Amundsen Het grote Amundsen-topic

Evilcomputing

Senior Member
Maar wat is het maximale aantal GB dat wordt ondersteund??

Ik heb nog een 64GB kaartje liggen, daar kunnen dan mooi de kaartjes en een hoop muziek op, weet alleen niet of het systeem SD kaarten van 64GB ondersteund...

Ik heb een portable HD van 320 GB (geformateerd als FAT32, effectieve ruimte 300GB) aan mijn MDI interface hangen.
Dit is totaal geen probleem.

Voor je kaartje zou ik het gewoon proberen.
(kopieer eerst wel even je navigatiemap :D

Toevallig gisteren naar gekeken, volgens het boekje max 32 gb, mits het een SDHC kaartje betreft. Voor een "gewoon" kaartje is een ander limiet van toepassing, weet zo alleen niet meer hoeveel gb en welk type kaartje het betreft. Dit laatste staat wel in de handleiding van de Amundsen, heb hem nu even niet bij de hand.

rweersch

Actief lid
Maar wat is het maximale aantal GB dat wordt ondersteund??

Ik heb nog een 64GB kaartje liggen, daar kunnen dan mooi de kaartjes en een hoop muziek op, weet alleen niet of het systeem SD kaarten van 64GB ondersteund...
De Amundsen ondersteunt sowieso SDHC (SD High Capacity) en dat gaat tot en met 32 GB. Een kaartje van 64 GB is een zogenaamd SDXC (eXtended Capacity) kaartje maar dat wordt slechts door weinig apparatuur ondersteund. Het zou zomaar kunnen dat de Amundsen dat aankan, maar ik acht de kans klein.

Daan®

Nieuw lid
Oke dank je voor de info, Dan ga ik een kleiner kaartje halen voor de nav.
Ik heb nog wel een extern mini usb 2.5 inch schijfje liggen, dump ik daar de muziek op.

Ok... even een beetje Off-Topic,

ook al was het WK 45 productiedatum van mijn O2.
Er zit evengoed een Amundsen V1 in. ( RNS 310 )

Dit even ter info.....

@ Roforce:

Hoe kun je dit precies zien, zelf heb ik namelijk het vermoeden dat wij een V2 hebben.

Aanvulling op mijn vorige post:

MMC-kaarten (Multimediakaarten) kunnen tot 4 GB en SDHC-kaarten kunnen tot 32 GB, alsdus pagina 3 van de handleiding.

jalex_h

Forumguru
Hoe SD-kaart in te delen?

Even een kort vraagje.

Binnenkort wordt m'n nieuwe Superb afgeleverd met een Amundsen-radio.
ik heb alvast een lekkere grote SD-kaart gekocht, zodat er ook nog wat muziek op kan.
Nu vraag ik mij af of ik nu al (de Superb staat dus nog niet voor de deur) op kan zetten? En moet ik dat in een bepaalde map doen?

Rene de Wit

Actief lid
Je hoeft niks in te delen, gewoon de mappen er op zetten en zo zie je ze ook op het scherm van de Amundsen. M.a.w. zo indelen als jij ze op het scherm wil zien.

Zo heb ik bijvoorbeeld een stuk of 8 hoofdmappen zoals: 00's, 80's, 90's, pop, Rock/metal, Kids en Easy Listening. Dooronder hang ik dan de nummers en/of album(mappen).

De navi data komt in een aparte map in de root, Cryptnav geloof ik zo uit mijn hoofd.

Let wel op max 1000 nummers per map ;)

@ Favreleuba

De dealer belde mij hiervoor.
Ze konden dit pas zien als de Amundsen geactiveerd zou worden.
Dit is dan nu volgens mij gebeurd.
Voor softwareversie ed. Post ik wel in Januari.

Evilcomputing

Senior Member
Wat is nou het verschil tussen de 310 en 315?
Die PDF, zo ziet mijnes er ook uit, inclusief de functies.. is dat dan de 315?

Waarom doet mijn verkeerstekenweergave het niet
- staat aan in het menu maar functioneert gewoon niet.

Kan ik veilig benelux V1 te updaten met V2 ?
Heb er nu v1 op staan, en heb ene goeie kennis met een v2 cd.Kan ik dit veilig doen? Of voor de zekerheid even cryptnav backuppen ?

BarryXX

Actief lid
De vraag zal ongetwijfeld al een keer gesteld zijn, maar de zoekmachine accepteert niet alleen 'SD'. :koffie:

Welke SD kaart is het best geschikt voor de RNS310 die in mijn nieuwe Octavia zit??

@barrxx:

Als je 9 berichten naar boven/onderen (afhankelijk van je foruminstelling) had gekeken had je het antwoord gevonden... :-) Post 526

BarryXX

Actief lid
@barrxx:

Als je 9 berichten naar boven/onderen (afhankelijk van je foruminstelling) had gekeken had je het antwoord gevonden... :-) Post 526

Bedankt. Toevallig ook een idee welke snelheid ondersteund wordt?? Het zou zonde zijn om een Sandisk Ultra 3 te kopen als die snelheid niet gebruikt wordt.

Kun je overigens navigeren en MP3's luisteren tegelijk???

BarryXX

Actief lid
Zo even alle 54 pagina's doorgelezen. :1884:

Vraag over de snelheid van SD kaartjes helaas nog niet beantwoord. Er wordt geroepen dat de langzaamste voldoet, maar niet of de snellere ook in de praktijk sneller zijn???

Bovenaan Onderaan