Amundsen Het grote Amundsen-topic

RogerS

Forumguru
Ik weet niet precies van wanneer mijn auto is (eerst showroommodel geweest, daarna demo-auto), maar hij is op 3 april op naam gezet, dus dat is iig voor week 22. Ik schat dat hij van begin februari is. Wat zou er volgens jou dan voor type in moeten zitten?

Dan zit er in ieder geval geen premium carkit in die het Hands Free Profile (HFP) ondersteund alleen maar het Remote Sim Access Profile (RSAP) dat maar door een beperkt aantal telefoons wordt ondersteund zoals Nokia, nieuwere Blackberries en de duurdere Samsung telefoons (in ieder geval de H1 die ik heb).

Maar als het een demo auto is geweest dan had je hem toch kunnen bekijken voordat je de handtekening onder het koopcontract zet? En dan zou je eigenlijk moeten weten dat er een losse Parrot in zit.

ajan

Lid
Dan zit er in ieder geval geen premium carkit in die het Hands Free Profile (HFP) ondersteund alleen maar het Remote Sim Access Profile (RSAP) dat maar door een beperkt aantal telefoons wordt ondersteund

Dat kan kloppen. RSAP maak ik nu gebruik van. Betekent dit ook dat ik zonder HFP dus geen telefoonbediening via de Amundsen heb? Ook geen mogelijkheden om carkit of Amundsen te upgraden?
Ik gebruik nu mijn 2e HTC (eerst een Touch Diamond en nu een Touch Pro2) en die doen het beide goed via RSAP.
Ik heb gekeken of mijn HTC werkte met de carkit. Toen dat werkte heb ik niet verder gekeken of het ook via de Amundsen werkte.
Hoe had ik moeten weten of er een losse Parrot in zit? Dat staat nergens

jalex_h

Forumguru
Ik heb geen idee. Hoe kan ik dat controleren?
Kijk eens onder de rechter voorstoel. Daar zitten de meeste carkits (in ieder geval de premium en de Mobridge) verstopt.
Staat er Novero(=Noikia) op, dan is het een premium die alleen met rsap overweg kan. Gezien de productiedatum, zou het deze moeten zijn.
Andere mogelijkheid is Harman/Becker. Dit is de voorganger van de Novero. Is dus ook een premium carkit, die weer wel met HFP overweg kan.

Staat er Mobridge op, dan heb je dus een achteraf ingebouwde carkit, gebaseerd op Parrot-technologie. Deze is een officiële Skoda-accesoire, maar heeft in den beginne problemen gehad icm de Amundsen (zie mn dit draadje: http://www.skodaforum.nl/board/show...atie-mObridge-Amundsen-niet-echt-goed-werkend).

Vraagje: in het begin van je draadje vertelde je dat je een Parrot had. Hoe ben je hier achter gekomen?

ajan

Lid
Kijk eens onder de rechter voorstoel. Daar zitten de meeste carkits (in ieder geval de premium en de Mobridge) verstopt.....
Vraagje: in het begin van je draadje vertelde je dat je een Parrot had. Hoe ben je hier achter gekomen?

Ik ga morgen even kijken welke er onder de stoel ligt.
Ik heb de dealer bij een beurt gevraagd waarom dit niet werkte. Hij vertelde mij dat er een Parrot carkit inzit.

ajan

Lid
Kijk eens onder de rechter voorstoel.

Heb ik gedaan. Daar zit een Novero HT-2 module onder. Premium/Af-fabriek lees ik dan uit jouw reactie. Is daarmee de kans op samenwerking met de Amundsen voorgoed bekeken? Of zijn er nog andere opties?

Wel raar trouwens dat de dealer zegt dat er een Parrot inzit.

BarryXX

Actief lid
Ik heb vandaag mijn Octavia opgehaald incl Amundsen. Nu staat er in het boekje bij de dynamische routebegeleiding het volgende: "De beluisterde zender mag niet de TMC-zender zijn." Wat betekent dit??? Hoe weet ik welke de TMC zender is en naar welke zender ik dus zou mogen luisteren???

Rallye

Forumguru
Even Off topic: Het grote Amundsen-topic bevat allerlei opmerkingen over de Amundsen. Hoewel de discussie de laatste tijd over de Amundsen van ajan ging, is de thread ruimer dan alleen de vraag van ajan en kan BarryXX zijn nieuwe vraag gewoon in dit topic stellen.

jalex_h

Forumguru
@Ajan,

Helemaal zeker weet ik het niet, maar volgens mij zou het wel moeten werken. Maar wat ik uit dit draadje http://www.skodaforum.nl/board/archive/index.php/t-8808.html op maak, is het helaas niet mogelijk om je telefoon via de Amundsen te bedienen. (Met de nieuwe Amundsen overigens wel, maar daar heb je niets aan).
Als het goed is, moet je de telefoon wel via de maxi-dot kunnen bedienen.

Overigens mag ik hopen dat je dealer meer verstand van Skoda's heeft:ahum:

BarryXX

Actief lid
Ik heb vandaag mijn Octavia opgehaald incl Amundsen. Nu staat er in het boekje bij de dynamische routebegeleiding het volgende: "De beluisterde zender mag niet de TMC-zender zijn." Wat betekent dit??? Hoe weet ik welke de TMC zender is en naar welke zender ik dus zou mogen luisteren???

Vanwege wat offtopic berichten schop ik even mijn vraag omhoog :)

hemi24

Forumguru
Is dit niet gewoon één van de vele foutieve vertalingen die je veelvuldig tegenkomt in de boekjes en moet het niet gewoon zijn "De beluisterde zender HOEFT niet de TMC-zender te zijn." ?!?

De hele grap is dat door toepassing van twee antennes er één voor de radioontvangst kan worden gebruikt terwijl via de andere antenne de TMC berichten binnengehaald worden van een andere zender. Diversity noemt men dat, als ik me niet vergis.

jalex_h

Forumguru
Toevallig vandaag meerdere malen, met verschillende zenders, op de tmc-knop gedrukt. Die werd steeds braaf vernieuwd. Dus ik denk inderdaad dat de vertaling weer eens beroerd is geweest.

hemi24

Forumguru
Aangezien de duitse versie van de Amundsen-handleiding volgende zegt, kunnen we de vertaling/vertaler wel de schuld geven:

Das Gerät wird im Hintergrund laufend mit TMC-Verkehrsmeldungen versorgt, wenn am aktuellen Ort ein TMC-Sender empfangen werden kann.
Der gehörte Sender muss nicht der TMC-Sender sein.

Ik heb een Amundsen en een af fabriek carkit van Skoda. wanneer ik via de Amundsen bel (touchscreen) of via mijn MF stuurwiel (maxidot) dan ziet diegene die ik bel niet mijn nummer. En dat terwijl mijn identificatie aan staat op mijn Nokia. Weet iemand hoe dit in te stellen is, dat mijn nummer (identificatie) toch voor de gebelde zichtbaar is?

Even mijn vraag oppimpen. Iemand een idee?

Bovenaan Onderaan