtom op de
RNS 310

Het zal technisch vast wel kunnen, zo kan je ook windows mobile op een tomtom zetten, of linux op een windows mobile telefoon, etc etc.

Het zal echter pas gebeuren als er iemand in de software gaat zitten grutten, en het risico wil nemen om zijn amundsen te bricken.

Maw, dit soort hacks gaan er niet komen, en dan nog zit het in de illegale hoek, omdat tomtom niet legaal verkrijgbaar is om op een dergelijk device te zetten.

En dan nog, het is bijzonder lastig om ook alle hardware aan te sturen, te zorgen dat de knoppen het een beetje leuk doen en zo...

jan49

Actief lid
duidelijk bedankt voor de uitleg

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

oppie

Nieuw lid
Net het hele topic doorgelezen, maar ik heb nog 1 vraag:
Met de Amundsen v2 (dus de RNS315) heb je ook meteen bluetooth.
Heb je dan nog wel de optionele bluetooth module (a 500+ euro) nodig of is die dan overbodig geworden?

Evilcomputing

Senior Member
Net het hele topic doorgelezen, maar ik heb nog 1 vraag:
Met de Amundsen v2 (dus de RNS315) heb je ook meteen bluetooth.
Heb je dan nog wel de optionele bluetooth module (a 500+ euro) nodig of is die dan overbodig geworden?

Amundsen v2?

Ik heb een octavia met amundsen sinds oktober.
Daar zit zeker geen bleutooth optie op.
Deze moest ik er los bij kopen

Evilcomputing

Senior Member
@piair1982: in je navigatie op de setup knop drukken. Dan 5 opties naar beneden en 'verkeersteken weergave' selecteren. Klaar en het staat er. Ik maak er dankbaar gebruik van want ik weet soms echt niet hoe hard je nou ergens mag. Zelfs de 30km zones kent hij.

Blijkbaar werkt dit niet bij mij...

Dus ik even langs de dealer, die kan me het ook niet vertellen. Nu moet ik dus moet maar even bellen door de week, want dan zijn de monteurs der.....

Verkopers op zaterdag.....:1884:

Daan®

Nieuw lid
Maar wat is het maximale aantal GB dat wordt ondersteund??

Ik heb nog een 64GB kaartje liggen, daar kunnen dan mooi de kaartjes en een hoop muziek op, weet alleen niet of het systeem SD kaarten van 64GB ondersteund...

Bovenaan Onderaan