Amundsen Het grote Amundsen-topic

GewwiT

Lid
Nope geen verkeerstekenweergave, ik heb software version 0227, jullie hebben denk ik 0351, het is dus een kwestie van de recentere firmware in de Amundsen. Hier loopt al een apart topic over, deze is helaas niet te updaten....

kevinw

Nieuw lid
Een gebrek dat ik momenteel heb is dat je bij de POI geen categorie kan kiezen.

Zo kan je bij de tomtom bv eerst een stad kiezen en daarna kiezen voor supermarkt, pretpark,...
Echter bij de amundsen moet je een stad kiezen en dan al de naam van de winkel ingeven.

Als ik bij wijze van test in belgie kies voor "cinema of bioscoop" dan kan hij niets vinden, kies ik specifiek voor "kinepolis" dan vindt hij dit wel.

En als ik in het buitenland ben ken ik natuurlijk niet al de namen van supermarkten en dergelijke :-)

2de issue is dat als je vie de MDI connecter een ipod aansluit, deze altijd aan blijft staan, ook na het uitzetten van het contact.

Rallye

Forumguru
als je vie de MDI connecter een ipod aansluit, deze altijd aan blijft staan, ook na het uitzetten van het contact.
Ik begrijp dat de iPod door blijft spelen als je het contact afsluit, dus niet alleen dat hij blijft laden? Iets anders lijkt mij ook moeilijk te realiseren. Dan moet immers door het contactslot de opdracht gegeven worden dat de iPod uitgaat als jij de sleutel uit het contact haalt. Het contact zou enkel de stroom van de MDI kunnen onderbreken. En als de stroom van de MDI afgaat blijft hij doorspelen op de batterij.

kevinw

Nieuw lid
Hij blijft idd doorspelen, maar laad niet verder op.
Wat mij logisch zou lijken is dat als ik een ipod aangesloten heb via de MDI, dat deze volledig uitgezet wordt als de sleutel uit het contact gaat.
Heeft geen zin als hij verder blijft spelen als ik niet meer in de wagen zit toch? :-)

emdeegee

Nieuw lid
Vreemd, mijn Ipod blijft wel laden met uitgeschakeld contact, maar stopt met spelen.
Gaat verder met spelen waar hij gebleven is als ik het contact weer aanzet.

Is een Ipod Touch met laatste software update.

kevinw

Nieuw lid
Maar dat hij blijft laden met uitgeschakeld contact is toch ook niet echt normaal neem ik aan.
Zoals ik al zei, wa ik normaal zou vinden is dat als ik mijn contact uitzet, de ipod ook volledig uitgeschakeld wordt, dus ook het laden ervan.

Dus nu zet ik mijn ipod maar iedere keer volledig uit op de ipod zelf.

Hallo,

Volgens mij heeft het aanblijven staan van de Ipod, te maken met de canbus regeling.

Op het moment, dat ik mijn auto namelijk van het slot af haal (via sleutel) zie ik dat mijn ipod aanspringt.
Als ik de auto sluit, valt deze spanning van de MDI (volgens mij) weer weg.

gr. Eric

BarryXX

Actief lid
Misschien een stomme vraag; maar de amundsen heeft een softwareding om de sd kaart te kunnen verwijderen. Moet dit altijd of kan de sd kaart zonder problemen verwijderd worden en teruggeplaatst worden indien het contact uit staat?????

rweersch

Actief lid
Puur technisch gezien is het een beetje onzinnig, omdat de SD-card in principe alleen gelezen wordt (en alleen beschreven als de kaarten worden geupdate).

kevinw

Nieuw lid
denk zelf dat dit overeenkomt met een usb-stick in een computer.
On zeker te zijn dat je stick/sd kaart niet meer gebruikt wordt op het moment dat je deze uitneemt kan je beter deze optie selecteren.

Maar in principe kan het geen kwaad als je dit niet doet.

O2_1.2TSI

Actief lid
@kevinw;"Maar in principe kan het geen kwaad als je dit niet doet".

Gevaarlijke uitspraak kevinw!
Weet je dit zeker / ben je monteur of Amundsen expert? Zo ja, dan heb ik niks gezegd :smirk:

kevinw

Nieuw lid
Nope, geen amundsen expert hier :-)

Daarom dat ik ook zeg
Om zeker te zijn dat je stick/sd kaart niet meer gebruikt wordt op het moment dat je deze uitneemt kan je beter deze optie selecteren.

Alles wat ik zeg ik op eigen risico :-)

Maar in al die jaren dat ik al usb sticks zonder "veilig verwijderen" te gebruiken uit de computer heb gehaald is er nog niets mis gegaan.

hemi24

Forumguru
vaak gaat het goed, maar het is mij al een keer gelukt om een usb stick van 2gb op het juiste moment uit de laptop te trekken, met als gevolg dat deze daarna nooit meer verder is gekomen dan 347mb capaciteit...

Dus, waarom het risico lopen, gewoon even safe uitwerpen!

O2_1.2TSI

Actief lid
@BarryXX: Zou ik wel doen, je kunt de Amundsen absoluut niet zomaar even vergelijken met een PC of USB stick...

Bovenaan Onderaan