Amundsen Het grote Amundsen-topic

Erkens

Lid
Is dat (altijd, straffeloos) mogelijk of bestaat de kans dat de Amundsen het loodje legt als je hem (te veel) stroom vraagt?
Volgens de USB specs mag een apparaat maximaal 500mA trekken uit 1 USB-poort en dus moet een USB-poort ook minimaal zoveel kunnen leveren. Dus zolang alles volgens de specs werkt zal er geen probleem zijn. Enige punt is dat sommige van die harddisks het soms bij een laptop niet goed doen omdat deze te weinig leveren, maar dat zal zeer waarschijnlijk geen issue zijn in dit geval.

EdK

Forumguru
Laat ik even voorop stellen dat ik geen colombus erin heb zitten maar tegenwoordig een Kenwood DNX9260BT
En deze USB moet het aankunnen, en de boel erop zetten doe ik via de vaste PC dus het laptop verhaal heb ik gelukkig geen probs mee

bverp

Lid
Ik heb begrepen dat de Amundsen in de Superb het Volkswagen RNS315 systeem is. Wat ik nog steeds erg onduidelijk vind is of er nu wel of geen carkit standaard in dit systeem zit. Weet iemand dit?

@bverp:
Je moet de twee zaken geheel gescheiden zien: In een radio/navigatie module zit niet standaard een Carkit. Je moet er altijd een Bluetooth module bij bestellen indien je gebruik wil maken van de handsfree fucnties.

Grtz.

Jurgen

Evilcomputing

Senior Member
@bverp:
Je moet de twee zaken geheel gescheiden zien: In een radio/navigatie module zit niet standaard een Carkit. Je moet er altijd een Bluetooth module bij bestellen indien je gebruik wil maken van de handsfree fucnties.

Ik dacht juist dat dit het verschil was tussen de rns 315 en de rns310 ?
(wat is dan het verschil?)

andrehj

Forumguru
Ik heb begrepen dat de Amundsen in de Superb het Volkswagen RNS315 systeem is. Wat ik nog steeds erg onduidelijk vind is of er nu wel of geen carkit standaard in dit systeem zit. Weet iemand dit?
Ja. Er zit GEEN carkit standaard in. Dat is nl. bij geen enkele radio of radio/nav van bij Skoda het geval. Een carkit moet je er altijd los bijbestellen.

bverp

Lid
Het wordt niet echt duidelijker. Hier staat nu weer dat er wel Bluetooth handsfree op zit. Ik zal nog eens een mailtje naar de dealer sturen.

De verwarring wordt inderdaad wel groot. Ik zal morgen m'n collega ook eens vragen; hij heeft net een VW Golf besteld met de 315 erin en naar ik meen een aparte bluetooth module.

ajan

Lid
Ik heb een SC 1.8 TSI Ambition BL (begin 2010) met Amundsen Audio systeem en af-fabriek bluetooth module, tenminste zo is hij verkocht. Nu blijkt er een Parrot carkit module in te zitten die dus niet samenwerkt met de Amundsen. De Phone knop werkt alleen als Mute.
Vraag: Klopt het dat de Amundsen af-fabriek met Parrot BT module/carkit is geleverd die dus niet samenwerkt met de Amundsen? Kan het me haast niet voorstellen.
Of lijkt het er hier op dat de dealer misschien achteraf een Parrot ingebouwd heeft?

jalex_h

Forumguru
Heb je premium carkit of de Mobridge? Die laatste is voorzien van Parrotspullen waar wat omheen gezet is om hem te laten intergreren met de VAG-electronica.

RogerS

Forumguru
De premium carkit bevat van productieweek 22 (2010) ook de OEM module van Parrot...

@ajan: Als op je bestelopdracht bluetooth af-fabriek staat zou ik geen genoegen nemen met een apart Parrot module. Wat was overigens de meerprijs hiervoor?

jalex_h

Forumguru
@hemi24: Net m'n Superb opgehaald met Amundsen en nee, geen intern geheugen. Wel een cd-tje voor de Benelux.

hemi24

Forumguru
@Jalex_h: lijkt me dan vrijwel zeker een RNS310.

Krijg steeds meer het idee dat het dezelfde kant opgaat als het oude Nexus systeem (voorloper Columbus); die is in de Skoda's ook nooit verder ontwikkeld, terwijl het systeem in de VW's gemoderniseerd werd tot een DVD versie en later met split-screen.

Ik heb een Amundsen en een af fabriek carkit van Skoda. wanneer ik via de Amundsen bel (touchscreen) of via mijn MF stuurwiel (maxidot) dan ziet diegene die ik bel niet mijn nummer. En dat terwijl mijn identificatie aan staat op mijn Nokia. Weet iemand hoe dit in te stellen is, dat mijn nummer (identificatie) toch voor de gebelde zichtbaar is?

@Jalex_h: lijkt me dan vrijwel zeker een RNS310.

Krijg steeds meer het idee dat het dezelfde kant opgaat als het oude Nexus systeem (voorloper Columbus); die is in de Skoda's ook nooit verder ontwikkeld, terwijl het systeem in de VW's gemoderniseerd werd tot een DVD versie en later met split-screen.

Volgens mij hebben de meeste vw's ook nog gewoon dezelfde RNS310/510 als skoda. voordeel is dat je bij dezelfde versie van skoda ook de grote wegen europa erbij krijgt en bij hetzelfde systeem in de vw alleen de benelux.

ajan

Lid
De premium carkit bevat van productieweek 22 (2010) ook de OEM module van Parrot...

Ik weet niet precies van wanneer mijn auto is (eerst showroommodel geweest, daarna demo-auto), maar hij is op 3 april op naam gezet, dus dat is iig voor week 22. Ik schat dat hij van begin februari is. Wat zou er volgens jou dan voor type in moeten zitten?

Bovenaan Onderaan