Amundsen Het grote Amundsen-topic

rweersch

Actief lid
Je kunt de navigatie draaien vanaf CD, maar dat is 1) langzaam en 2) er kunnen nooit zo heel veel landen op 1 CD staan (bv. alleen al Duitsland is 200 MB).

jan49

Actief lid
ja dat weet ik maar ik had eerst een sd kaart (€ 52 euro) bij de dealer besteld maar die hoef ik niet ik heb zelf een 4 gb sd kaart een wil dan zelft alles op de sd kaart zetten toen ik dat vroeg aan de dealer toen wist ie niet of ie het dan doet
zet de dealer er dan iets op zodat er dan een sd kaart er in kan douwen

Erkens

Lid
Als je de CD erin doet vraagt de amundsen of je de kaarten naar de SD wilt kopieren, de dealer doet niks speciaals hoor. Wel vind ik 52 euro belachelijk duur voor zo'n kaartje...

jan49

Actief lid
Ja vindt ik ook voor 2gb dan heb je alleen de hoofdwegen ik heb bij mijn schoonvader ook de oude sd kaart 2gb er uit gehaald die had het wel gekocht bij de dealer en ik heb een 4gb er in gezet en alles doet het vandaar de vraag voor mij omdat bij mij geen sd kaart er in zit

gr jan49

Jkz

Lid
@jan49:
Ik heb een 16 gb kaart en alle landen er op gezet!!
Heb nu nog genoeg ruimte om mijn gehele cd collectie op MP3 er bij op te zetten, handig, geen cd's meer in de auto die altijd zo lekker rammelen!!
Sd kaarten zijn trouwens niet te kopiëren! Amundsen vraagt of je de cd wil kopiëren naar sd! Elke Amundsen heeft dan zijn eigen beveiliging!!
Succes en groeten!!

rweersch

Actief lid
Sd kaarten zijn trouwens niet te kopiëren! Amundsen vraagt of je de cd wil kopiëren naar sd! Elke Amundsen heeft dan zijn eigen beveiliging!!
Jee.
Ja, als de CD op de SD gekopieerd is, werkt die SD alleen in die specifieke auto.
Nee, je kunt namelijk wél een kopie voor jezelf maken. Gewoon de cryptnav folder van de SD op een willekeurige andere SD kopieren, en die werkt dan ook in jouw auto. Da's wel zo handig, dan kun je heel gemakkelijk een backup of kopie maken, voor een stukje zekerheid als je bv. op vakantie gaat.

wie o wie kan me helpen. gisteren naar apeldoorn gereden op de terugweg de navigatie op de snelweg uitgezet. vandaag weer aan. nu denkt hij dat we in zeewolde zijn ipv utrecht. hoe kan ik dit verhelpen? de sd card eruit gehaald, cd erin gedaan niks helpt ik blijf in zeewolde

heb ik ook al gedaan, geen resultaat. het enige wat ik nu ga proberen is de navigatie aanzetten en een 20 minuten laten staan (dus niet rijden) hopelijk dat hij zich dan hervindt anders moet hij naar de dealer

Werkt het weer pas na 20 minuten of heb je het pas na 20 minuten geconstateerd?
Staat de auto vrij in buitenlucht of zijn er hindernissen (bomen, gebouwen, kooi constructie van de garage) om de GPS signalen goed te ontvangen?

ik heb hem aangezet en na een minuut of 20 ben ik weer terug gekomen. pret was weer van korte duur. gisteravond van amsterdam naar houten gereden op de A2 bij breukelen de navigatie aangezet, nu dacht hij dat hij in Amsterdam noord was. ik ga morgen de daealer maar eens bellen.

Ik denk dat je gps antenne dood is.......(vocht eronder)
Probeer maar eens met een losse antenne of kijk met de antenne die je nu hebt maar eens hoeveel sattelieten je kunt ontvangen.

chiefhk

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen/helpen om flitspalen en/of Poi's toe te voegen voor de Amudsen?

Groet en alvast bedankt,
chiefhk

rweersch

Actief lid
De Amundsen heeft een standaardlijst van POI's (die ik overigens nog niet eens zo slecht vind), maar die bevat geen flitspalen en is niet los van de kaarten te updaten.

Bovenaan Onderaan