Amundsen Het grote Amundsen-topic

Bij mij werd er overigens geen SD kaart standaard bijgeleverd.

wat ik van de dealer begreep is dat ze vanuit Skoda NL nu standaard de Benelux erbij doen, om te voorkomen dat gebruikers teveel het 'niet legale circuit' opzoeken. Aan de andere kant vind ik het ook niet meer dan normaal, dat je Benelux gratis krijgt wanneer je een navigatiesysteem aanschaft. De CD van de Benelux heb ik overigens niet gekregen, het stond al vooraf geinstalleerd op zogezegd een sd kaart van 4 gb.

BarryXX

Actief lid
10 januari jl. (toen werd de auto afgeleverd) kreeg je nog niet standaard Benelux erbij. Dat jij de CD er niet hebt bijkregen, impliceert alleen maar dat de dealer een 'extra service' heeft verleend...

Gertepiet

Nieuw lid
In April mag ik mijn Fabia Combi Greenline (incl. o.a. Amundsen) ophalen. Ik rijd nu al jaren met een doofstomme TomTom Raider + aparte Parrot in mijn Ford Fusion en o.a. op mijn Moto Guzzi 1200 Sport. Wat zijn de voor- en nadelen van een Amundsen t.o.v. een TomTom en wat kosten, naast de (standaard?) Beneluxkaarten aanvullende, kaarten voor West-Europa en/of Duitsland, Italië en oostbloklanden?

hans.a

Nieuw lid
Extra cd's op marktplaats alle landen incl. eastern europe voor € 40.= totaal (8 cd's) en het werkt perfect. Ik heb er een sd card in van 16 gig dus ook nog voldoende ruimte voor muziek.

hemi24

Forumguru
Beetje vreemd om grijze circuit Cd-roms te vergelijken met een officiële update van een TT... (voor 40 euro ken ik ook wel een trucje voor je TT ;) )

hemi24

Forumguru
kom, kom, zoek zelf ook maar even: het was iets met een sleutelgenerator voor een meta bestand en gáán met de nieuwe kaart op je TT...

Net als de kaarten voor de Columbus, zijn ook de kaarten voor het Amundsen systeem eigenlijk veel te duur!

hans.a

Nieuw lid
De Amundsen bevalt prima, in tegenstelling van wat ik van anderen gelezen heb vind ik dat hij snel reageert en vlot de route berekent. Het scherm is wat kleiner dan die van de pioneer die ik hiervoor had maar daar ben je zo aan gewend.

Wally

Nieuw lid
Heb zelf ook een Amundsen. Geweldig apparaat. Muziek op SD gezet en lekker luisteren. Navigatie is ook super, al mis ik soms een paar van die TomTom-achtige opties/config. Verder een prima apparaat. Display veranderd mooi mee met donker & licht en ook dag & avond. Had het leuk gevonden als er iets van DivX op zou zitten, maar zover ik kan lezen in de handleiding worden alleen mp3-tjes ondersteund.
Ik heb bij de dealer in Gouda een aanbieding genomen op de navigatiekaarten. Ik heb heel Europa op het SD-kaartje staan.

Voordelen:
+ Display, groot en kleur
+ Design
+ functionaliteiten als geintregeerde mp3-speler met SD-kaart
+ Max-dot display geeft extra afslag info weer !

Nadelen:
- Dat groen....
- Moet soms hard drukken op het display om een keuze te maken

@Wally: Wat is dat voor een aanbieding van de dealer? Ik heb slechts de Benelux en de hoofdwegen van Europa maar ik wil ook heel Europa hebben.

Erkens

Lid
...zo in een andere amundsen werken?
nee, dat werkt niet, de kaarten moet je via de cd speler van de radio op je SD kopieeren, waarbij je die kaarten niet ergens anders meer kan gebruiken (behalve dus met de cd). Dus als je van de dealer wel kaarten op SD hebt ontvangen, maar niet de bijbehorende CD's dan klopt dat niet want licentietechnisch mag je die kaarten dan niet gebruiken (illegaal gebruik van de data).

Evilcomputing

Senior Member
Duidelijk verhaal.

Echter volgens mij krijg je standaard er helemaal geen cd's bij.
en volgens mij wil men wel graag navigeren als ze een nieuwe auto kopen.
Daarom wordt er vaak standaard wel BNL er op gezet maar geen cd's meegeleverd

Bovenaan Onderaan