Amundsen Het grote Amundsen-topic

Mistraller

Senior Member
Snellere kaartjes merk je meestal bijzonder weinig van, het verwerken van de data (route bepalen cq mp3 afspelen) duurt langer dan het lezen.

Niet te duur kiezen dus, tenzij je je MP3 tjes snel wilt wegschrijven op de PC. Dat is het enige moment waarop je zal merken dat een kaartje sneller is.

BarryXX

Actief lid
Bedankt. Scheelt inderdaad in de kosten. Die > 20 MB/s zijn behoorlijk prijzig... :icon_smile_dead:

Rojo

Lid
Even iets heel anders, kan ik ook op GPS coordinaten navigeren?? volgens mij niet of wel.
probleem is voor de vakantie gaan we naar Tsjechie en waar we heen gaan heeft de straat geen naam (zoals daar schijnbaar veel voorkomt) maar kregen we als adres een paar GPS coordinaten. Is er een mogelijkheid om hier wat mee te doen om hier naar toe te navigeren offfff iets in de buurt zoeken en dan de rest met plattegrond van googlemaps rijden. Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt Roland

Denk dat je iets in de buurt moet zoeken, daarheen rijden en vanaf dat punt met de, thuis voorbereide, kaart het laatste stukje moet doen. Via Google maps is dit goed te doen.

Rojo

Lid
Ok, naja daar is niks aan te doen dan, bedankt in ieder geval.
weet iemand misschien hoe goed de dekking is van de kaart met Tsjechie. Ik wil deze namelijk kopen als die dekking goed is. Maar heb vernomen dat de dekking nogal slecht is. Heeft iemand hier ervaring mee want anders vind ik 139 euries toch zonde.

BarryXX

Actief lid
Kan iemand mij vertellen wat de Amundsen weergeeft als je MP3's afspeelt. Is dat de bestandsnaam of die ID3 (??) gegevens?

@ BarryXX: Bedoel je met ID3 gegevens de gegevens die je in je windows verkenner schermpje achter de bestandsnaam ziet staan?? Zo ja, dan geeft hij de ID3 gegevens weer, het staat er netjes en volledig in.

BarryXX

Actief lid
Ja die bedoel ik inderdaad. Ik heb dan bijvoorbeeld Het Smurfenlied van Vader Abraham en de bestandsnaam is stomvoorbeeld.mp3. Dan zie ik toch graag de artiest (slechte keuze in dit geval :D en de titel van het liedje...

EdK

Forumguru
Volgens mij heb je een info knop op je admunson
En net als met de swing radio/mp3 als ik daar op drukte kon ik kiezen wat ik zichtbaar wilde maken
Dus probeer dat eens als je ook die infoknop hebt ?
Dus wat MP3 muziek opzetten en dan met die knop gaan spelen

Klopt inderdaad, met de info knop kun je wisselen.

Standaard kan ik door een lijst scrollen, hier zie ik dan de naam die ik zelf ingevuld heb. Zodra het nummer een paar seconden op staat gaat hij automatisch naar een ander schermpje en dan zie je de ID3 gegevens, zoals al aangegeven in mijn voorgaande post.

Als je op de i drukt krijg je ook het volledige pad op de SD kaart te zien. De eerst genoemde bevalt ons prima.

piair1982

Forumguru
Een beetje goed muziekprogramma is te gebruiken om de id3 gegevens aan te passen voordat je ze op cd of sd kaart zet...
zijn gratis te vinden online...

piair1982

Forumguru
Uhm ja. Ik gebruik een online tooltje die de gegevens net zoals itunes opvraagt en in de mp3 zet.
Gemak dient de mens :D

TL@

Forumguru
Ik gebruik daar MediaMonkey voor. Echt een prachtig programma, kan automatisch hernoemen van de ID3 tag, of automatisch de tags invullen, playlists maken (leest de Columbus eigenlijk playlists?) en alles wat je nog meer zou verwachten van een muziek beheerder. Er is een gratis versie en een betalende (welke niet zo heel veel meer functionaliteit biedt)

Giant

Forumguru
In januari komt mijn Superb met Amundsen navi met MDI aansluiting. Ik ben ook van plan daar een kleine portable harde schijf aan te hangen. Die zijn tegenwoordig volop zonder externe voeding verkrijgbaar, deze worden van stroom voorzien door de USB-kabel. Is dat (altijd, straffeloos) mogelijk of bestaat de kans dat de Amundsen het loodje legt als je hem (te veel) stroom vraagt?

Evilcomputing

Senior Member
@giant

Ik heb op mijn amundsen met mdi een 320gb HD aangesloten.

Dit gaat ongestraft enige nadeel is dat shuffle over alle mappen erg langzaam is. En je doodscrolt (is dat een woord?) om van muziek met de naam a(abba) naar de map van z van ( zangeres zonder naam)

Winterweer vond mijn hardeschijf anders niet leuk wil niet opstarten:) na 1 nacht -6

Ohja je moet hem wel formateren als fat32 anders herkent hij hem niet

Evilcomputing

Senior Member
Die link doet het niet of het ligt um aan mijn iPhone

Maar het is een lacie ding die ik heb gekocht met een metal body, schijnen iets steviger te zijn. Maar welke brand HD daar in zit moet ik je nu even schuldig blijven.

EdK

Forumguru
ligt aan je Iphone want ik klik erop en kom op de site van samsung met de S2
Gevoed door de USB poort en aardig snel
Ben nu druk bezig om hem redelijk gevuld te krijgen
Had hem kleiner in Gb willen hebben , maar ja dit was helaas het kleinst.

Bovenaan Onderaan