@Logic @rweersch: (heel verhaal)
Ik kan een heleboel redenen opnoemen om je verhaal onderuit te halen, maar dan ga ik wel heel erg off-topic
Ik zal me beperken.
Ik heb zelf aan een aantal projecten meegewerkt om low-level drivers voor o.a. USB-apparatuur en SD-apparatuur te maken, dus ik weet er wel een "beetje" van af. Als de ontwerpers van de Amundsen er geen rekening mee houden dat de SD-card tijdens de off-stand verwijderd wordt, dan breken ze met vrijwel alle conventies die er gelden voor SD-card apparatuur. Die eject-button zit er hooguit voor het "ejecten" tijdens het gebruik van de Amundsen. En dan kan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beweren dat het overbodig is omdat er alleen lees-acties plaatsvinden. Tijdens het opdaten van de kaarten is het natuurlijk niet slim om de card er uit te halen... De Amundsen draait waarschijnlijk op een of ander real-time Java of C++ platform en zal waarschijnlijk ook gebruik maken van standaard libraries voor het aansturen van hardware en I/O. Dan worden de conventies vanzelf gevolgd. Het bouwen van een heel eigen run-time platform, inclusief low-level drivers, is tegenwoordig nog maar aan weinige grote partijen voorbehouden.
Dus 100% zeker kun je het nooit zeggen, nee. Maar gezien de kosten van zo'n kaartje (12 euro of zo voor 8 GB) ga ik echt niet de moeite nemen om elke keer de Amundsen aan te zwengelen. Ik heb een backup van de cryptnav-folder op m'n server staan, dus als de SD sneuvelt heb ik zo een nieuwe geprepareerd.